einarhelge

Fjerne Fusso-lukt fra vaskemaskinen

Har vasket voks-puten og microfiber etter påføring av Fusso, og nå lukter det bensinstasjon i vaskemaskinen.

Prøvd å vaske hver for seg på 90grader i doseringskammeret:

eddik, klor, ren surfex og omo.

Noen som vet hva som fjerner denne bensin-lignende lukten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir seg vel etter noen dager. Jeg vasket noen mf med Iron-X på seg, og det gikk bort etter 2-3 dager. La det lufte seg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare putte voks-paden i en zip-lock pose til neste gang fremfor å vaske den? Da sparer du deg for den værste lukten i maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis iron x forsvinner er det håp for meg og vil jeg tro

Takk for tipset om zip-pose, måtte vaske mf uansett og det har gått helt fint etter swisswax før.

Kanskje et bad for mf i surfex før vaskemaskin neste gang?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et godt tips å legge ting som inneholder voks og andre produktrester i bløt mens en holder på med bilen, da er det ofte lettere å unngå det resultatet du har opplevd. En liten dært med surfexvann for puter og kluter holder lenge. vokspads og applikatorer lar jeg ofte ligge i vokskrukka om det det er plass eller i en tett pose.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skyller alle klutene før jeg vasker dem, har aldri hatt noe plage med lukt.

Men selve applikaturen burde ikke vaskes.. den trekker i seg ganske store mengder produkt.. heller ikke nødvendig, zip lock pose, evt dytt den ned i boksen å la den ligge der :) (går fint på swisswax boxer ihvertfall) 

Samt personlig om jeg bruker microfiber kluter til noe som virkelig svir når det kommer til kjemikalier så kaster jeg bare kluten etterpå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat tørka opp en dunk med terpentin som lå over hele ganga. Han måtte hive vaskemaskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

surfex og skyll ett par ganger :) La det lufte noen dager som nevnt over her.Da blir det bli bra :) Greit å legge sånt til håndvask først og skylle flere ganger før det blir putta i maskin.Selv er jeg ikke så nøye.Bensin lukter godt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat tørka opp en dunk med terpentin som lå over hele ganga. Han måtte hive vaskemaskinen.

Fy søren. Jeg har nettopp kjøpt ny Miele maskin, så dette må unngås!

Så hva gjør man for å unngå lukt i maskinen?

- Ikke fusso greier i maskinen.

- Ikke applikatorer i maskinen.

- Legg kluter i surfex bløt, og skyll dem før maskinvask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ønske vaskemaskinen vår luktet Swissvax Mirage! :wub:

Voks aplikatorer legger jeg i varmt vann og SurfexHD eller Zalo over natten. Ved behov kjører jeg flere runder. Grunnen til dette er at da får jeg vasket bort voksen med en gang slik at den ikke "setter seg". Jeg tror heller ikke det er lurt å vaske aplikatorer fulle av voks sammen med MF.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skjønner jeg hvorfor man skal vaske voksapplikatorer heller, så billige som de er på Ebay og så mye styr det er å vaske + at det garantert ikke er noe drit i de som fort kan ødelegge 20t med polering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en maskinrens. Det tar alt av lukt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir seg vel etter noen dager. Jeg vasket noen mf med Iron-X på seg, og det gikk bort etter 2-3 dager. La det lufte seg

Oppdatering: Etter et par vask av tøy gikk lukten faktisk bort, slik Krisfje trodde :)

Takk til alle andre tips også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering: Etter et par vask av tøy gikk lukten faktisk bort, slik Krisfje trodde :)

Takk til alle andre tips også!

Der gikk planen med å få Swissvax lukt i vaskemaskin og klær i vasken.  :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der gikk planen med å få Swissvax lukt i vaskemaskin og klær i vasken. :thumbdown:

Vet ikke om det er så mye lettere å få det til i vasken, men du kan jo prøver

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er så mye lettere å få det til i vasken, men du kan jo prøver

Hehe, du kan spøke du. :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive