Gå til innhold

Mitsubishi Carisma


Stoles

Recommended Posts

Holder for tiden på å shine en 1999 Mitsubishi Carisma som skal klargjøres for salg.

Bilen var i utgangspunktet ikke så ille, men var preget av en god del swirls og mindre riper.

Jeg hadde gledet meg til å prøve ut komboen Megs MG #83 + #80 på denne bilen, men pakken med disse produktene var dessverre ikke ankommet da jeg skulle igang med bilen (ankom dagen etter.... :( ). Dermed ble det til å bruke rubbing og polering på jobben.

Produktliste (så langt):

Vask

- Microemulsjon avfetting

- Megs Nxt Gen Car Wash

- Megs Wash Mitt

- Megs clay + Quick Detailer

- Nielsen Non-Acidic Aluminium Cleaner

Rubbing/Polering

- Nielsen Cutting Compound

- Nielsen Liquid Gold

- Megs Nxt Gen Tech Wax 2.0

- Megs MG #21 Synthetic Sealant

- Metabo roterende maskin

- Diverse pads og mikrofiber

Fikk dessverre ikke tatt så mange bilder underveis i prosessen, ettersom jeg hadde litt knapt med tid under øktene. Bildene er heller ikke verdens beste. Kameraet mitt liker tydeligvis ikke så godt å ta bilder med lystoffrør som belysning, blir av og til litt "grumsete" kvalitet.

Her er iallefall utgangspunktet. Ikke så ille, ettersom bilen var vasket for ikke så lenge siden.

DSCF3159.jpg

DSCF3160.jpg

DSCF3161.jpg

DSCF3163.jpg

DSCF3164.jpg

Hjul før:

DSCF3162.jpg

Hjul etter:

DSCF3175.jpg

Etter vask og clay:

DSCF3170.jpg

DSCF3171.jpg

DSCF3172.jpg

Swirls

DSCF3173.jpg

DSCF3174.jpg

DSCF3176.jpg

Motorrom før:

DSCF3166.jpg

DSCF3168.jpg

Motorrom etter:

DSCF3177.jpg

DSCF3178.jpg

Her er bilen ferdig rubbet og polert og står og godgjør seg med et lag Nxt Gen Tech Wax2.0

DSCF3229.jpg

DSCF3230.jpg

DSCF3231.jpg

Tørket bort voksen med mikrofiber og sto igjen med dette som resultat

DSCF3233.jpg

DSCF3234.jpg

DSCF3235.jpg

DSCF3236.jpg

DSCF3240.jpg

DSCF3241.jpg

På lørdag fikk jeg lagt et lag med MG #21, men har ikke noe bilder. Planen er å legge på PB Natty's Red Paste Wax som siste steg.

Kommer tilbake med bilder av ferdig produkt når jeg kommer så langt. Gjenstår også å ta bilen innvendig.

Idag tok jeg meg av sommerhjulene og benyttet sjansen til å prøve ut Bilberry'en som kom med pakken fra CYC på fredag.

Etter vask gikk jeg over med Megs All Metal Polish og to lag med PB Wheel Sealant. Dekkene ble behandlet med Megs GC Endurance High Gloss Tyre Gel.

DSCF3254.jpg

DSCF3253.jpg

Samtlige felger hadde stygge riper på alle eikene. Kan se ut til at tidligere eier har pleid å legge felgene med yttersiden ned på bakken når han har vasket baksiden av felgene...

DSCF3257.jpg

Vil oppdatere med flere bilder etterhvert som prosjektet skrider frem ;)

Endret av Stoles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det! :thumbup:

MG21 kan få herde så lenge du har tid til å vente, gjerne over natta.

Den får nok 3 døgns herdetid, så det burde vel holde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

likte forskjellen før/etter i motorrommet og panserets underside. :)

Med litt innsats er det mulig å dra opp salgsprisen på bilen, så stå på!

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice. Mangler bare noe på all plastikken.

Det kommer. Er ikke ferdig med lakken på den ennå. Skal gå over vinduer, plast og dekk senere.

Sikkert ett dumt spørsmål men hvor lenge lar du Tech Wax 2.0 ligge før du tørker bort?

Btw kjempe flott resultat!

Fins ikke dumme spørsmål, bare dumme svar... :fun:

Jeg lot den ligge ca 15-20 min før jeg tørket den bort. Var lett å fjerne da.

Blankt og pent...

Nielsen?? Hva er det og hva syns du om det?

http://www.nielsenchemicals.com/nielsen/website.nsf/index

Ganske bra produkter, men rubbingen har en tendens til å støve litt. Ellers er den effektiv når det kommer til å fjerne riper.

Poleringen jeg brukte er i hovedsak beregnet for nye biler, men gir god glans og glatt overflate på alle typer lakk.

Det endte forresten med at jeg altså la MG #21 oppå Tech Wax 2.0. Vet ikke helt om dette er "godkjent praksis" og om det gir god nok heft. Noen innspill?

Endret av Stoles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

¨Ja så bra ut dette her, Mitsubishi shining liker vi...

Nielsen var nytt for meg også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Etter jobb idag fikk jeg tatt siste økt på bilen. Det som gjensto var innvendig rengjøring, vinduer, et lag med voks, samt shine dekk og plast.

Startet med å legge et lag PB Natty's Red Paste Wax som fikk godgjøre seg mens jeg tok bilen innvendig. Bilen var ganske bra innvendig i utgangspunktet, så det var ikke store jobben. Støvsugde tepper, seter og dørtrekk grundig og behandlet dahsbord med PB Natural Look Dressing. Vinduer ble vasket med DP Krystal Vision.

Voks påført:

DSCF3267.jpg

DSCF3268.jpg

Weapon of choice

DSCF3279.jpg

Interiør før:

DSCF3158.jpg

Interiør etter:

DSCF3275.jpg

DSCF3271.jpg

DSCF3272.jpg

DSCF3273.jpg

DSCF3274.jpg

DSCF3277.jpg

Tørket av voksen og må si meg fornøyd med glød og dybde Natty's Red tilførte lakken

DSCF3284.jpg

DSCF3285.jpg

DSCF3286.jpg

DSCF3288.jpg

DSCF3289.jpg

Dekkene ble behandlet med Megs GC High Gloss, mens plast og lister ble påført Megs GC Trim Detailer.

Til slutt noen biler utendørs. Var dessverre begynt å skumre litt, så ble ikke det beste lyset. Skal få tatt noen en dag solen er oppe.

DSCF3290.jpg

DSCF3291.jpg

DSCF3292.jpg

DSCF3295.jpg

DSCF3293.jpg

DSCF3297.jpg

DSCF3299.jpg

DSCF3300.jpg

DSCF3301.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vakkert....

rent og pent innvendig også her, men desverre er interiør noe de sleit lenge med i Japan tror jeg... er jo nesten fra 2005 og oppover det er "normalt" utseende på det uten setetrekk ol som er helt "yatzy"... men rent det er det.. :)

Ikke vondt ment da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...