Gå til innhold

Hva burde jeg bruke etter en runde med FG400?


Josruu

Recommended Posts

Jeg har en 2004 Mercedes E klasse som skal til pers om ikke altfor lenge. Lakken er ganske bra på den men selvsagt litt riper her og der.

Etter litt lesing her inne kjøpte jeg FG400 og Collinite 845. Jeg har DA maskin.

Men så kom jeg til å tenke på at etter jeg har kjørt med FG400 så burde jeg kansje ta ett finere steg også? Hva vil dere anbefale da? Det jeg har ellers er meguiars ultimate compound og en medium polish fra wolfs chemicals.S30 eller noe heter den kansje?

 

Kan jeg bruke en av disse eller burde jeg kjøpe ett produkt til? Gjerne en anbefaling:) Meg UC regner jeg med at jeg helt sikkert ikke kan bruke til fin steg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke scholl, det er ei wolfs flaske.Husker ikke hva den heter bortsett ifra at det er medium.

Kansje jeg skal kjøpe en 2500 i tillegg da og prøve meg frem litt. Jeg har diverse puter, men er gul pute det samme fra alle merker?

Eller har feks uber andre farger enn feks rupes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael mekka super padoversikt her

http://www.detailersclub.no/forum/topic/23236-oversikt-fargeskala-og-grovhet-paa-poleringsputer/?hl=%2Boversikt+%2Bpad

Lakken din har jeg ikke greie på, men ikke umulig du bør ha noe etter fg400, men den er i utgangspunktet laget for å kunne avslutte også. På sidene deres finnes det en pdf med oversikt. (Ser ut som de har gjort om litt på betegnelser og greier, finner ikke sf4000 i oversikten deres lenger.) De snakker om sf3500 som en eventuell avslutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt mer i går og bestilte til slutt sf2500. Kona har en gammel audi jeg kan prøve å feile litt på for å se hvilke komboer som blir best. Det er vel omtrent like hard lakk på Audi som på mb så funker det på audien så funker det sikkert på merca også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe

Ville ikke gått ut fra at det som fungerer på audien fungerer like godt/dårlig på mercedesen, men som generell trening er det jo veldig greit å ha en bil "det ikke er sååå farlig med" å trene på i starten.

 

Men det er gode muligheter for å kunne avslutte overraskende fint på hard lakk med grove midler. Tipper sf2500 gir kjempegod glans til slutt, så er det bare å prøve seg fram med pad på grov- og finsteg for å se hva som tar nok og avslutter finest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut i går at en av naboene mine er forhandler av rupes og menzerna så jeg kjøpte ett par puter av han samt fikk ett par tips samtidig. Nei det er nok sant at det sikkert vil være litt forskjell å audien og MB'en men da får jeg jo en pekepinn på hva som fungerer sammen og hva som ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simenhbe

Jepp! Det meste kan fungere sammen på riktig underlag, men du får prøve deg fram og se hva du syns gir best resultat.

Fordelen med hard, tysk lakk selv om det er tungt å utrette noe er at de pleier å være ganske tilgivende. Deilig å slippe å produsere en haug med kjørespor og hologrammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke dumt å slippe:) prøvde litt forskjellig på audien i fjor høst og npr jeg kjørte den ut i sola så det helt jævlig ut...Men det var bare å tørke over med MF en gang til så ble det faktisk ganske bra. Ventet kansje for lenge med å buffé eller så hadde jeg slurvet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...