Gå til innhold

Anbefalinger av varmtvannsvasker (10-20.000,-)


XSHINE

Recommended Posts

Hei,

 

Ønsker anbefalinger av varmtvannsvasker og/eller varmtvannsvasker med greit å ha tilbehør (turbolanse, chassisvasker etc.) helst innenfor 20.000,-. Er det derimot en komplett pakke eller en meget bra vasker så kan jeg legge mer i den.

 

Har en Kärcher HD 5/12C HT fra før og har hatt den i 7-8 år uten problemer selv med mye vasking av både biler, garasje, hus, terrasse etc. Har kun kostet på den stålarmert slange som er mer eller mindre en selvfølge.

 

Har sett på Kärcher HDS 5/13UX Proff, men ønsker anbefalinger/sammenligning av/med andre merker. Da jeg kun har hatt den ene nevnte Kärcheren og ingen varmtvannsvasker, slik jeg har lite å sammenligne med og mot.

 

Hva ville DU valgt?

 

 

På forhånd takk for tilbakemeldinger. :)

 

/XSHINE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Jeg er absolutt ikke riktig person til pg svare men jeg tror kansje swissvax har et godt tilbud!

http://www.swissvax.no/foma-pw-h35-4s-d1813-pm-t

Men jeg vet ikke :-)

 

Absolutt en spennende varmtvannsvasker i forhold til vannmengde, trykk og egentlig det meste annet. Skal undersøke den der nærmere.

 

Ser det er en Swissvax forhandler ikke så langt i fra meg, så får ta turen å kikke og teste ut. Takk for tips!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?v=-98&r=www_bap_object_mlt&finnkode=46647580

Vi har denne på jobb, + en eldre gul med varme. Brukes ofte med stakedyse for å åpne tette forvarmere osv. Når de største skal åpnes så går spyleren kontinuerlig i ca 3-4dager! Har ikke hatt noe feilslag på den enda :) bruker den i ny og ne til bilvask som den er helt super til! Greit nok at karcher har dårlig rykte på seg når det gjelder høytrykk til hjemmet..men til industri har dei virkelig fått de til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Absolutt en spennende varmtvannsvasker i forhold til vannmengde, trykk og egentlig det meste annet. Skal undersøke den der nærmere.

 

Ser det er en Swissvax forhandler ikke så langt i fra meg, så får ta turen å kikke og teste ut. Takk for tips!  :)

Tror ikke dette er noe som Swissvax på lillehammer (hovedlager) eller andre forhandlere har på lager, men de leveres på kort tid.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?v=-98&r=www_bap_object_mlt&finnkode=46647580

Vi har denne på jobb, + en eldre gul med varme. Brukes ofte med stakedyse for å åpne tette forvarmere osv. Når de største skal åpnes så går spyleren kontinuerlig i ca 3-4dager! Har ikke hatt noe feilslag på den enda :) bruker den i ny og ne til bilvask som den er helt super til! Greit nok at karcher har dårlig rykte på seg når det gjelder høytrykk til hjemmet..men til industri har dei virkelig fått de til! :)

 

Syns min Kärcher HD 5/12C HT (hjemme/hobby) har gjort en glimrende jobb så langt uten feilskjær i 7-8 år, så ble litt vanskeligere valg nå når du kom med Kärcher HDS 8/18-4C. Eller kanskje rettere sagt, luksusproblem! Neida, har ventet 2-3 år forlenge med å gå til innkjøp, så nå er det på tide å få ut fingeren.  :lol:

 

 

Tror ikke dette er noe som Swissvax på lillehammer (hovedlager) eller andre forhandlere har på lager, men de leveres på kort tid.

 

Det er nok stor sannsynlighet for at du har rett i  ;)  På lik linje med at jeg ikke kjøper produkter i en slik prisklasse "usett" uten å ha fått prøve/demonstrert produktet. Har nok heller ikke alle forhandlere de "dyreste" produktene i butikk.

 

Noen forhandlere har og tilbyr demonstrasjon, noen ikke. De som tilbyr det blir jeg kunde hos. Ferdig butikk det, så lenge prisen ikke spriker all verden ifra billigste pris  :)

 

 

Bare hyggelig! Prøver så godt jeg kan hehe

 

Er litt å velge i på markedet i dag og jeg er i grunn helt blank, så hjelp var det! Nå blir å løsrive seg fra valgets kval.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først skal ha varmtvann bør du øke budsjettet ditt noe. (Tilbudet fra swissvax er er veldig godt alternativ da :) )

Jeg skal ikke komme med noen anbefaling, men når jeg kikket etter vasker så jeg at det var veldig mye dårlig under 20.000kr.

Jeg har selv en Nilfisk Neptune 2-33, og den koster vel like over 20. Til mitt bruk er den helt ok, men har hørt om endel problemer med de der de brukes litt mer, så vet ikke om jeg skal anbefale de.. Det kan godt tenkes andre merker også har tilsvarende problem, det er tross alt langt mer avanserte maskiner enn en kaldvanns hobbyvasker, mye som kan feile, og da bør en unngå de billigste da kvaliteten somregel ikke er god nok.

Vær også klar over at med en stor vasker bør du ha bra vanntilførsel (og selvfølgelig strøm :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der eg jobbet før hadde vi en Clena sak. husker ikke modellbetegnelsen men fytte h.. for en maskin. spylte lakken av de meste om en hadde maks trykk å varme. mener den leverte noe rundt 2 kubikk i timen.

 

Er og uten all mulig elektronikkdilldall som egentli ikke passer i en spyler. vann å elektronikk....

Endret av Cateid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest ganske mye og undersøkt mer på blant annet Foma, Clena, Nilfisk, Missouri og de andre merkene som omtales her på forumet. Skrev i første innlegget at om det var en meget god varmtvannsvasker så kunne jeg strekke meg lenger på pris. Etter å ha fått nyss om en ny og rimelig vasker ser det ut til at jeg velger Kärcher HDS 5/13UX Proff 3-fas 230v 16a. Har troen på at jeg ikke vil angre et sekund ut i fra det jeg har lest og konkludert med. Har jo også en del Kärcher ustyr fra før. Da gjenstår det bare å teste den  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Gratulerer på forhånd om det blir kjøp ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) var litt bedre specs på den der ja :)

 

Ja, er nok en litt annen vasker det der en den jeg feilrefererte til  :)

 

Fantastisk! Gratulerer på forhånd om det blir kjøp ;D

 

Om den lever opp til forventningene, noe jeg ikke tviler på og jeg får den til den prisen jeg er forespeilet så blir det nok et kjøp. På forhånd takk får jeg vel si jeg da  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut som en super maskin i mine øyne!! Eneste kansje til den prisen (hva en den er?) Kansje ha lenger slange? Eller er 10meter mer en nok?

For det er jo ikke akkurat en maskin man drar med seg rundt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversåg at du spurte om pris. Ordinær pris er ca. 30.000,-.

Forstod det slik at jeg vil havne på et par og tjue. Vi får se hva det havner på til slutt for jeg handler trolig en del andre ting i samme slengen. Har drøyd ganske lenge med å skaffe meg både det ene og det andre og har derfor et ganske solid budsjett. Får vel egentlig bare lage meg garasjetråd siden det blir bygging om en drøy måned. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det går bra! Blir spennende og se hva handlelista ender opp med! :)

Og ja om du skal bygge garasje er det jo bare og fiske opp en tråd med bilder og kos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...