El_Jefe

Fant noen rare skjolder på taket. Hva er det?

Fant noen rare skjolder på taket. De er litt vanskelige å ta bilde av og kun mulig å se fra siden. Ser ut som litt mørkere skygger på lakken.

post-7283-1427896484,0138_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterspots?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er noen av dem, men også områder som er mer tåkete. Man ser noen av områdene bak refleksjonen av sola.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være klarlakk som har kommet på taket vis bilen har vært til lakering for ikke så lenge siden..Skjedde meg da de skulle lakere forskjermen og panser..så jeg klarlakk som hadde lagt seg på vinduene og litt på taket..Kommer av dårlig maskering..kan være  :excl:

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennes det ruglete ut når du kjenner på områdene? Jeg syns også det ligner overspray.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er to år gammel og har ikke vært lakkert. Det er glatt, for det synes kun i riktig lys. Når man ser fra siden ser lakken helt glatt ut. Jeg kan prøve å ta bedre bilder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden bilen har vært polert/vokset, og mener du dette er noe som har kommet nylig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det har kommet nylig, ja. Bilen ble behandlet i høst. I våres har jeg foreløpig kun vasket med surfex hd, prickbort og bathe+

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke clayet taket uten å polere det etterpå`?

Evt. snøkost :blink: ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av delene... Kan det være skjolder etter C2v3? Husker jeg slet med å få buffet det i fjor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være det ja, uansett hva det er, det er ikke verre enn å ta en pad og polish og prøve på et område for hånd feks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært veldig bekymret før det evt. viser seg at det ikke blir bedre etter en runde med polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får prøve med litt polish, ja. Her er to bilder med blits. Det er litt støv på bilen som glitrer, men man bør kunne se hva jeg mener. Dette bildet er av et vanlig område. Det andre har skjolder.

post-7283-1427906840,9201_thumb.png

post-7283-1427906885,7549_thumb.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som produktrester av noe slag med "tørkestriper". En lakkrens fikser det nok. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble litt bekymret for at det kan være surfex som har tørket, selv om jeg har vært forsiktig og ikke brukt sterkere enn 1:15. Ser det slik ut? Vil eventuelt det også gå bort med en runde polering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble litt bekymret for at det kan være surfex som har tørket, selv om jeg har vært forsiktig og ikke brukt sterkere enn 1:15. Ser det slik ut? Vil eventuelt det også gå bort med en runde polering?

SurfexHD 1:15 er ingenting å være redd for. Men hvis du har brukt quick detailere med voks eller andre produkter kan Surfex eller annen rengjøring ha løst opp produktene/reagert med dette. Da kan du få felter med produktrester.

Hvis du har en polish stående, kan du prøve å fjerne det for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da prøver jeg meg når jeg får tid. Har ikke garasje, så været må spille på lag.

Tusen takk for svar alle sammen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive