Gå til innhold

Trøblete diy led skiltlys Ford S-Max


Conkey

Recommended Posts

Kjøpte nylig noen billige led lamper for å få litt freshere skiltlys: http://www.ebay.co.uk/itm/181629457070

Prøvde i sted å montere disse, tok av skilt og fikk ut de gamle fra rammen, MEN om man ser på bildene skulle disse bare plugget rett i ett eller annet sted hvor de gamle stod plugget.

Problemet mitt er at det ikke er noen kobling å spore på de skiltlysene som står der i dag, kun 2 ledninger inn til "lampehuset". Altså ingen hurtigkobling eller hva en nå skal kalle det. Noen som har gjort dette på nyere ford, da gjerne s-Max (2013) som jeg har?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så grønn på slikt at jeg holder meg langt unna. Dersom det bare blir Harry vil jeg raskt bytte tilbake. Vurderer å kjøpe led pærer og heller bytte disse ut.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp ledningene og avisoler ca 2 cm av hver stump, både på lampa og tilførsel, sett på krympestrømpe, surr ledningene sammen, tre på strømpen, og varm den med varmepistol eller lighter. Trenger ikke lodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp ledningene og avisoler ca 2 cm av hver stump, både på lampa og tilførsel, sett på krympestrømpe, surr ledningene sammen, tre på strømpen, og varm den med varmepistol eller lighter. Trenger ikke lodde.

Men om det blir harry og han ikkje vil ha de, som han skrev?

Alle varianter eg har vert borti er hurtig kobling på

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter massiv googling gjennom lørdagskvelden har jeg en mulig plan. Som den nybegynneren jeg er er det fullt mulig at jeg har oversett en meget enkel forklaring, kan se ut til at kontakten er kontakten pæren sitter i. Dette skal prøves i morgen. Takker for innspill, om det ikke fungerer er det ingen krise

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det blir harry og han ikkje vil ha de, som han skrev?

Alle varianter eg har vert borti er hurtig kobling på

Enkelt. Da gjør han nøyaktig det samme med de originale lysene. Dette løsner ikke, og er en vanlig skjøtemetode på verksteder. Holder på ledningens fleksibilitet, i motsetning til lodding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt. Da gjør han nøyaktig det samme med de originale lysene. Dette løsner ikke, og er en vanlig skjøtemetode på verksteder. Holder på ledningens fleksibilitet, i motsetning til lodding.

Det holder, og det funker, men en ser jo at det er kontakt på nye lampen som skal inni orginal pæresokkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på ledningens fleksibilitet, i motsetning til lodding.

 

Dette var da en merkelig begrunnelse for å gjøre ting halvveis, jeg har loddet veldig mye forskjellig på bil opp igjennom årene, og har aldri vært borti et tilfelle hvor det har noe å si om ledningen blir litt avstivet et par cm eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en merkelig begrunnelse for å gjøre ting halvveis, jeg har loddet veldig mye forskjellig på bil opp igjennom årene, og har aldri vært borti et tilfelle hvor det har noe å si om ledningen blir litt avstivet et par cm eller ikke.

Da har du ikke vært borti mye isåfall, enkelt og greit. Halvveis? En slik skjøt, korrekt utført, er minst like sterk som en som er loddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke vært borti mye isåfall, enkelt og greit. Halvveis? En slik skjøt, korrekt utført, er minst like sterk som en som er loddet.

 

Du om det, gidder ikke dra i gang noen pissekonkurranse i dag :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ligner veldig på skiltlysene på Focus'en til fruen, og der kan den originale lampeholderen tas ut fra det originale lyset (vri og dra), deretter kan du ta ut pæren fra den originale holderen og plugge inn de nye lysene der. Det ser ut til at de nye lysene har w5w-kontakt (samme som sokkelen på originalpærene).

Med forbehold om at dine lys er anderledes enn mine  :)

 

100_7613_zpspowy6irf.jpg

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører også gjerne hvordan resultatet blir! Som man kan se av bildet blir det litt varmt i de originale lysene så jeg skulle gjerne hatt LED. Problemet er å finne noen som ikke lyser blå-hvitt, jeg vil gjerne ha varm-hvite LED lys.

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på ebay etter W5W, 2700K, eller warm White. Kjøpte et sett derfra med 50 pærer til under hundrelappen, og tenkte at det var drit, men verdt forsøket. Det er 1 og et halvt år siden, og har fremdeles det første paret i både skilt og park :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt det, men problemet er at pærene sitter på skrå, (ca 30 graders vinkel) inni lykten, så hverken sidelysende eller rett-fram LED-pærer gir optimalt lysbilde. Det lyser mer til ene siden, og det ser litt rart ut. Må nok sage av bakdelen og gjøre en ordentlig retrofit for å få dette akkurat som jeg vil ha det   :)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...