Grefstad

Hjelp til Toyota veteran lakk!!

27 innlegg i emnet

Hei.

Jeg har en brun 1985 modell Toyota Corolla som planen var å rubbe for å fjerne swirls og hologrammer og div, for så å Polere og wox osv.

Men står fast på rubbinga, prøvd på halve panseret men får ikke fjernet swirls/holo, alt jeg har brukt blir fryktelig seigt å tørke av. Får heller ikke til en glatt overflate! Frustrerende!!!

Er det spesielt lakk på en slik gammel bil??

Har prøvd med FG400, rupes blåkork, Sf4000, prøvde litt med grønn 3m også. Har prøvd med SRP også, det er vel den som funker best, men swirlsene forblir.

Har brukt rupes bigfoot mini.

Tips å råd motas med takk!

Noen bilder

03d8ec505ecce037824a2d592d37be9a.jpg

a00025027a69078deee37ab7896b2108.jpg

3f32b725fc71ca33f0f6bd23a1469d7b.jpg

Ikke så lett å se swirls å det på bilde, men ...

Har kun jobbet på venstre side av panseret!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke med meg hva slags pad du bruker.Jeg ville ha brukt den grønne fra rupes til noe ganske grovt.Kjør til det er en tynn film av oljer igjen bare og ikke på mer enn 50cm område i gangen.4 små erter på paden er nok.Wipedown vil gjøre det lettere å buffe av.Inspeksjonsspray beregnet for dette,.eller bland 20% isopropanol/blårens med 80% batterivann.har du ikke dette så går det an å bruke vaskemiddel for vinduer.Altså spray med alkohol i.Tørk av det meste med en tykk/fluffy mf klut.Så spray(skal lite til) på alkohol og buff av med en finere mf.Dette er metoden jeg bruker på enkelte lakk typer.

Endret av hmsilset
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd blå og grønn og gul rupes pads, tenkte å hente wipedown og hologram lykt på bilnerden imorgen ja..

Hvilken rubbing ville du kjørt på med da? Har prøvd s20 også.. Hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd blå og grønn og gul rupes pads, tenkte å hente wipedown og hologram lykt på bilnerden imorgen ja..

Hvilken rubbing ville du kjørt på med da? Har prøvd s20 også.. Hehe

Jeg ville muligens kjørt med grønn rupes pad og scholl s03gold : )Så ett medium steg etterpå med samme pad og rupes uhs.Siste steget bør gå mye letter å buffe.den seigheta kan være selve lakken men enda oftere fordi lakken er så tørr at den blir fort metta av produkt/oljer.Så kjøres det fort tørr og uten særlig effekt.Det grove steget vill gjøre det enkelt på neste steg tror jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SRP fyller igjen... den fjerner lite...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SRP fyller igjen... den fjerner lite...

Det vet jeg, men var for å teste i forhold til lakken :)

Jeg ville muligens kjørt med grønn rupes pad og scholl s03gold : )Så ett medium steg etterpå med samme pad og rupes uhs.Siste steget bør gå mye letter å buffe.den seigheta kan være selve lakken men enda oftere fordi lakken er så tørr at den blir fort metta av produkt/oljer.Så kjøres det fort tørr og uten særlig effekt.Det grove steget vill gjøre det enkelt på neste steg tror jeg :)

Har ikke s03 for hånd dessverre, får vel prøve med grønn pad å fg400? Takker for gode råd:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje prøve å prime padden med vann eller quick detailer, for å få litt lengre "kjøretid"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje prøve å prime padden med vann eller quick detailer, for å få litt lengre "kjøretid"?

Det gjorde jeg også med autofiness sin pad conditioner.. Hehe:) Endret av Grefstad
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde jeg også med autofiness sin pad conditioner.. Hehe:)

Kanskje blande noe skikkelig oljete inn i grovsteget da? En ert med SF4000 frks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje blande noe skikkelig oljete inn i grovsteget da? En ert med SF4000 frks.

Hmm, må nesten prøve å faile litt her. Kan det hjelpe å våtslipe? Drastisk, men

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått over veldig grundig med clay først , hvis du ikke har gjort det. Sjansen er at clay fjerner mye "kliss" som vil gjøre maskinpoleringen til en ren glede etterpå. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått over veldig grundig med clay først , hvis du ikke har gjort det. Sjansen er at clay fjerner mye "kliss" som vil gjøre maskinpoleringen til en ren glede etterpå. ;)

Aha, jeg har brukt clayklut, men kanskje gå over med vanlig claybar og lube?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg har brukt clayklut, men kanskje gå over med vanlig claybar og lube?

Jeg mener det er verdt et forsøk. Får du fin brun møkk på claybaren, er du på rett spor. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tester imorgen takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet endel, men dessverre til ingen nytte, planen er å kjøre en runde med scholl S20 og legge vox. Hvilken hastighet burde jeg jobbe på når jeg har jobbet inn produktet? Bruker rupes mini:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lakken er sticky pleier jeg å gå ned på grovheten og ned på farten på maskinen.Med Rupes på slik lakk kjører jeg maskinen på maks 4, gjerne lavere. Bruk finere pute og evt noe mellomgrovt rubbing.

Sist jeg hadde en slik lakk brukte jeg den Grønne puten til 3m og den fungerte greit, men den spytter polish hvis du kjører den for fort på slik lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lakken er sticky pleier jeg å gå ned på grovheten og ned på farten på maskinen.Med Rupes på slik lakk kjører jeg maskinen på maks 4, gjerne lavere. Bruk finere pute og evt noe mellomgrovt rubbing.

Sist jeg hadde en slik lakk brukte jeg den Grønne puten til 3m og den fungerte greit, men den spytter polish hvis du kjører den for fort på slik lakk.

Okei, prøver meg en runde med gul rupes pad og s20, takk for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har god erfaring med meguairs ultimate compund på gammel toyota lakk. har polert opp en del 70 talls toyotaer med en kamerat. aldri opplevd de problemene du beskriver når jeg polerte de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har god erfaring med meguairs ultimate compund på gammel toyota lakk. har polert opp en del 70 talls toyotaer med en kamerat. aldri opplevd de problemene du beskriver når jeg polerte de.

Kanskje jeg burde prøve det neste gang, gikk greit å kjøre s20 rundt hele bilen nå, men verste var å få buffet det av!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg burde prøve det neste gang, gikk greit å kjøre s20 rundt hele bilen nå, men verste var å få buffet det av!

Vent 2 minutter og spray på ipa og tørk det av. All polish er tøff å få av sticky lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive