Gå til innhold

S&S Frontlykter BMW e60 2004


Grønnskolling

Recommended Posts

Grønnskolling

Heisann

 

Tenkte det var tid for min aller første S&S her inne da.

har nå hatt denne bilen i halvannet år og har hele tiden vært plagd med lykter som 

kansje burde vært bytta, polering av dissa har ikke vårt nok til og få de fine igjen.

så det endte med at jeg kjøpte meg et komplett kit for renoveringa av frontlykter.

 

så da går vi i gang, Grønnskolling gjør ting han ikke kan!! (nesten)

 

Her har jeg prøvd og få fram hvor slitt lykta var, fikk bare tatt et bilde før kamera fant ut at strøm 

var noe som var kjekt og ha..

1_zpswqdtgu0u.jpg

 

til og begynne med prøvde jeg da og pusse lykta sittende på bilen, men dette fant jeg fort ut at ikke var noen vits, så derfor ble lyktene tatt av bil og pussa videre da det ikke er helt lett og komme til ellers, og blir lettere med lakkering av ny klarlakk til slutt.

 

hva har jeg gjort?

2_zpsmjpimjqm.jpg

 

4_zpsuqpdklh6.jpg

 

fjerning av denne gjorde det litt lettere :

3_zpso8u5nada.jpg

 

Første lykta ferdig slipt, og neste lykt or tur!

 

5_zpsetg4nx9n.jpg

 

Nærbilder av den andre lykta for og vise hvor slitte lyktene var

6_zpskblhmiue.jpg

 

7_zpskcehk7eg.jpg

 

1 strøk med primer lagt på lyktene

8_zpsovcbqfvz.jpg

 

Siden jeg da måtte vente til at dette strøket var ferdig trøka med og legge på klarlakk, så var det jo anledning for og vaske bilen under lykter, regner ikke med at dette er et sted som har fått mye pleie før på denne bilen :) kjørte på med prickbort og surfex og topp med skum, høytrykk på 40-50 grader, dette gjorde susen! et par bilder fra dette også:

 

9_zpsmlduvyqx.jpg

 

 

10_zpshzw7q5qr.jpg

 

plata over radiatoren ble i tillegg claya, da denne var full av sandpartikler som ikke løsna med prickbort/surfex

11_zps4yzmhrm7.jpg

 

ferdig lagt på klarlakk, for sikkerhetskyld kan jeg nevne at denne er beregna for dette og har uv beskyttelse :)

12_zpsidz4yykr.jpg

 

Ferdig bilder:

13_zpstfexpqk5.jpg

 

14_zpsm3bqikwq.jpg

 

fant også ut at det står faktisk hella i hjørnet på lyktene, noe jeg aldri har sett før :)

15_zpslkqr3u6f.jpg

 

og til slutt utendørs:

16_zps4s2b8hxy.jpg

 

det var det for denne gang, håper og komme tilbake seinere med ny S&S da bilen skal få seg full runde med vårstell. må bare få handla inn litt mere produkter før jeg er klar! all pussing ble forøvrig utført for hånd, en ting som er sikkert, om dette skal gjøres flere ganger så skal det kjøpes inn mere utstyr, kan nok spare en god del timer med riktig utstyr ;)

 

Håper det falt i smak :)

Ros og Ris tas imot med takk :)

 

mvh Lars Morten

Endret av Grønnskolling
  • DCN Poeng 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnskolling

Ble jo knallbra dette. Har du en link eller navn på klarlakken du brukte?

Takk for det.

Brukte denne som er i fra  Spray Max: http://www.hagmans.se/se/Produkter/Sprayfaerg/Spraymax/0684099

har et komplett kit i fra samme levrandør som inneholder litt mere produkter også

 

Flott jobb gjort :)

 

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnskolling

handla et komplett kit med alt av slipepapir kontroll lakk, 2 forskjellige silikonfjernere, primer og klarlakk direkte i fra hagmans gjennom jobben, har i ettertid kjøpt 6 nye bokser med klarlakk. 

må handle mere primer snart, så godt mulig jeg handler 6 nye kit med klarlakk og primer neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
mstrandbo

Finner kittet på svenske sider, men de sender ikke til Norge. 

Noen som har tips om hvor oss menigmenn kan få tak i kittet? Trenger evt. bare primern og selve klarlakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Finner kittet på svenske sider, men de sender ikke til Norge. 

Noen som har tips om hvor oss menigmenn kan få tak i kittet? Trenger evt. bare primern og selve klarlakken..

Mekonomen/Lakkspesialisten selger SprayMax lykteglassprimer og klarlakk for lykteglass i polykarbonat, samt sandpapir og silikonfjerner.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg har prøvd dette produktet et par ganger og for andre vil jeg anbefale å polere lyktene etter siste slipepapir og få de 100% før man legger på primeren.
Da blir det hakket bedre sluttresultat enn om man legger primeren over 1500+ grit slip.
Som man ser her blir sluttresultatet akseptabelt om man ikke gjør det også, men av egen erfaring har jeg sett at det blir best om man polerer de perfekte før man legger primeren.

Edit:
Her er min S&S fra første gang jeg bruktet produktet:
http://www.detailersclub.no/forums/topic/21377-spraymax-headlight-repair-kit/#comment-416905

Jeg bruker for det meste et produkt fra HBC-Smart repair til frontlyktrestaurering, men dette er ikke tilgjengelig for folk flest og jeg selger Spray-Max produktet i butikken, så måtte prøve det ut først før jeg anbefalte det til kunder.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...