Gå til innhold

Hvordan kan jeg få fjernet dette? Viktig!


@volvo_pics

Recommended Posts

@volvo_pics

Jeg har en Volvo V40 13` med Flamenco rød.

Denne lakken kostet 8000kr så det er lurt å passe på den da.

 

Jeg har mange svarte prikker på taket og noen få på pansret.

Jeg vet ikke hva det er, men har "kommet" på bilen i løpet av vinteren. Jeg tok på en av de, når jeg fjernet den så ble det på en måte en slags steinsprut i lakken og jeg vet ikke hvilken midel jeg skal bruke... har prøvd Turtle avfetting og PrickBort men det funker ikke :(

Her er det noen bilder

IMG_5135.jpgIMG_5133.jpg

Endret av @volvo_pics
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vrient å se utifra bildene,men disse ser ganske store ut. Større enn de vanlige asfaltprikkene som prickbort spiser til frokost. Har du parkert i nærheten av noe industri,asfaltering,vulkan eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@volvo_pics

Litt vrient å se utifra bildene,men disse ser ganske store ut. Større enn de vanlige asfaltprikkene som prickbort spiser til frokost. Har du parkert i nærheten av noe industri,asfaltering,vulkan eller noe slikt?

De er akurat 1milimeter, Har ikke kjørt til noen industri steder.

Kanskje det kan være asfaltering bor i Sandefjord og kjører på E18 nesten hverdag. på Våren og Sommer så asfalterte de E18 så det kan være asfaltering. 

Endret av @volvo_pics
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg startet med prickbort. Er det asfalt skal du se at det renner litt fra de idet de løser seg opp. Alternativt sitrus spray eller whitesprit hvis du er utolmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@volvo_pics

Da ville jeg startet med prickbort. Er det asfalt skal du se at det renner litt fra de idet de løser seg opp. Alternativt sitrus spray eller whitesprit hvis du er utolmodig.

Takk for hjelpen, får kjøpe Prickbort i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@volvo_pics

Da har jeg prøvd PrickBort men det gikk ikke vekk, har vasket grundig og bra men det gikk ikke vekk :(

får prøve sitrusrens/spray

Endret av @volvo_pics
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay vil sikkert ta det, men etterlater jo fort litt å rydde opp i.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
@volvo_pics

Har hittil prøvd: Prickbort, Sitrusspray/rens og Turtle avfetting. Ingenting av det gikk! hva skal jeg nå? pls hjelp meg :( for dårlig samvittighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@volvo_pics

YEAH det funket sikkelig bra. Men hvis en idiot kommer nærme bilen ca 10cm så kan man se at det svart prikk men ikke fra lengre avstand og nuppene er vekk :) Har fått polert og waxet bilen utrolig godt. Brukte Clay Kit fra Biltema 199kr... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...