lfo

argh! felg i fortauskanten!

Jadda.. Stor fornøyd med å få skinnende rene og flotte sommerfelger som jeg brukte laaang tid på å vaske og få på gtechniq C5.

Så kjører jeg på en smal vei med fortauskant på min side. Møter en hvit vw transporter som ikke gidder å gi noe plass på sin side og bare fortsetter mot meg uten å bremse ned noe så jeg instinktivt legger bilen min lenger over til høyre. Klask! Høyre forhjul går selvfølgelig rett inn i fortauskanten...

Skaden er masse maling som er raspet opp langs kanten og noe metall er også blitt "slipt" vekk både langskanten og på noen av eikene. Dette synes enda bedre i og med a felgene er grå.

Er det noe steder i Norge i Oslo eller på Østlandet som kan fikse eller i hvertfall pynte opp felgen? Er det såpass dyrt at det ikke er verdt det? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgteknikk lakkerer kun felger i parvis..ikke mulig å få lakkert bare 1 felg der

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgteknikk lakkerer kun felger i parvis..ikke mulig å få lakkert bare 1 felg der

Hvorfor ikke? Er det kanskje litt jobb å sette i gang for bare én felg el.l.?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på siden dems att dem lakkerte 2 eller 4 felger pga farge/nyanse forskjeller, slik att det blir likt på hele siden av bilen :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er jo ikke så veldig vanskelig å fikse sånt selv..ligger div reperasjons tråder på kantkjørte felger her på forumet. Søk litt så finner du masse god info :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på siden dems att dem lakkerte 2 eller 4 felger pga farge/nyanse forskjeller, slik att det blir likt på hele siden av bilen :-)

Åhja, makes sense :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster 1 ny/brukt felg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg knærta 2 felger og leverte alle 4 da de koster 3k/stk nye. Fikk de lakkert i ønsket farge og finish er helt konge! Leverte selv og fikk de tilsendt med post tilbake igjen. Angrer ikke et sekund

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med å gjøre det selv, er at felgen er garantert pulverlakkert. Hardheten er umulig å få med vanlig lakk, mens farke + glans er vanskelig å få til. (ikke umulig)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Vet ikke hvor mye felgene koster nye. Breyton Race GTS-R Matte gun 18"

Slik ser den ut nå:

uF5t6mb.jpg

ADX6kPY.jpg

Kommer bare til å irritere meg dersom felgene får forskjellig farge, så må isåfall sende inn og lakkere alle 4 og det blir jo rundt 7800 kroner. Ikke akkurat små penger.

Spørs vel uansett hvor lett til blir å få tak i eksakt tilsvarende farge som sitter på felgene nå.

Endret av lfo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk nypris på felgen, kan hende det er like greit å kjøpe en ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googlet og kom til martins felger.

Breyton GTS Gun

Dimensjon Veil. Pris/st ink. MVA

7,5 x 18 4310,-

8,5 x 18 4570,-

8,5 x 19 5220,-

9,5 x 19 5490,-

8,5 x 20 5875,-

10 x 20 6235,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt da jeg har fått gjort noe lignende.....

Noen som har link til en av trådene som handler om utbedring?

Ikke store såret men stort nok på sjela... Men det er mulig jeg kan få tak i en ny felg grisebillig så det er ikke sikkert det blir lagt ned så mye jobb i det. Hørte 1000,- for en 8,5x19" men det hørtes billig ut.

post-6938-0-98570400-1431447299_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000kr for en replica / billig felg er vel rundt normalen i grunn.

evt Org felg som er masse produsert av typen levert org på bil

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er replica felg ja. Orginalfelg koster skjorta. CLS replica.

Ja det er vel kansje normal pris ca. Ihvertfall såpass billig at jeg ikke behøver bruke veldig mye tid før det er billiger å bytte. Skal sjekke pris i morgen tenkte jeg. Men uansett så kan det være greit å prøve seg på en fiks for å se resultatet. Og ikke minst ha en reservefelg forran:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive