Gå til innhold

Vil ha skumkanon til min høytrykk


Sortehaug

Recommended Posts

Sortehaug

Jeg har en høytrykkspyler fra Wurth, denne. Tenkte det var på tide å anskaffe meg skumkanon, men finner ikke kobling til høytrykken og vet på en måte ikke helt hva jeg ser etter. Noen andre som har lignende høytrykk eller kan hjelpe meg med å finne kobling slik skumkanonen kan komme på plass? :D 

 

Takk på forhånd! :) 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nesten ut til at det er hurtigkobling mellom lansen og pistolen? Eller er det gjenger`? Om du tar et bilde finner vi nok ut av det.

Er det gjenger er det mest sannsynlig 22mm, da kan du f.eks. kjøpe kobling som er beregnet for Kränzle spylerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug
  

Det ser nesten ut til at det er hurtigkobling mellom lansen og pistolen? Eller er det gjenger`? Om du tar et bilde finner vi nok ut av det.

Er det gjenger er det mest sannsynlig 22mm, da kan du f.eks. kjøpe kobling som er beregnet for Kränzle spylerene.

  

Jeg tror pistolen din har M22 han kopling, og da skal du ha en Kärcher hun adapter på din foam lance. Men det var vanskelig å finne info om HT spyleren din så jeg er ikke sikker.  :)

  

Som mye annet elektrisk fra Wurth, så er det ofte bosch som er produsent. Kan muligens være lik kobling?

Fikk tatt noen bilder. Hjelper disse? :)

Her er pistolen.

31CC4E43-908E-4E84-8BA2-DF8BE563F4C6_zps

1EED4EC9-49EE-47E3-BF1F-804B2FCBB85A_zps

1B18D309-C1B9-43D6-9583-79E135B817CB_zps

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Pristolen er vel hun, og lancen (nederste bildet) er han. Så jeg må ha han kobling? 

 

 

Er du sikker? :) 

 

Er ikke det der 22mm?

 

Det målte jeg faktisk ikke, men kan se slik ut! 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er konisk tetting på den ser jeg. Men er fint mulig å bare bruke gjengene. Men det er nok uaktuelt da det blir veldig tungvint å bytte fra vanlig lanse til skumkanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Det er konisk tetting på den ser jeg. Men er fint mulig å bare bruke gjengene. Men det er nok uaktuelt da det blir veldig tungvint å bytte fra vanlig lanse til skumkanon.

 

 

Hva vil konisk tettning si? :) Vil ikke kobling gå rett inn på? :P

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hmmm, her kan det se ut som om du må lage deg en litt spesiell overgang til skumkanonen ja. :mellow:

Eks på Foma med M22 skru-kobling så er mutteren/hun-delen på lansen, og skumkanon er med utvendige M22 gjenger (Slik som Tony S212 linker til, hvor du kan se koblingen nede i høyre hjørnet).

 

På den Wurth-vaskeren så ser det jo ut til å være omvendt, og skumkanonen må ha mutteren og da må det nok mekkes litt kanskje for å få det til....

 

Hva med istedet bytte hele lansen til en annen type ; Foma M22, Kranzle, etc?? Da får du jo også plutselig mye større utvalg i tilbehør. B)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Hmmm, her kan det se ut som om du må lage deg en litt spesiell overgang til skumkanonen ja. :mellow:

Eks på Foma med M22 skru-kobling så er mutteren/hun-delen på lansen, og skumkanon er med utvendige M22 gjenger (Slik som Tony S212 linker til, hvor du kan se koblingen nede i høyre hjørnet).

 

På den Wurth-vaskeren så ser det jo ut til å være omvendt, og skumkanonen må ha mutteren og da må det nok mekkes litt kanskje for å få det til....

 

Hva med istedet bytte hele lansen til en annen type ; Foma M22, Kranzle, etc?? Da får du jo også plutselig mye større utvalg i tilbehør. B)  

 

 

Jepp, høres nesten enklere det ;) hehe! Noen spesialgreier er ikke min greie, så må vel bli det :)

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Hva med en kobling til Karcher Proff?  Den har vel innvendige M22 gjenger...

 

 

Janei, ikke vet jeg :P hehe. 

Men er det den her du tenker på da?  http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_65&product_id=125

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil konisk tettning si? :) Vil ikke kobling gå rett inn på? :P

 

Hvis du ser på bildet du la ut så ser du at det ikke bare er o-ringen som tetter. På hver del så ser du at det to 45'graderish vinkler. Ser mer ut som en kuleform på koblingen på lansen. Når disse to skrus mot hverandre så vil de lage en tett kobling. Blir nok tett uten o-ringen også vil jeg tro. 

 Mulig forslaget til Bernhard vil fungere. Kan du ta en tommestokk eller noe å måle med og sjekke hva diameteren på koblingen på pistolen er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den Rotiform henviste til ja, men spørs om den blir tett/stabil imot den koniske fronten på Wurth-vaskeren din??

Enkelt å prøve da.  B)

Kärcher sitt proffutstyr har utvendig 22mm med konisk innside i ene enden og koblingen som er postet bilde av rett over her i andre enden. :)

 

Edit:

Bilder sier mer enn tusen ord. Her ser du begge endene av en swivel til Kärcher proffutstyr.

 

Denne enden skrus fast på pistolen.

karcherhds2.jpg

 

Denne enden skrus fast i spydet:

karcherhds1.jpg

 

Disse koblingen går mot hverandre og O-ringen i midten på den øverste koblingen sørger for at denne er tett.

Med andre ord bør denne koblingen fungere. Forutsatt at gjenger og kon er lik. :)

Endret av Freebird

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Kärcher sitt proffutstyr har utvendig 22mm med konisk innside i ene enden og koblingen som er postet bilde av rett over her i andre enden. :)

 

Edit:

Bilder sier mer enn tusen ord. Her ser du begge endene av en swivel til Kärcher proffutstyr.

 

Denne enden skrus fast på pistolen.

karcherhds2.jpg

 

Denne enden skrus fast i spydet:

karcherhds1.jpg

 

Disse koblingen går mot hverandre og O-ringen i midten på den øverste koblingen sørger for at denne er tett.

Med andre ord bør denne koblingen fungere. Forutsatt at gjenger og kon er lik. :)

 

Ja, da skal jeg måle! :thumbup: Hvor får jeg kjøpt denne da? bilnerden, scandicshine osv? :) 

 

Tusen takk folkens! Dere er jammen hjelpsomme! :D:thumbs: 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skal jeg måle! :thumbup: Hvor får jeg kjøpt denne da? bilnerden, scandicshine osv? :)

 

Tusen takk folkens! Dere er jammen hjelpsomme! :D:thumbs:

Jeg tror alle samarbeidspartnere her inne selger denne koblingen til skumkanon, men her er link til Bilnerden:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=50

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...