MagneL

Gtechniq C5 wheel armour påført - vedlikehold?

Endelig fått hentet en pakke fra Concours på posten i dag, med blant annet Gtechniq C5.

Felgene er nye, hentet i påsken. Brukte søndagen nå til å rense felgene med Prickbort, Surfex HD, Iron-x og til slutt G-wash. Polerte så S30+ på oransje Neo pad. Tok CF02 spray nå i ettermiddag. Ventet 1 time, også har jeg påført C5 ihht instrukser og erfaringer postet her.

Felgene er halvmatte i utførelse, og som andre erfarer, så dro ikke C5 opp glansen særlig. Felgene blir påmontert bilen i morgen ettermiddag, nå skal de få stå og herde over natten. Ser lovende ut hittil.

Da kommer spørsmålene;

Er felgene ferdige når de er herdet, eller har jeg på noe for å fjerne evt rester, a'la Quick Finish?

Hvordan skal felgene tas vare på nå, kan en bruke Surfex, RIM7 eller holder det med vanlig såpe? Kan tenke at RIM7 f.eks reduserer holdbarheten?

Legger ved bilder av ferdige felger, 20*8,5 ET25, med 245/35-20 dekk.

post-4728-0-79476600-1428429968_thumb.jp

post-4728-0-35024900-1428429987_thumb.jp

Endret av MagneL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt alt fra sterk surfex, p21s uten at dette ser ut til å slite noe nevneverdig. Virker helt sykt bra, tåler juling i massevis, men jo mindre juling du gir de jo lenger vare det. Prickbort å surfex 1:20 funke, eller felgrens ala p21s.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er trygt, jeg tror syrefri felgrens ala Sonax, P21S, Rim 7 osv også er det. For sikkerhets skyld ville jeg vært forsiktig med sterk surfex (alt sterkere enn 1:25-30).

Når det er sagt er min erfaring at det er veldig lett å rengjøre felger som har fått C5. For meg fungerte det bra å gi felgene samme forvask som bilen minus surfex. En kjapp runde med wheel woolies til slutt, så var de strøkne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive