Gå til innhold

Rustbeskytte understellet selv?


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Har en Nissan Leaf 2014 som visstnok ikke er noe særlig beskyttet mot rust under bilen. Lurte på om dette var noe man kunne fikse selv på de mest utsatte plassene?

Ser Biltema har noe guffe på boks, men aner jo ikke kvaliteten på dette..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jo en nydelig serie jeg ikke hadde sett før, så takk for det!! :D Litt reklame var det jo, men alt i alt veldig interessant! 

 

Ser i allefall ut som en jobb jeg fint kan klare selv. Tenkte å ta Touranen først som en liten prøve :) Spørsmålet er bare om noen har erfaring med Biltema sine rustbeskyttelser? 

 

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Rustbeskyttelse-for-understell-fiberforsterket-362431/


Denne er sikkert perfekt å ha under: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Rustbeskyttelse/Rustbeskyttelsesprimer-367419/

Evt vanlig sink-spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Eg sprøyter mine med fluid film, dette løyser og opp gammel hardnet tectyl, og er gjennomsiktig (iallefall i forhold til tectyl osv.) einaste positive med tectyl etc er å skjule rust for å selge bilen... Eg gidder ikkje vurdere å kjøpe bil som nylig er tectylert/rustbehandlet. Ser fint ut et par år, så plutselig veit du kva du har kjøpt....

Ville vurdert å sprøytet et lag tykk svart tectyl/biltema stoff i sprutsoner/slitasjesoner, for så å sprøyte fluidfilm over alt, da eg føler iallefall på mine at flyidfilmen taper seg sakte og er lettere å sjå om det svarte forsvinner.

Biltema sine ting fungerer greit, har testet det meste der, og er klissete og oljete;) bodyschulzen deres holder ganske lenge den og!

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonarnes

Veldig smart å understellsbehandle bilen mens den fremdeles er "ny".!

Har behandlet mange biler selv, da med produkter fra Mercasol.

Dette på grunn av pris/kvalitet. Koster 200kr for 5 liter i sverige (ca pris).

Lanolinolje får mye skryt, har ikke testet denne selv.

 

Det er en drittjobb, så det går an å vurdere å få et firma til å ta det.

Da er det viktig å få tørket bilen skikkelig, og ikke minst sjekke om de har dekket alle kriker og kroker.

Endret av jonarnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...