Gå til innhold

.


Ape01

Recommended Posts

Michael

Jeg hadde valgt pakken fra Bilnerden. Mye bra produkter i den :) Og 900W-maskinen er nok en del kraftigere enn den andre på 500W.

 

Så trenger du nok også en metallpartikkelfjerner sammen med avfettingen; Korrosol eller Iron-X funker veldig bra. Og for eksempel voksen Fusso Coat eller Collinite #845 som avslutning. Kanskje noe metallpolish til eksos og vindusforsegling? Og noe for å freshe opp svart plast og gummi?

 

Tenker du full pakke interiør og eksteriør, eller kun utvendig?

 

Husk masse mikrofiber, og tørkehåndkle! :)

Endret av Michael'
  • DCN Poeng 1

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Mener du herding eller hazing?

 

Hazetid:

20 minutter ved 2 grader

10 minutter ved ca 10 grader

5 minutter ved 15 grader og over

 

Herdetid:

Trenger ingen herdetid iflg Collinite. Når produktet har hazet og blitt buffet er den klar.

 

Jeg har flere ganger lagt 845 i klam vaskehall, buffet og kjørt rett ut i sludd, snø, regn og saltlake og har aldri hatt noen problemer med holdbarhet. Tut og kjør, altså. :)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Hvilken av disse hadde du valgt vis du var nybegynner?

 

1: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=675 + http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=201

 

2: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=669

 

Hvor lenge skal Collinite #845 herde?, liker beskrivelsen! :)

Har disse produktene:

Bøtte: 2x Grit Guard Bøtter

Hansker: Chenille Wash Mitt, MG Wash Mitt

Tørkehåndkle: CG Miracle Dryer

Mikrofiberhåndkle: 5x MG Supreme Shine

Glass: Invisible Glass

Såpe: MG NXT Såpe, BH AutoFoam

Felgbørste: Ez Detail Mini, Wheel Woolies 3 pakk

Felgrens: P21s Power Gel

Avfetting: Surfex HD, Prickbort

Clay: High tech polymer clay v.2.0 - Clayklut

Polish: MG Ultimate Polish

Lakkrens: MG Crystal Deep Polish, MG Ultimate Compound

Plast: AG Vinyl & Rubber Care

Felgsealer: Poorboys Wheel Sealant

Metallfjerner: BH Korrosol, BH AutoWheel

Mangler då vindusforsegling, Noe mer som trengs, eller må byttes ut i noe betre?, Takk :).

 

Jeg ville nok valgt alternativ 2 ettersom jeg selv har brukt Das 6 Pro mye og er kjempefornøyd :) Mulig at PDA-15 har bedre korrigeringsevne (større utkast) og er litt mer egonomisk, men det vet jeg ikke sikkert. Mulig at noen andre her på forumet som har prøvd begge og kan gi et bedre svar. Uansett så ville jeg mene at du får mest for pengene ved å velge alternativ 2. Fint med flere pads og mikrofiber, for det får du aldri nok av!

 

MG Ultimate Compound fungerer veldig fint for 1-stegs rens. Har selv brukt denne mye på en eldre rød golf. Men med Menzerna sine produkter som kommer med Kestrell-maskinen så kommer du nok lengre med tanke på korrigering og glans :) Jeg ville tro at MG-produktene etterhvert blir overflødige. Det har de i hvert fall blitt i mitt sortiment, haha.

 

Eller vil jeg mene at listen så veldig fin ut :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...