Marius Engel

Fylle olje på grasjejekk. Hjelp.

Kjøpte en 1,5 tonns jekk på Jula. Denne løfter ikke særlig høyt, den er jo nesten bare fylt med luft. De sparte vel på oljen...

Har prøvd å fylle olje på via en skrue man kan løsne, og da går 90% av oljen på gulvet. Oljen renner ikke ned i hullet, og bruksanvisningen er helt toltalt på jordet. Ikke vet jeg hvordan man kontrollerer oljenivået heller, og det som står i bruksanvisningen stemmer ikke med virkeligheten.

Jekken løfter litt høyere for hver gang jeg fyller på, og jeg har såvdt klart å få den til å løfte høyt nok til å ta av hjulet.

Noen som vet hvordan man fyller olje på en jekk som på bildet? Og hvordan man kontrollerer oljenivå? Jeg har luftet masse, det er mangel på olje som er problemet.

post-7786-1427318008,3252_thumb.jpgpost-7786-1427318023,4709_thumb.jpg

post-7786-1427318038,1383_thumb.jpg

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme type, bare at det står biltema på den. Har du prøvd å fylle på når den er løftet opp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I alle bruksanvisninger jeg har funnet, står det at man skal fylle jekk når sadelen er nede. Fyller man når sadelen er oppe vil den vel "sprenge" når man setter den ned?

Å fylle olje ned i hullet til den ene skruen er jammen ikke lett. Luften kommer heller ikke ut, så det er kun den første dråpen man legger ned i hullet som faktisk kommer inn i jekken.

Jeg prøvde å helle olje ned i hullet, mens jeg løftet på sadelen for å suge oljen ned i jekken. Men da ble det ekstremt mye luft i systemet, selv om jeg passet på å ikke suge inn luft.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ville jeg ha levert tilbake. At de har bommet med mengden olje på jekken skal ikke være ditt problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke en sprøyte og evt en spiss man får kjøpt på apoteket? Tenker 50ml. da kan du bare sette spissen nedi hullet og det gir plass nok til at luft kan komme ut også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ville jeg ha levert tilbake. At de har bommet med mengden olje på jekken skal ikke være ditt problem.

Og jeg er helt totalt ening med deg!

Men saken var at jeg bruker mye mindre tid på å fylle olje, enn å kjøre helt tilbake til jula. Eller det trodde jeg, helt til jeg prøvde.

Hva med å bruke en sprøyte og evt en spiss man får kjøpt på apoteket? Tenker 50ml. da kan du bare sette spissen nedi hullet og det gir plass nok til at luft kan komme ut også :)

Ja, verdt ett forsøk.

Jeg har faktisk en sprøyte, uten spiss, liggende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en plast trakt o.l som passer i hullet. Fyll opp så du har en permanent dam oppi der jekk opp og ned så du får jobba lufta ut av systemet. Bare ikke overfyll trakta, den får en ekspansjonstank funksjon samtidig som du får lufta ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive