Josruu

Hvordan få chrome list fin igjen?

Har fått en del merker på chrome listene rundt bilen i løpet av vinteren.

Prøvde med både autosol og meguiars metal polish før i dag men det hjalp ingenting. Går det ann å redde de eller er løsningen å kjøpe nye lister?

http://2015-04-05%2013.08.48_zpskey8df1g.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ut som plastikk, så grove slipemidler vil bare gjøre ting verre, kanskje også grunnen til at det ser slik ut nå. Ville nok ha gått for noen nye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mistenker at det er plastikk ja. De ser ut til å være lette å bytte så jeg får leite litt på ebay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker nok det ja, hvilken bil er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mercedes E klasse, S211.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke chrom stort sett plastikk uansett i moderne tid?

Hvor på bilen er dette bildet da? Er det hakk, eller «utvekst» av noe slag? Er det hakk er du nok kjørt, da har du nok eksponert plastikken under, er det noe som ligger oppå skal det jo gå an å få det vekk som regel. Fint å vite hva det er så man kan bruke riktig kjemi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan demonterer man disse av bilen? Er de limt på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pleier å være limt på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er øverst på støtfanger både forran og bak samt på sidelister nede på dørene. Det er bakfanger som er verst men det er litt antydninger på sidelister også. Forran skal jeg bytte fanger uansett så de driter jeg i så lenge:)

De er klipset fast på mercedesn så det skal være en smal sak å ta de av.Bare å bruke en plastkil og vippe de ut så vidt jeg har fått beskjed om.

Og uten å være i nærheten av bilen nå så ser det ut som om det er noe som har lagt seg på. Skal se nærmere når jeg kommer tilbake til bilen. Koster ca 2000,- for begge listene til bakfanger ser jeg så det hadde jo vært greit å kansje fått gjort noe med de...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive