Toresan

Cosmic behandling

Hei. Har en jobbil med "cosmic" behandling. er ikke sikker på hva dette er.

Kjent firma i trondheim som utførte jobben, og det er vel proglazer som lager dette?

Men hvordan fungerer dette kontra f.eks. voks eller sealer?

Og er det bedre å fåreta seg noe selv enn etterbehandling hvert 1,5år?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å søke på cosmic?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes selv det er mer moro å ta det selv, Cosmic, Ditec, Tefcar etc er nok mer ment mot de som ikke ønsker å dulle med bilen selv. Ser du kan legge voks over denne, men hvorvidt det setter seg møkk og lort på bilen etter en vinter her i Norge, for så å legge voks over denne vet jeg ikke om jeg personlig hadde gjort.

Alle flatet som får sealer eller voks skal være så rene som mulig for bra holdbarhet, så en bør bruke en lakkrens før en legger dette over, en skal da IKKE bruke noe med slipemidler på biler som er behandlet av/med Cosmic og produkter derfra.

Det står litt her også Cosmic

Husk også at uansett hva de legger på lakken på en bil, er produktet en ting, kompetanse en annen :) Ser Cosmic har en del profilerte/gode firmaer som bruker dette, så det er jo et godt skussmål alene :)

Vil du fjerne den, tipper jeg det bare er å korrigere lakken med ønsket korrigerende produkt og maskin, og så legge en sealer eller en voks etter eget ønske etterpå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du legge voks over den så bør det gjøres rett etter herding er ferdig, og før den kjøres ut i vær og vind.

Det er PolishAngel som lager Cosmic, Proglazer fører det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det være noe poeng å legge på voks igjen, eller er det "bortkastet"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, først ville jeg sjekket hvordan tilstand på lakk/coating er og ser det greit ut kan du gå over med en god Qd. Vet ikke hva som er anbefalt av produsent, men du kan jo ev høre med de som har utført jobben..

Om du ønsker noe mer ville jeg kjøpt en god forsegling og lagt den på selv.

Kanskje du ikke har noe utstyr, så da det og handles inn. Dog kommer du veldig langt med pengene du eventuelt ville brukt på en ny behandling hos en "proff". Men proff mener jeg en som kan sakene sine, og ikke hvem som helst. Men det er rimelig greit å finne ut av.

Lykke til med prosjektet:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke stygt ment, men er det det firmaet jeg tror har lagt Cosmic på bilen, så bør egentlig bilen poleres og rebehandles med noe på nytt, om det er Cosmic eller annet.  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke stygt ment, men er det det firmaet jeg tror har lagt Cosmic på bilen, så bør egentlig bilen poleres og rebehandles med noe på nytt, om det er Cosmic eller annet.  

x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe :)

Om jobben er gjort når bilen var helt ny er det sikkert greit nok, men en kan gjerne vurdere alternative steder for rebehandlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er blitt bitt av basillen, så har fått en del utstyr nå. Men kan for lite enda.

Har to private biler intillegg til firmabilen, og de er ganske uaktuelle å koste på noe slikt, ser jo hvor bortkastet dette er når jeg kan kose meg med det selv.

Det er Ren Bil i trondheim som tok behandling på firmabilen, men tror kanskje jeg kutter etterbehandling og heller gnikker litt selv

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive