Gå til innhold

produktet tørker ut for fort


offroad

Recommended Posts

Har så smått begynt å prøve den roterende, og når jeg ser på div demo snutter så kjører de jo i det "uendelige" uten at produktet tørker inn. Når jeg prøver..(scoll S3/ S17 på riktige puter) ei lita stripe eller ca 4 erter med produkt, så sprer jeg kjapt på minste hastighet, så 2 pass med 1500 o/min og da er det tørt! Dette til tross for at jeg "vrir opp" puta i vann før jeg begynner. Syns jeg må spraye på vann for hvert pass for at det ikke skal gå tørt.. Tips?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl produktene bryter seg ned veldig raskt...

Noen liker det, og noen liker det ikke :) Men er veldig greit om man skal ta en bil kjapt, og man vet hva man driver på med.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl produktene bryter seg ned veldig raskt...

Noen liker det, og noen liker det ikke :) Men er veldig greit om man skal ta en bil kjapt, og man vet hva man driver på med.

Høres jo bra ut det, men siden jeg ikke aner hva jeg driver med blei det litt frustrerende! :D Har ikke fått sett bilen i dagslys enda, men etter å ha tatt ett panser og ei dør på testbilen min så ser det veldig bra ut i halogenlys.. ser det blir litt kjørespor på de grove produktene, men de ser ut til å ha blitt borte etter å ha brukt S40 på orange pute.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Riktig, kjørespor med grovere puter og midler er normalt. Så bare gå over med S40 og orange!

Kjør S17 to runder, så er den ferdig. Samme med S30. Kjører du lengre, så blir det bare tull.

S40 holder mye lengre.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, kjørespor med grovere puter og midler er normalt. Så bare gå over med S40 og orange!

Kjør S17 to runder, så er den ferdig. Samme med S30. Kjører du lengre, så blir det bare tull.

S40 holder mye lengre.

Så hvis ripene mine ikke borte da så tørker jeg av med mf og tar det hele en gang til?? :unsure: Hmm, da skal jeg tidlig opp i morra og ut i garasjen igjen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Hvor "seig" skal S3+ være og fjerne?

Hadde to erter på padden,0,5x0,5 meter kjørte lenge og tørket men seigt som f... er det normalt?

Skal være LETT å fjerne

Så hvis ripene mine ikke borte da så tørker jeg av med mf og tar det hele en gang til?? :unsure: Hmm, da skal jeg tidlig opp i morra og ut i garasjen igjen!

Eller går til noe grovere!

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tørker ut for fort", sier du? ... ja, det var det kjerringa sa i går også ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl syns jeg faktisk er bittelitt lettere å fjerne enn Menzerna.. Så hvis du syns den er vanskelig å fjerne, tror jeg du kjører den for lite, eller for kort.

Produktene brytes ned raskt.. Så man kjører bare et par ekstra runder, til man er fornøyd, hvis det skulle være nødvendig.

Og Arne: 2 erter høres litt for lite ut, jeg bruker vanligvis litt mer produkt enn "vanlig" med S03+.

Prøv 3 "10 kroninger" :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

fy f..n for en gjeng..

Erter er nok noe lite tror jeg ja, men anbefales scholl på pad eller på lakken når du drar igang?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg prøver.. og ikke minst feiler på er en -93 mod ford scorpio, er det veldig hard lakk på den tro? For å få vekk vaskeriper må jeg gå over tre omganger med S3/orange for å få vekk riper. Blir blankt på første, men må legge på produkt og kjøre flere pass x3 ganger for å få effekt.. Legger på så mye press att panelet gir etter, og bruker vel ca 1700 o/min tenker jeg.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for et kult bilde :)

Offroad: Orange pad er polishing pad, er ikke så forferdelig mye cut i den..

Har du blå eller ullpad tilgjengelig? Da blir det nok mer fart i sakerne :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange blir nok for fin ja. S3+ skal helst brukes med blå eller ullpute.
http://www.schollconcepts.com/en/professio...ish_matrix.html , hmm, ikke ifølge scholl.. Men jeg oppdaget jo at S17 med blå pute var nesten like effektivt som S3 og orange.., blir iallefall veldig blankt og støver nesten ingenting! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...