Gå til innhold

Sprekker i dekkside


mafiaz

Recommended Posts

Har dratt frem sommerdekka nå, å etter en inspeksjon ser jeg det er sprekker rundt hele dekket på utsiden. Slik er det på alle fire dekkene. Noen som har lignende? Er det "farlig" slik at man må bytte?

Dekkene er av typen Nokian Hakka Z .

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvor gamle er de?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av dekkene.

beklager kansje litt store bilder, skyldes at jeg ikke vet hvordan man forminsker dem på kvinnfolkets Mac  :blink:  :lol:

 

IMG_0368-2_zpsrjsahq1y.jpg

 

IMG_0366_zpswe4kbcfk.jpg

 

IMG_0365_zpswozlc6qy.jpg


Hvor gamle er de?

Kjøpt slutten av mars 2013 og er produsert uke 11 i 2012.

Endret av mafiaz

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Er nok desverre bare å bytte ut. Å bruke disse vil være til fare for både deg og de rundt deg i trafikken, du kan risikere at hele dekkbanen revner når du er ute å kjører.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok desverre bare å bytte ut. Å bruke disse vil være til fare for både deg og de rundt deg i trafikken, du kan risikere at hele dekkbanen revner når du er ute å kjører.

Shit. Dekkene som sto på bilen når jeg kjøpe den er fre 2007 og dem har ikke en eneste sprekk, men 2 år gamle dekk blir så fort ødelagt? Kan vel ikke være normalt? Er Nokia så dårlig

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

De der ser for meg trafikkfarlige ut. Ville ikke satt de på bilen før gummien er bytta

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Hør på de andre - Ikke kjør rundt med disse dekkene... 

Noe som er veldig merkelig her at dekkene kun er 2 år gamle..

 

Kontakt Nokian, og få gjerne vite hva de eventuelt svarte! :)

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for kjappe svar folkens :D

Skal dra innom der jeg kjøpe dem og høre med dem og om dem ikke tar det videre Nokia. Så kontakter jeg dem selv. Skal legge ut hva jeg får som svar fra dem.

Men fillern, jeg som tenkte jeg skulle få sommersko på bilen i morgen

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har like dekk fra samme år og de er ikke slik. Kan det være fordi du har kjørt med veldig feil dekktrykk?

Eller at de har vært lagret feil?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

"Typisk" Nokian :P men som nevnt over. Bytt de ut!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktrykket sjekker jeg ofte, så tror ikke det er det. Lagrer dem i en mørk bod, som er mellom 10-15 grader, hengende, der lagrer vi alle dekkene til bilen i familien, og det er kun mine som ser slik ut. Og en annen ting et at det er kun på utsiden dem er slik.

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekktrykket sjekker jeg ofte, så tror ikke det er det. Lagrer dem i en mørk bod, som er mellom 10-15 grader, hengende, der lagrer vi alle dekkene til bilen i familien, og det er kun mine som ser slik ut. Og en annen ting et at det er kun på utsiden dem er slik.

 

Hadde ihvertfall kontaktet produsent/leverandør i.fht reklamasjon, hadde du kjørt lenge med for lite luft ville du hatt mer mønster igjen midt i kjørebanen enn ut mot sidene, uansett skulle ikke dekkene sett ut som de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er alle dekk og kun i ytterkant, er det mulig noe kjemi har gjort dette? Sterk avfetting, dekkbeis som dekkfornyer, e.l.?

Nesten mer interessert i bilen til trådstarter, mistenker at det kan være en svensk versting :)

Har kun brukt mild avfetting og ikke kommet så langt å kjøpe dekkfornyer, så tviler. Samt at alle dekkene her får ca samme behandling, og kun mine som er slik.

Må nok skuffe deg hgnubel, men du har rett i at den er svensk. Men noe versting er det ikke. Er nok du som har verstingen :D

Er bare en kjedelig V70 05 D5 :(

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Leste litt fort, trodde dette var dekkene fra 2007 (som andre kunne ha mishandlet før deg, på en måte som ikke slo ut i full blomst før nå..). Da støtter jeg fabrikasjonsfeil-teorien.

Så noen lignende sprekker på dekk som satt på noen gamle felger jeg kjøpte, de var så gamle at de ikke hadde standardisert datostempel, men type, dimensjon og felgen de satt på gjør at jeg tror de kom ny på en R-bil fra Volvo ca 95-98 (Pirelli pZero Asimmetrico i 205/45R17, på ET43 volvofelg).

D5 er vel hakket mer fornuftig enn min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt fort, trodde dette var dekkene fra 2007 (som andre kunne ha mishandlet før deg, på en måte som ikke slo ut i full blomst før nå..). Da støtter jeg fabrikasjonsfeil-teorien.

Så noen lignende sprekker på dekk som satt på noen gamle felger jeg kjøpte, de var så gamle at de ikke hadde standardisert datostempel, men type, dimensjon og felgen de satt på gjør at jeg tror de kom ny på en R-bil fra Volvo ca 95-98 (Pirelli pZero Asimmetrico i 205/45R17, på ET43 volvofelg).

D5 er vel hakket mer fornuftig enn min :)

fort gjort, kansje litt klønete skrevet også. 

Dekkene som er fra 2007 er slitte og står ute i sol og snø, dem er like fine i gummien. så får håpe Vianor støtter teorien om fabrikasjonsfeil.

Hehe, Mer nornuftig kansje men ganske mye kjedeligere ;P

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treig å skrive her, men tok med et dekk til Vianor å spurte. han undersøkte dekket å sa at det var helt trykt å kjøre med det, men det så ikke pent ut og dekk skulle ikke bli sånn etter bare 2 år. Men han hadde aldri sett noe slikt før. Han tok bilder av dekket og sendte mail til Nokian, men snakket med han i dag og Nokian hadde ikke svart på mailen enda. 

 

Så da venter jeg bare i spenning ;P

Helt fersk :P Mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...