Gunnarmikal

Hjelp, garanti lakk jobb, hele bil matt/ruv (video

Jeg har hatt bilen

2 ganger på lakkering de siste 2 månedene, garanti jobb. De lakkerte første gang 2dører,1 fremskjerm, 1 tak a stolper å bakover å bakluke. Etter som de glemte å justere bakluke etter lakk begynte den å ruste igjen å panser glemte de.

Dette ble gjort sist uke å jeg mottok bilen fredag ettermiddag. Sko vaske den idag for første gang å etter vask, wetcoat å tørk ser eg at den ene railsa er ikke satt fast, sette den fast selv men ser samtidig at de har lagd masse skrapet på den. Men det som irritere meg mest er at hele bilen utenom panser å bakluke kjennes ut som sandpapir å ser blass/matt ut. Dette gjelder også vinduer, tipper det er klarlakk støv.

Se video: http://s5.photobucket.com/user/Aquagen29/media/Mobile%20Uploads/2E44ACA0-7AE9-4FC5-9545-5C04D728633D.mp4.html

Dette er nyvaska bil.

Er dette noe jeg bør klage på?? Jeg fikse frontruta selv me Clay å g4 p bigfoot21 men det var kun pga jeg knapt så ut. Gidder ikke fikse andre sine feil når de levere bilen slik. (Levere også me masse maskerings tape å boss i bagasjerommet å løs å ripete rails.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var trist med et slikt resultat og du burde definitivt klage, Få de til å rydde opp om i dette, eventuelt få de til å dekke regninga for å få utbedret lakken. 

Dette er nok noe som går vekk med en god runde clay og polering, men det totalt unødvendig og frustrerende tidkrevende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det går nok vekk me clay å polering, men gidder ikke rette opp deres feil når jeg føler de bør gjør det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som noen har hatt en dårlig dag på jobben. Dette bør de fikse uten noen som helst protester.

Alternativt kan du jo tilby å ordne opp i det selv, mot å fakturere dem et fem-sifferet beløp. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket firma er det du har hatt bilen hos?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkrabilimport på Åkra Karmøy. Det er de som fikser garanti jobber på kia. Skal ringe dem tirsdag.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre helt vanlig i lakkbransjen, å det er det samme om det er en lada, eller i mitt tilfelle, en som kom med en Porsche carrera gt full av lakkstøv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men her kommer også bilder av noe de har sølt på grill, å 1 lykt. matte flekker som ikke går vekk med vask. 1 rails totalt voldtatt.

C1B298EB-2CDD-4253-9705-0151F28D649D.jpg

CB0B58F8-2410-49EF-9A6E-7CB8B512690E.jpg

sjolder å massssse lakkstøv på crom, ulakkert blank plast. (gudene vete hvordan det går an å redde de) 

57B26988-DE60-46E9-AFBB-2FCEE2BA87A9.jpg

Lakk flassing å masse skrujern merker etter å ha prvød å (brekke) opp rails

5AF4FB1D-BD2C-4778-9BBA-870A5F955C85.jpg

83626AD5-B5CF-44F8-83B9-C472DDF33F7B.jpg

1A3C75E0-4421-44B3-A779-164A2990BB60.jpg

Hele bilen er ruv, lakk, vindu, plast, crom abslutt alt. lakk å vindu får jeg med litt jobb fint igjen, men hvordan blir blank plast ulakkert, må claye elle polere, sist jeg polerte blank plast ble de sjoldete som fy. 

Enkelt å greit, hele rails på fører side er ødelagt, grill anser eg som ødelagt, å lykt har fått no av de samme "etse" merkene som grill har, kun 1 lykt. 

Er så forbanna frustrert over at det er påske nå,  tar kontaskt me kia i haugesund tirsdag så får de ta opp jobben, for jobben å slikt ble bestilt via de, jeg bare leverte å hentet bilen begge gangene. 

For å også ikke snakke om maskerings tape å servietter type blå liggende i bagasjerommmet ved levering. å ett stygt kakk i en interiør del, neste gang skal jeg ta bilder av bilen før innleverng. 

:angry:  :angry:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff :( Ja, husk å dokumenter skader med masse bilder, og ta bilder før du leverer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å returnere, hadde jeg aldri akseptert. Da bør de heler være så ydmyke å si at det er en jobb de ikke klarer å utføre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en bedrift som bruker plast når dem maskerer bilene klar til lak. Det som ofte skjer er når man kjører en runde tørk på baselakken så løsner maskering litt, derfør bør man gå over maskering før man legger klarlakk. Er ikke rare lekasjen man skal ha på maskeringen før hele bil blir dekket i det som vi kaller "klarlakkråk" (ko) siden plasten er så lett kommer klarlakken seg lagt. Helt vanlig problem hos dem som bruker plast, så dette er nok ikke første eller siste gang det skjer hos dem. Helt klart en reklamasjon, å dette er ikke noe problem å fjærne med en gang men blir værre og værre som tiden går men aldri umulig å få bort. Bare pass på når bilen har vært inne til reklamasjon at dem ikke bare har tørket over med vasketynner og ikke mer, det er desværre ofte at reklamasjoner blir løst på denne måten!!

Skrujærnmerkene er også noe du burde klage på, det skal ikke vær slik heller!!

å sist men ikke minst, ikke ta ett nei for ett nei, blir det problemer og regner med vi snakker om en forsikkringsskade hær, så tar du kontakt direkte med selskapet ditt, da skal du se det blir fart på sakene!! :)

-Lakkerer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en bedrift som bruker plast når dem maskerer bilene klar til lak. Det som ofte skjer er når man kjører en runde tørk på baselakken så løsner maskering litt, derfør bør man gå over maskering før man legger klarlakk. Er ikke rare lekasjen man skal ha på maskeringen før hele bil blir dekket i det som vi kaller "klarlakkråk" (ko) siden plasten er så lett kommer klarlakken seg lagt. Helt vanlig problem hos dem som bruker plast, så dette er nok ikke første eller siste gang det skjer hos dem. Helt klart en reklamasjon, å dette er ikke noe problem å fjærne med en gang men blir værre og værre som tiden går men aldri umulig å få bort. Bare pass på når bilen har vært inne til reklamasjon at dem ikke bare har tørket over med vasketynner og ikke mer, det er desværre ofte at reklamasjoner blir løst på denne måten!!

Skrujærnmerkene er også noe du burde klage på, det skal ikke vær slik heller!!

å sist men ikke minst, ikke ta ett nei for ett nei, blir det problemer og regner med vi snakker om en forsikkringsskade hær, så tar du kontakt direkte med selskapet ditt, da skal du se det blir fart på sakene!! :)

-Lakkerer

Ok. Hva skjer om de vasker bilen me tynner da? Sjoldete? Hvordan må de fjerne det? Jeg fikk fjern alt me clay å maskinpolering av frontruta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke gjøre noe selv på bilen, for det kan tolkes som om at du har "godttatt" jobben som er gjort. Ikke rør bilen overhode, og lever den tilbake for reklamasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hva skjer om de vasker bilen me tynner da? Sjoldete? Hvordan må de fjerne det? Jeg fikk fjern alt me clay å maskinpolering av frontruta.

Ja blir matt og jævlig, må poleres opp da :)

Du må ikke gjøre noe selv på bilen, for det kan tolkes som om at du har "godttatt" jobben som er gjort. Ikke rør bilen overhode, og lever den tilbake for reklamasjon.

Helt enig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive