Gå til innhold

Rød Porsche 911 Carerra S


My2cents

Recommended Posts

En kamerat ville ha en shine av bilen sin, en rød 911 Carrera S. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøre en del mer ripefjerning enn det jeg faktisk gjorde, men dette var en single stage paint og det har jeg veldig liten erfaring med. Så da kjørte jeg veldig forsiktig istedenfor. Siden bilen er så lav foran var det enormt mye steinsprut, så panseret så jo ikke ut.

Har ikke skikkelige før bilder desverre, fikk litt dårlig tid + dårlig plass inne i garasjen hans.

Vanlig vaske og tørke prosedyre. Deretter gikk jeg over flere paneler på hele bilen for å teste lakken. Tok en Megs påføringspute og la på litt 3M EFC som har litt slipemidler i seg og gikk over bilen. Det røde kom kjapt igjennom på alle steder utenom venstre skjerm foran, som må ha blitt lakket opp på ny. Tapa opp og så var det tut og kjør.

Brukte 3M Extra Fine Cut på gul 3M pute over hele bilen, tørka av og gikk over med Duragloss sin 105 for hånd etterpå. Denne fikk stå en halvtimes tid før den ble tatt av. Bildene dere ser under er etter at 105 er tatt av. Da vi kom tilbake til garasjen hans la vi på et lag med 111 som skulle stå til i morges før eier tok det av.

Hadde nok litt lav lukkerhastighet da vi tok bildene, så måtte kjøre en "auto-sharpen" i Elements men dere ser jo uansett at det ble en rimelig god gloss. Merk at når man kjører Auto sharpen blir det gjerne mer metning og farge enn det som er virkelig, så jeg kjørte dette ned med 20% i etterkant av skarpning.

Eier var kjempehappy og jeg ble en erfaring rikere med single stage paint.

Er det noen andre som kan gi litt av sin erfaring på det området (Single stage paint) ? Jeg hadde jo ikke lakkdybdemåler med så kjørte derfor veldig forsiktig.

Bilder

post-589-1237537731_thumb.jpg

post-589-1237537742_thumb.jpg

post-589-1237537751_thumb.jpg

post-589-1237537761_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ser bra ut det der :)

Hadde rød ss lakk på gamlebilen og eneste egentlige forskjellen er at pad`s blir rød, også kan lakken av og til være litt "sticky" og jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ser veldig bra ut B)

Angående singlestage lakk er det ikke noe problem å gå løs på riper der, som ketil sier. Det er som oftes like mye lakk på disse bilene som på biler med klarlakk.

Uansett godt jobbet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bra jobb, men 4 bilder???????????????????????????????????????????????????

En sånn jobb krever minst 50 bilder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobb, men 4 bilder???????????????????????????????????????????????????

En sånn jobb krever minst 50 bilder.....

Det burde vært en standard på hvordan man skulle gjøre en foto "jobb" ved en detail. Finnes dette ?

Ser veldig bra ut B)

Angående singlestage lakk er det ikke noe problem å gå løs på riper der, som ketil sier. Det er som oftes like mye lakk på disse bilene som på biler med klarlakk.

Uansett godt jobbet :)

Noen med Lakkmåler tilsalgs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketil selger PTG til ca. 2700(tror jeg). Ang bilder, så finnes det mange tråder her som viser hvor mye bilder som tas.. Jeg tar bilder av nesten alt jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet ble vertfall uklagelig :D

Fornøyd med 3M produktene?

Var Porsche en bil med myk lakk? Forsvant ripene kjapt liksom?

Bra jobbet til å være i startfasen Erik :)

Godt fornøyd, ingen støving med EFC ihvertfall. Porschen hadde veldig myk lakk ja, litt sånn ekkelt å jobbe med da jeg følte at jeg ikke hadde helt kontroll på hvor mye jeg tok av lakken, men putene blei ihvertfall gode og røde ! Ripene forsvant som sagt litt men ikke så mye som jeg ville ha fjernet de, p.g.a. min uerfarenhet med SS lakk.

Ketil selger PTG til ca. 2700(tror jeg). Ang bilder, så finnes det mange tråder her som viser hvor mye bilder som tas.. Jeg tar bilder av nesten alt jeg gjør :)

Det er forsåvidt greit nok, men poenget mitt er at det burde være en standard, så gjør alle likt og det blir lettere å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med å ta bilder før du vasker bilen, ren bil, fremvisning av riper/swirls og defekter, 50-50 og sluttresultat. :)

50 bilder er vell mer normalt vil jeg si.

Dersom alle skal ta så mange bilder, vil ikke serveren til DCN da knele etterhvert ? Da må de utvide plassen, det koster penger...etc...etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...