nemiarwen

Sak på VG nå om storming av et bilvaskeanlegg

Da er vaskehallen på Ryen stengt ihvertfall.

Stakkars folk som jobber for den lønna. Bra at slike blir tatt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge de har holdt på, men bra det blir tatt ja. Det er vel flere slike anlegg som har blitt tatt/stengt de siste årene? Men de sukker vel bare opp igjen et annet sted muligens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At normalt oppegående mennesker tror at forholdene til dem som arbeider der er helt ok når dem betaler kr 200,- for innvendig og utvendig vask, er for meg helt uforståelig. "Jeg fikk kvittering fra kasseapparatet, så da er det greit for meg" fikk jeg beskjed om ei jeg spurte om hvordan hun trodde forholdene var ved vaskehallen hun bruker som er så billig.

En ting er at vi "her inne" vet at dem ikke vasker bilen på en tilfredsstillende måte, men hvordan de ansatte behandles er garantert kritikkverdig når man betaler 2-300 for ei vask - det er langt verre enn bilens behandling.

Skal glatt innrømme at jeg et par ganger har benyttet meg av et slik tilbud før jeg tenkte meg om. Den eller de første gangene jeg prøvde det, var pga tidsklemma og en grufullt skitten bil utvendig og innvendig - kona leverte bilen. Siste gang bilen var der, da leverte jeg den. Kjørte inn i vaskehallen. Betalte kr 250,- kontant, 3 stk kom ut av et hull i veggen og gøyv løs på bilen. 30-45 minutter senere var bilen klar.

3 mennesker, 30 minutter og kr 250,- i betaling? Kr 166,67  i inntjening pr mann. På disse kronene skal det betales leie av lokaler, strøm og vaskemidler + lønn. Får den ansatte kr 100 i timen, blir det fort en kostnad på kr 120,- pr time for selskapet (om de skal følge reglene....). Til dekning av kostnader blir det pr time kr 140,- igjen. Dette skal dekke husleie, strøm, vaskemidler, lønn til administrasjon, regnskapsfører + gjerne et overskudd til eier.

Jeg ble direkte flau over meg selv og bestemte meg for å aldri noen gang støtte disse igjen. Holder meg langt unna og anbefaler ingen å støtte denne organiserte kriminaliteten.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fryktelig å se.. At folk kjøper seg dyr Audi og setter den bort til slike folk.. Ikke bare er det ulovlig, men jeg så ikke mye bilpleieprodukter inn der heller. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem kan kjøre bilen sin frivillig inn i det hullet?

ER det mulig.

Helt utrolig. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo litt av det samme som her på dcn hvor enkeltindivider har underbydd seriøse aktører så til de grader. Det er ikke stort bedre i mine øyne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tragisk, men godt det blir stoppet..

Er noe forskjell på hobby og bedrift mht DCN. Jeg polerer noen få biler her som hobby ikke som bedrift. Øyeblikket hobby blir til bedrift bikker fort kvalitet over på kvantitet  Link i 1 post, ser en ofte hva som skjer, dette er det forbruker som bestemmer, ikke tilbyder.

Disse som bedriver slike vaskehaller har det ofte som bedrift, de som polerer her på DCN har det mer som en artig rekreasjon, samt at de ikke utnytter seg av billig arbeidskraft, da de helst vil ha kontroll og gjør det selv.

På en annen side ser jeg poenget ditt Polishduden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville heller hjulpet å lagt til rette skikkelig drift av bilpleie.greit at dette her er ille, men daglig leder kommer bare til å fortsette i samme stil med dette, og å utnytte andre mennesker i en eller annen bransje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at mennesker jobber for slik luselønn, sikkert både fordi de ikke vet hva de faktisk har krav på og fordi de ikke har noe valg. Arbeidsgivere som utnytter sånt burde deporteres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive