thostby

Gtechniq G4 og G5 - påførings"pad" - første forsøk

Hei, spm om påføringspad til disse G4 og G5.

Jeg fikk med påføringsputer - sånn vattdott"pads" som muttern bruker til å fjerne sminke med da jeg kjøpte de fra bilnerden. 

Nå skal jeg ut å teste, så da lurte jeg på om de holder til dette? De er ganske små og jeg tenkte å ta hele bilen (golf) og G4 innvendig.. Kjøpte ekstra vattdotter 10 stk for 16,- samtidig.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=85

Og hva bruker dere til å dampe en mikrofiberklut med når man står i vaskehallen? :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med hele bilen går jeg ut fra at du snakker om rutene utvendig. Ja, sånne små pads funker greit til å påføre G5. Til G4 ville jeg heller brukt noe annet, f.eks. en poleringspad eller en større påføringspute. Jeg pleier å bruke en grov spotpad enten på maskin eller for hånd.

Personlig syns jeg ikke G4 har noe for seg innvendig i en bil. Det blir bare klin. Der er det bedre å bruke vanlig glassrens, siden det uansett ikke er noe som setter seg så hardt på innsiden av ruten at det må poleres bort.

En mikrofiberklut kan du for eksempel fukte med vann på sprayflaske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja rutene utvendig :)

Har prøvd med litt forskjellig innvendig og det blir aldri bra. Tenkte å få renset rutene innvendig ordentlig før jeg legger på noe antidugg. Har liksom ikke noe nå annet enn G4 og glassrens i skum som ikke renser nok. Jeg kan vel ikke bruke blårens eller noe?

Og så har jeg selvfølgelig ikke noen andre pads enn de vattdottene heller :) kanskje, bare kanskje jeg rekker innom en sjappe før det stenger, men begynner å bli litt sent nå..

Kan sikkert se på en bensinstasjon forresten...  :rolleyes:

Endret av thostby
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blårens kan fint brukes på ruter. Isopropanol renser godt uten å legge igjen noe. Jeg bruker ofte utblandet blårens mellom polering og G5 :)

For å få bra ruter innvendig er i grunn det viktigste å gå over flere ganger og bytte til ren klut ofte. Med én omgang og én klut får man som regel ikke fjernet alt, og ender bare opp med å gni det som er igjen utover og lage skjolder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyll opp en bøtte med varmt vann og såpe og vask med en klut. Tørk over ruta med microfiber klut. Du kan evt gå over etterpå med isopropanol eller lignende. Da får du fjernet fett hinna som ligger på ruta. 

Bruk morra di sine pads hvis det ikke holder. Jeg bruker kun dama sine :)

Endret av alextech
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte denne hos Autoglaze i helga. Beste jeg har prøvd noen sinne

23aa9fdec2158ce3f6e0afd481a3580e.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da får jeg kjøre på med det jeg har så får vi se hvor bra det blir til slutt :)

Takk for svar gutta - Simenhbe, anders1, alextech og polishduden  :thumbup:

da ruller (hvor er bil-smiley?) jeg.. :ph34r:

:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive