Gå til innhold
Chris-520e39

Vårvask av BMW 520i med hyggelig overraskelse!

Recommended Posts

Chris-520e39    1
Chris-520e39

Hei!

I dag fikk jeg endelig tatt meg tid til å vaske min 520 igjen! Den har ikke gått mye i vinter, men skal ikke mange meterene til før salten tar tak og bilen ser jævlig ut, det vet vel de fleste! :) Har blitt noen runder i selvvaskehallen bare for å få spylt av, da tid og temperatur ikke har tillatt annet, men i dag ble det andre boller :)

Flink detailer som jeg var tok jeg masse bilder. Før, under, etter, ja... hele pakka. Klovn som jeg var klarte jeg å slette alle de bildene, så må skuffe med bare etter-bilder i dag!

Produkter som ble brukt:

Vask: Optimum Car Wash, blandet sterkt.

Avfetting: Statoil sin avfetting

Felger: CG Wheel and rim cleaner

Etterbehandling av hjulbuer: CG Bare bones

Motorvask: CG Green clean

Stuss-puss: Autosol

QD: Optimum No Rinse

Så... Fikk sprutet på litt CG Wheel and rim cleaner på felger, avfetting på nedre del av bilen og lot dette virke en stund. Deretter spylte jeg av, vasket og begynte med vasken av selve bilen. Her ble vanlig prosedyre fulgt, med 2 bøtter, litt forskjellige mitts til forskjellige steder på bilen osv...

Da jeg var ferdig med vask sprutet jeg på med QD over alle panelene og tørket bilen grundig. Gud for et deilig syn, en ren og skikkelig blank bil!

Deretter sto hjulbuene for tur, de hadde blitt vasket tidligere så de fikk seg en dæsj med CG Bare bones (elsker dette produktet) og tørket utover med en gammel MF.

Eksos-stussen, som forøvrig er neeeesten usynlig på min bil, trengte også en liten shine. Tilsmurt av drit og salt var det bare å begynne med såpe, vann og en gammel mitt. Ned på alle fire og gnukke og gni, fytte helvete for et søl! Deretter ble det tørket av og litt autosol fikk gjøre jobben. Det ble riktig så pent :)

Med god musikk fra Big Bang i bakgrunnen stod motorvask for tur. Her var det overraskende rent og pent. Det som trengtes var et par sprut med Green Clean fra CG og en MF. Plastikken ble deretter behandlet med Leather Protectant fra Optimum.

Under vask var jeg litt småskuffet over beadingen av DG 501 som ble langt på før vintersesongen, men det skulle vise seg å bli langt bedre beading etter tørk og QD, da kom det nemlig en skvett vann fra himmelen.

post-145-1237741197_thumb.jpg

post-145-1237741212_thumb.jpg

post-145-1237741235_thumb.jpg

Som dere ser er det ikke heeeelt perfekt, er litt skitt og drit akkurat i "sveisen", så det står for tur neste gang jeg har tid :)

post-145-1237741383_thumb.jpg

Chris :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Savner gamlebilen hver gang jeg ser bilde av bilen din christoffer ;)

Pent som altid dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chris-520e39    1
Chris-520e39
Savner gamlebilen hver gang jeg ser bilde av bilen din christoffer ;)

Pent som altid dette

Det varmer å høre, er en knallbil med masse personlighet :D

Ble pent til slutt, slitsom jobb med så mye dritt på lakken, var ikke mange centimeter man fikk dratt mitten over lakken før jeg måtte nedi bøtta og skylle vekk, selv etter grundig avfetting og spyling. Manglet dog HT-spyleren i dag, da skjøtekabelen ligger i puteboksen i hagen, under 1 meter med snø :(

Takk for det, Bo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Bra stuss på den nå, beader eksosen er det bra jobb ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Flott jobb Chris...

Når du kaller topic for: Vårvask av BMW 520i med hyggelig overraskelse! Så høres det ut som om det sprett en naken dame ut av bilen og ga deg en "happy ending"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig