srheim

Hologram helvete! Trenger hjelp

44 innlegg i emnet

Etter 4 vask og en grundig claying av bilen var jeg endelig klar til å polere bilen.

Begynte med Scholl s3 og hvit spiderpad for å rubbe ned hele bilen. Er en svart bil så trenger ikke å si mer. Når jeg hadde kommet halvveis og tok bakluken oppdaget jeg små halvmåner. Prøvde å korrigere, men ble ikke noe bedre. Merket da at paden manglet en liten del ytters på hjørnet noe jeg mistenker at har skylden. 

Bestemte meg så for å gå over bilen med lykt for å se om noe annet hadde skjedd å da oppdaget jeg hologramer over samtlige plasser jeg hadde rubbet. Nå var jeg så uheldig å ha lagt igjen den ekstra paden hjemme så ble ikke prøvd noe mer i dag.

Så det jeg lurer på er om det er noen som har en ide om hvorfor det ble fult av hologramer og hva de små halvmånene kommer av? Kan det være at det mangler en bit på paden som gjorde det?

Har polert bilen før med bra resultat, men nå ble det bare helvete... 

Bruker DA med hvit spiderpad og s3 gold.

Takk for all hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil det er, har større betydning for spørsmålet ditt enn fargen.Så lenge det er skum der så skal det ikke lage noe ugagn.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halvmåne kan komme av dritt i pad? Rett kombo til rett lakk er vel det du må tenke, men nesten samtlige biler så bruker den komboen på må avsluttes me ett finere steg for å fjerne hologrammer/kjørespor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en Audi A5

Prøvde å kjøre med S30 over hologramene, men den klarte ikke å ta det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd sånne halvmåner med riper før.Har bytta pad og brukt samme kombo.Jeg fant ikke noe som kunne ripe, og bakplata hadde ikke tatt nedi.håper det ordner seg uten for mye slit!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det like før det smeller. Har nå brukt 2 timer på panseret for å prøve å fjerne hologramene uten noe spesiell forbedring.

Har kjørt S3 på nytt over hele panseret også avsluttet med S30 med både lav og høy hastighet. samme med lite og mye trykk...

post-9768-0-25213700-1427931883_thumb.jp

Endret av srheim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med forskjellig press.Bare ha padden godt nedpå, men ingen press på 3/4 hastighet f.eks.Eller zenith metoden.Spre på lavt og lite press,full guff med noen kilo press og til slutt bare vekten på maskina.Er det sort uten metallic? isåfall er det egne metoder om det er sånn lakk.2 erter medium polish og 1 ert fin(som s30).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en A5 for 2 uker siden, løsningen der blei følgende:

Svart Meguiars pad, Scholl S30, ikke noe press i heletatt, moderat fart, 3-4 pass, med roterende.

Hvor i verden holder du til?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort uten metallic ja. Ble ikke mer arbeid for i dag, men har prøvd det meste av kombinasjoner. Skal prøve å kutte litt ned på mengden av polish å se om det hjelper.

Tok en A5 for 2 uker siden, løsningen der blei følgende:

Svart Meguiars pad, Scholl S30, ikke noe press i heletatt, moderat fart, 3-4 pass, med roterende.

Hvor i verden holder du til?

Skulle gjerne ha prøvd en annen pad, men har bare Scholl produkter og alt er jo selvfølgelig stengt i morgen. Holder til i Trondheim. Men du fikk bort alle holoene med den comboen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du av pads og polish?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort uten metallic ja. Ble ikke mer arbeid for i dag, men har prøvd det meste av kombinasjoner. Skal prøve å kutte litt ned på mengden av polish å se om det hjelper.

Skulle gjerne ha prøvd en annen pad, men har bare Scholl produkter og alt er jo selvfølgelig stengt i morgen. Holder til i Trondheim. Men du fikk bort alle holoene med den comboen?

Se litt på denne S&S her hadde eg litt å stri med også men fant meg en kompo som virket til slutt, etter litt tips her på forumet :)

Om det er brilliant sort du har startet med så har du litt å slite med desverre verste lakken eg har vert borti så langt.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/22423-s-s-audi-q3-2014-brilliant-sort-max-protect/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke bildet minner om hologrammer etter maskin egentlig. Jeg synes det ser mer ut som riper etter buffing med klut. Men kan være jeg blir lurt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke bildet minner om hologrammer etter maskin egentlig. Jeg synes det ser mer ut som riper etter buffing med klut. Men kan være jeg blir lurt.

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på Brilliant sort så vart løsningen Swissvax CFP på hvit rupes pute, måtte vente til panelt var helt ned kjølt før man prøver å buffe for å ungå mikroriper som vist på bildet, bytt ofte MF kluter, finn dei mykeste du har å ikke press når du buffer, jobb forsiktig med å fjerne polishen :)

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken klut bruker du til buffing? På denne lakken bør du bruke en skikkelig kvalitets klut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Mighty. Har du brukt wipedown ved buffing? Fikk lignende merker/striper på en sort Outlander etter å ha brukt GT Panel Wipe. Med IPA (batterivann og kondensfjerner) som wipedown opplevde jeg ikke dette. I mitt tilfelle virket det som om Panel Wipe gjorde lakken myk og følsom ved buffing. Kanskje du opplever noe lignende? Evt. kan kanskje en buffeklut som ikke lenger er ren nok forårsake trøbbelet som vises å bildet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til? Kanskje noen her bor i nærheten og kan hjelpe deg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode forslag fra folk. Skal snart bortover å prøve igjen.

Har ikke brukt wipedown og har mistet tellingen på rene mikrofiber. Tenkte jeg skulle prøve å fukte paden å se om det hjelper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg å være kun merker fra kluten, så kan du kjøre over hele bilen med S30 som normalt, men uten å buffe vekk overskuddet. Avfett så bilen med sterk Surfex og spyl av.

Tørk og legg så LSP svææærforsiktig etterpå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange timers prøving så tror jeg at jeg har funnet rett kombo! Venter i håp om at solen skal titte frem slik at jeg får en endelig bekreftelse!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive