Gå til innhold
Marius Engel

"Sandblåsing" av lakk, uten skvettlapper?

Recommended Posts

Marius Engel    123
Marius Engel

Ser at de aller fleste nye biler kommmer uten skvettlapper. Er det noen grunn til det? Det var jo helt vanlig før.

Selv har jeg en 14 mnd gammel sort leaf uten skvettlapper. Jeg ser at bak forhjulene er det err område som alltid er grått etter vask, selv med pricbort og full berøring som resten av bilen. Jeg lurer på om det er mulig at dette området blir utsatt for "sandblåsing" siden det ikke lar seg rengjøre som resten av bilen..? Se bildet, nederst på kanalen.

Vurderer originale skvettlapper, men vet ikke om det egentlig fungerer så bra?

post-7786-1427634346,1333_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Skvettlapper er et must. Har det på min. Fungerer utmerket og stopper også mye smågrus som også kan treffe kanalen bortover.

Det er som du skriver, tilnærmet sandblåst der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mmosberg    64
mmosberg

Skvettlapper koster penger. Akkurat som enkelte biler leveres uten gulvmatter. Jeg monterer skvettlapper på alle bilene jeg har. Med unntak av Audien da det ikke finnes til 4Gen med S-Line kanalskjørt. Den er til gjengjeld foliert fra fabrikken.

Endret av mmosberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Sandblåst den der ja. Blir bedre med polering, men ikke 100%.

Ja, var det jeg fryktet :(

Etter bare 14 måneder. Det er gale. Har kjørt 24 000km med Leafen på 12 mnd, så den ruller mye.

Har en enda nyere octavia som heller ikke har skvettlapper. Men denne har kjørt mye mindre, for vi bruker Leafen når vi kan. Skodaen har til gjengjeld blank folie de stedene. Vil det da være lurt med skvettlapper der også, elller er det dermed ikke nødvendig?

Er det like viktig med skvettlapper både foran og bak, eller er det hovedsaklig foran det er nødvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik    173
olav framvik

Etter 2 fabia og 1 octavia så vil jeg anbefale skvettlapper bak også....Folien hjelper endel men lapper er tryggere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rayhaako    522
Rayhaako

Skvettlapper er et must..

utviklet seg og ser betydelig bedre ut enn de gjorde for mange år tilbake  :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Syke greier!!!

Skvettlapper til octavia, foran og bak: 284kr.

Skvettlapper til Nissan Leaf: 2440kr!!!

Begge deler i sort ulakkert plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Sjekk prisen på bakdør til en US Leaf hos BNH, da får du sjokk.. Orginaldeler til Nissan er grisedyrt, sånn er det bare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Du finner originale "mud flaps" til leaf på ebay til ca.1300.-, og uriginale til ca.500.- hvis det kunne være et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Du finner originale "mud flaps" til leaf på ebay til ca.1300.-, og uriginale til ca.500.- hvis det kunne være et alternativ.

Når det står "Genuine", kan man da stole på at det er originaldeler? Som her: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=141613726020

EDIT: ser at delenummeret er likt til det nissan oppga på telefon, så jeg går utifra at det er greit.

Endret av Marius Engel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig