Gå til innhold

Valg av lakkforsegling\nano coating.


torgeirb

Recommended Posts

torgeirb

Skal snart igang med min egen bil å tenkte å legge nano coating for første gang.

 

Er det noen som har erfaringer å dele når det kommer til pris, applikasjon, varighet og shine?

 

Har sett litt på :

 

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=73

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=407

 

Alle tips mottas med takk B)

Endret av torgeirb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gyeon Mohs er skuddsikker, tåler alt av kjemi og er veldig tilgivende i form av tidsrom for arbeid.

Max Protect V1 er vel den absolutt letteste coatingen å legge og har 1 års holdbarhet. Topper du den med V2 så er du meget godt beskyttet :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Gtechniq er mest bang for the buck :)

Risikoen for å gjøre feil er stor uansett ift voks, men jobber du raskt løser likt likt

 

Hva kan konsekvensene være av å gjøre "feil"?

 

Gyeon Mohs er skuddsikker, tåler alt av kjemi og er veldig tilgivende i form av tidsrom for arbeid.

Max Protect V1 er vel den absolutt letteste coatingen å legge og har 1 års holdbarhet. Topper du den med V2 så er du meget godt beskyttet :)

 

Okay. Har ikke sett på max protect enda. Noen samme pris eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er vel ikke så lamgt unna hverandre, fordelen med MP er at du kan bruke de samme produktene på både lakk, plast osv :) Også felger. V1 - V2 på felger gir en nydelig finish

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har lagt Gyeon Mohs på flere biler. Lett å jobbe med, kjemikalieresistens som bare rakkern. En meget god coating

Om du sjekker loggen min så hadde jeg Mohs på egen bil i fjor og den besto med glans :)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Jeg har lagt Gyeon Mohs på flere biler. Lett å jobbe med, kjemikalieresistens som bare rakkern. En meget god coating

Om du sjekker loggen min så hadde jeg Mohs på egen bil i fjor og den besto med glans :)

 

Tror nok jeg skal prøve denne.

 

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=498

 

Ser grei ut å jobbe med, og prisen er fin.

 

Hvordan synes du den holder seg på din bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Tror nok jeg skal prøve denne.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=498

Ser grei ut å jobbe med, og prisen er fin.

Hvordan synes du den holder seg på din bil?

Jeg testet den fra April til November og matet på det jeg hadde av sterk kjemi til hver vask. Når jeg dro den av i November viste den ingen tegn til svekkelse. Måtte våtslipe litt og sånn så jeg hadde felter som jeg stadig vekk måtte vokse. Så da strippet jeg den av med en runde polish

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Høres fantastisk ut. Har utsatt og utsatt min egen bil i lang tid, men nå ser det ut til at den endelig ska få sin fortjente shine.

Kommer tilbake med detaljert S&S om hvordan det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gleder meg [emoji106]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Tok full nedvask på en kundebil denne uken etter ett år med Gtechniq C1 og EXO V2. Her var det fortsatt beading og sheeting, bedre enn nylagt voks. Eier har estimert ca 50 børstevask på bensinstasjon siden behandlingen ble utført.

Ligger video av den på Facebook siden min.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Tok full nedvask på en kundebil denne uken etter ett år med Gtechniq C1 og EXO V2. Her var det fortsatt beading og sheeting, bedre enn nylagt voks. Eier har estimert ca 50 børstevask på bensinstasjon siden behandlingen ble utført.

Ligger video av den på Facebook siden min.

 

Hvordan så det ut nede på dørene og bakpå bilen? På panseret skulle man tro det var nylagt når man så filmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg har C1 på konebilen, men la MP v2 på svigers sin for et par uker siden, og jeg kommer garantert til å fortsette med MaxProtect!!!

Så utrolig behagelig å legge og å jobbe med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Lurer også litt på det som torgeirb spurte om litt lengre opp; hvilken risiko er det snakk om ved å legge coating ift. voks?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Hvordan så det ut nede på dørene og bakpå bilen? På panseret skulle man tro det var nylagt når man så filmen :D

Noe slappere nederst på siden av bilen men fortsatt godkjent.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Noen som har prøvd Max Protect over lenger tid og har noe info om holdbarhet?

 

Sett en del på videoer fra youtube av Gtechniq og Gyeon. Ser ut som gode alternativ, men de videoene er nok i california eller noe sånt. Har ikke like mye motstand der som en norsk vinter. Reidar har jo virkelig fått testet Gtechniq og ut ifra videoen så det jo supert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lagt glasscoating på en bil for første gang. Valget falt på Gyeon Mohs. Fin å legge Og buffe. Jeg påførte et og et panel og buffet av etter ca 3 minutter. under lista åå den ene døra fikk nok stå iallefall dobbel tid da jeg glemte den i farta, men gikk fortsatt knirkefritt å buffe den av.

Det gikk nok ca 5 timer på jobben da jeg la 3 lag. Brukte opp nesten en hel 50ml på en Volvo V50. Bruktw nok en del mer enn nødvendig.

Om man glemmer å buffe av coating, og det ligger på helt til det har tørket helt inn blir det skjolder som du må polere bort med grove skyts evt. våtslipe. Det gjelder vel alle glasscoatinger.

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Mohs trenger du ikke å våtslipe vekk. Holder fint med vanlig polish

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Noen som har prøvd Max Protect over lenger tid og har noe info om holdbarhet?

Sett en del på videoer fra youtube av Gtechniq og Gyeon. Ser ut som gode alternativ, men de videoene er nok i california eller noe sånt. Har ikke like mye motstand der som en norsk vinter. Reidar har jo virkelig fått testet Gtechniq og ut ifra videoen så det jo supert ut.

Jeg tester Max Protect UNC-R opp mot 2 andre på min egen bil nå. Lagt i oktober og vasket hardt og brutalt, fortsatt meget bra. [emoji4]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...