offroad 20 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Har så smått begynt å prøve den roterende, og når jeg ser på div demo snutter så kjører de jo i det "uendelige" uten at produktet tørker inn. Når jeg prøver..(scoll S3/ S17 på riktige puter) ei lita stripe eller ca 4 erter med produkt, så sprer jeg kjapt på minste hastighet, så 2 pass med 1500 o/min og da er det tørt! Dette til tross for at jeg "vrir opp" puta i vann før jeg begynner. Syns jeg må spraye på vann for hvert pass for at det ikke skal gå tørt.. Tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 21 Mars, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Et tips, scholl concepts bryter seg ned fort. Ingenting galt med det, hehe. Men bruk litt mer på S3+ f. eks, den holder lengre en S17. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Scholl produktene bryter seg ned veldig raskt... Noen liker det, og noen liker det ikke Men er veldig greit om man skal ta en bil kjapt, og man vet hva man driver på med. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 21 Mars, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 S3+ og S40 kan man kjøre lengre. Mens S17 og S30+ er laget for å bryte seg ned fortere, men fortsatt fjerne defekter bra! Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 21 Mars, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Scholl produktene bryter seg ned veldig raskt... Noen liker det, og noen liker det ikke Men er veldig greit om man skal ta en bil kjapt, og man vet hva man driver på med. Høres jo bra ut det, men siden jeg ikke aner hva jeg driver med blei det litt frustrerende! Har ikke fått sett bilen i dagslys enda, men etter å ha tatt ett panser og ei dør på testbilen min så ser det veldig bra ut i halogenlys.. ser det blir litt kjørespor på de grove produktene, men de ser ut til å ha blitt borte etter å ha brukt S40 på orange pute.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 21 Mars, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Riktig, kjørespor med grovere puter og midler er normalt. Så bare gå over med S40 og orange! Kjør S17 to runder, så er den ferdig. Samme med S30. Kjører du lengre, så blir det bare tull. S40 holder mye lengre. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Hvor "seig" skal S3+ være og fjerne? Hadde to erter på padden,0,5x0,5 meter kjørte lenge og tørket men seigt som f... er det normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 21 Mars, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Riktig, kjørespor med grovere puter og midler er normalt. Så bare gå over med S40 og orange! Kjør S17 to runder, så er den ferdig. Samme med S30. Kjører du lengre, så blir det bare tull. S40 holder mye lengre. Så hvis ripene mine ikke borte da så tørker jeg av med mf og tar det hele en gang til?? Hmm, da skal jeg tidlig opp i morra og ut i garasjen igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 21 Mars, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Hvor "seig" skal S3+ være og fjerne? Hadde to erter på padden,0,5x0,5 meter kjørte lenge og tørket men seigt som f... er det normalt? Skal være LETT å fjerne Så hvis ripene mine ikke borte da så tørker jeg av med mf og tar det hele en gang til?? Hmm, da skal jeg tidlig opp i morra og ut i garasjen igjen! Eller går til noe grovere! Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoTner 98 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 "Tørker ut for fort", sier du? ... ja, det var det kjerringa sa i går også Siter Skotner Autospa - detailing since 1998 Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional Følg på Facebook! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabbern 0 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 "Tørker ut for fort", sier du? ... ja, det var det kjerringa sa i går også HAHA FYTTI! *ler* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Scholl syns jeg faktisk er bittelitt lettere å fjerne enn Menzerna.. Så hvis du syns den er vanskelig å fjerne, tror jeg du kjører den for lite, eller for kort. Produktene brytes ned raskt.. Så man kjører bare et par ekstra runder, til man er fornøyd, hvis det skulle være nødvendig. Og Arne: 2 erter høres litt for lite ut, jeg bruker vanligvis litt mer produkt enn "vanlig" med S03+. Prøv 3 "10 kroninger" Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citrus 7 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Vil ikke myntene ripe unødvendig mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 21 Mars, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 fy f..n for en gjeng.. Erter er nok noe lite tror jeg ja, men anbefales scholl på pad eller på lakken når du drar igang? Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 21 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2009 Skal teste neste gang med en klatt S40+ på padden sammen med S03+. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 22 Mars, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2009 Bilen jeg prøver.. og ikke minst feiler på er en -93 mod ford scorpio, er det veldig hard lakk på den tro? For å få vekk vaskeriper må jeg gå over tre omganger med S3/orange for å få vekk riper. Blir blankt på første, men må legge på produkt og kjøre flere pass x3 ganger for å få effekt.. Legger på så mye press att panelet gir etter, og bruker vel ca 1700 o/min tenker jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor 2 Skrevet 22 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2009 Prøv mer fart da!! Ups ups !! Men ikke for lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 22 Mars, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2009 Haha, for et kult bilde Offroad: Orange pad er polishing pad, er ikke så forferdelig mye cut i den.. Har du blå eller ullpad tilgjengelig? Da blir det nok mer fart i sakerne Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 22 Mars, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2009 Orange blir nok for fin ja. S3+ skal helst brukes med blå eller ullpute. Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 22 Mars, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2009 Orange blir nok for fin ja. S3+ skal helst brukes med blå eller ullpute. http://www.schollconcepts.com/en/professio...ish_matrix.html , hmm, ikke ifølge scholl.. Men jeg oppdaget jo at S17 med blå pute var nesten like effektivt som S3 og orange.., blir iallefall veldig blankt og støver nesten ingenting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.