Gå til innhold

1 Liters flasker.


ArneM87

Recommended Posts

Spray flasker. Som feks :

PrickBort

IronX

Korrosol

SurfexHD

Alle disse kommer i 1 Liters spray flasker.

Det jeg lurer på er hvor mange vask varer egentlig en sånn? :-)

Og da tenker jeg hvis man skulle brukt like mye av hver flaske på 1 vask.

For jeg vil tro det er forskjell på bruks områder selvfølgelig men vil bare ha noe og gå utifra. :-)

Endret av ArneM87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Prickbort, Iron X og Korrosol brukers konsentrert.

Surfex HD blandes ut. Den vil vara der etter....

 

Dei andre vil eg sei at etter min bruk går det ca ein halv liter Prickbort på ein vask, medan Iron X/ Korrosol som bare vert nytta i ny og ned holder mykje lenger, sidan dei ikkje er i sving ved kvar vask.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Sommarstid er det berre den som er nødvendig kvar gong.

Ein må berre sjå det litt an. Sjølv har eg ein lys sølv Metallic. Her kan eg sjå svare prikkar som Prickbort tar, og metallpartikler som Korrosol tar. På mørke bilar må ein kjenna etter nupper i lakken.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlands

Selv om man kjøper produktene i en-liters sprayflasker kan det være verdt å kjøpe bedre sprayhoder og evt. flasker til påføring, spesielt til dyrere produkter som Korrosol eller Iron-X. Jeg bruker de som selges som Atomiza Chemical Spray Head hos Bilnerden og min erfaring er at disse gir en signifikant reduksjon i mengde produkt nødvendig for å dekke et gitt område, jeg synes også de er mer behagelig i bruk og de lekker heller ikke produkt på fingrene.

 

Med nevnte sprayhoder bruker jeg 2-3 dl Prickbort og 1 liter 1:25 Surfex HD til vanlig vask, Dvs. at 1 liter Prickbort rekker til 3 vask for meg og 1 liter Surfex HD rekker til 25 vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på surfex hd som hele bilen skal dynkes med er det bedre med trykkpumpe flaske. Du blir fort lei av å ta hele bilen med vanlig trigger flaske :)

Jeg har en 5-6liters trykk kanne så det er ikke no problem hehe :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...