Marius Engel

Hvor lenge bruker dere spesialsvampen?

Hvor lenge bruker dere spesialsvampen? Til den faller fra hverandre?

Jeg har brukt min mye og lenge. Etter en skylling ser den fortsatt tilsynelatende ren ut. Er det trygt å bruke den så lenge det ikke er synlig møkk, og kun brukt til lakk og vinduer?

Har en egen som jeg bruker til felger, som ble farget grønn i maskinen. Den ser og tilsynelatende ren ut, og er gammel etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme. Jeg har brukt min en stund. Skyllt godt etter hver vask. Trodde den var ren, men for en forskjell når jeg sammenlignet den med en helt ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt min i allefall 1.5 år, bruker den fortsatt uten å bekymre meg særlig over dette. Jeg synes den er bedre å bruke nå enn da den var ny. Suger til seg mer vann og er litt mykere. Eneste negative som har skjedd over tiden er at den mister litt av stoffet om jeg skrubber hardt mot grit guarden.

Du kan jo eventuelt degradere den til felgvask om du er nervøs, og kjøpe en ny en, en svamp er vel ikke det dyreste med detailinghobbyen :)

Endret av sandera
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme. Jeg har brukt min en stund. Skyllt godt etter hver vask. Trodde den var ren, men for en forskjell når jeg sammenlignet den med en helt ny.

Hvilken forskjell mener du?

Var den gamle full av skitt som kan lage vaskeriper?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener vel at den blir ren men at den også er noe mørkere ute etter luft og sol, svamper har en tendens til å falme med tiden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker de sikkert 10 ganger :) Ser temmelig ren ut etter hver vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min nåværende har rundt 50 vask på samvittigheten. Skyller godt etter hver vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener vel at den blir ren men at den også er noe mørkere ute etter luft og sol, svamper har en tendens til å falme med tiden

Riktig. Den er nok ganske ren. Bruker grit guard og skyller svampen godt etter bruk.

Ser meget ren ut, men en helt annen farge.

7C578E9A-D0DF-43D1-BA71-010E7BD949C7.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter den ut hvis den får flekker eller misfarging som ikke forsvinner ved skylling i varmt vann. Eller når jeg plutselig en dag føler det er på tide. Pleier å bruke en svamp leeenge før jeg bytter.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte zymölsvampen i kanskje 2 år og mellom 50 og 100 vask før den ble degradert til felger, kan ikke skjønne at spesialsvampen skal vare noe særlig kortere uten seriøs mishandling. Har liggende 2 stk spesialsvamper men foretrekker zymöl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker billige svamper jeg, sånn 10 pack til 30kr.. kaster etter hvert bruk. Dumt av meg?

Altså ikke dumt å kaste, men er disse billig svampene "dårlige" å lager vaskestriper?

Endret av Jimmen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bruker ett ikke-DCN-godkjent vaskeredskap?!...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper min har gått ca 100 vask, ikke bekymret for den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den endrer farge er nok mye grunnet alle fargestoffene i såpene. Ser det mye på mine chenille om jeg ikke skyller de godt nok etter vask. Forsvinner etter 95 grader i maskin da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive