FrederikOslo

Klargøring av ubrukte sommerfelger. Utført korrekt

Har lenge vært leser på dette forum og nå var tiden kommet for at jeg skulle klargjøre et sett med ubrukte sommergelger til min kjære Range Rover 2,5 Dse 2000 modell.

Føgende fremgangsmåte:

1-Felger har ikke vært brukt så kun "organisk"/vanlig smuss fra lagring.

Vasket først med Surfex HD (ca 1:15 ish) , vann, div børster etc og så tørket godt med MF.

Brukte ikke  vanlig felgrens pga de ikke har vært påmontert bil før.

2-Felger ble så renset med GT Panel Wipe Slow og tørket med MF for å forberede til påføring C5  Wheel  Armour.

3-Felger fikk et rikelig lag med C5 Wheel Armour og så buffet av med en nydelig myk MF. Synes det

var vannskelig å  se hvor man hadde påført poduktet, men jeg stod i en lukket kjellerbod med

dårlig lys og hodelykt så mulig derfor.

4- Inne i felgen ble det lagt Swisswax Autobahn som ble buffet av så la jeg Autobahn på utsiden som

var  allerede dekket med C5 Wheel Armour.

Litt smør på flesk men dette gir vel enda bedre skydd ?

Vil neste gang bruke en maske da dette ble mye sterke lukter/damp for min del i en mindre lukket rom. Blir bedre når man en gang kommer inn i ny bolig som har garasje. Ser at god ventilasjon og evt masker er viktig når man jobber med slike produkter.

Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det, la og nylig C5 men er det meningen at den lille flaska skal dekke alle 4 felger (inkl innside) Eller kun den utvendige siden? Klarte kun å dekke utvendig side akkurat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror vi har lagt litt for mye på, da den lille flasken skal lett dekke 6-8 felger sier mange. Jeg har SUV felger 18" og kunne i grunn lagt inne i felgen også. Virker uasnett som dette produktet gir bra beskyttelse.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det, la og nylig C5 men er det meningen at den lille flaska skal dekke alle 4 felger (inkl innside) Eller kun den utvendige siden? Klarte kun å dekke utvendig side akkurat.

Jeg tror vi har lagt litt for mye på, da den lille flasken skal lett dekke 6-8 felger sier mange. Jeg har SUV felger 18" og kunne i grunn lagt inne i felgen også. Virker uasnett som dette produktet gir bra beskyttelse.

Den minste flasken gikk akkurat til 4 stk felger i 19" størrelse.

Da coated jeg både innsiden og utsiden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg angrer at jeg ikke brukte litt på innsiden også , det er jo der all faenskap fester seg etterhvert:-) Mulig jeg fjernet Autobahn og legger C5 der også nå:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til mitt innlegg ovenfor så skulle det selvsagt være et stort ? teng til overskriften. Jeg er nybegynner på alt dette men håper ovenfor fremgangsmåte var fornuftig. Nå er nye sommerdekk fra Nokian påmontert og så langt er alt bra. MEN bilen ser ikke ut og har ennå ikke tatt den store vårshiningen!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive