Gå til innhold

hjelp til valg av coating/sealer


Stenerz1

Recommended Posts

Hei folket! jeg ssetter strax kursen sørover for å ta bilene til noen venner å bekjent. Trenger da tips til hvilken coating jeg skal velge.

Har så og si null erfaringer med coating, har lagt nanolex lakk premium på egen bil og ble ikke helt overbevist, ikke spesielt lett å buffe og skuffende effekt. Har tenkt litt på gtechniq sine, men siden plassen jeg skal stå å ta bilene på er ukjent for meg å jeg ikke har peiling på hverken luft fuktigheta eller Temp så blir jeg usikker.

Har kjika litt på polish angel viking coat og master sealant, som begge to virker idiot sikker men vil alikevel høre med dere her inne.

Kriteriene til coatinga eller sealern nå være at den er så og si idiot sikker å vanskelig å gjøre feil med, ikke for følaom for Temp å luftfuktighet(10-15 grader i lokalet har jeg fått beskjed om) og såklart holdbarhet, helst rundt et års tid, jo lenger jo bedre.

Endret av Stenerz1

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga holdbarhet. Blir ca 1års tid til jeg skal ned å ta ny runde på dem. Og alle bilene er så og si kliss nye og i øvre del av prissjiktet så det skurrer litt i hodet mitt å skulle legge f.eks 845 eller 1000p.

Er itillegg alltid kjekt å prøve nye produkter.

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

De du nevner har jo fått mye ros i tester og det virker som om de er veldig enkle å bruke bade mtp påføring og buffing, så om du har lyst på den ville jeg kjørt på med den, enkelt å greit.

 

Mange coatinger krever litt arbeid, og at man kanskje bør ha litt trening på de, selv om holdbarheten kanskje er litt lengere, men da kan du jo bare legge ett nytt lag av den du har om effekten begynner å avta:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At coating krever litt er jeg klar over ja, skal prøve både gtechniq å gyeon sine frammover men siden lokalet er ukjent m tanke på Temp osv og det er mange biler å lite tid så vil jeg ha noe som holder å som jeg ikke risiker å drite meg totalt ut på.

Polis angel sine står sterkt akkurat nå ja.

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være coating heller, en god sealer er heller ikke dumt om noen har forslag.

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen plasser i landet her man får tak i det? Trenger produkta før påska :)

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med de andre sealerne/coatingene du nevner, men jeg har lagt PA master sealant på ett par biler nå, og den er en fryd å jobbe med! :) Lett å påføre og superlett å buffe, like lett som swissvax sine vokser syns jeg! 

 

Holdbarheten kan jeg desverre ikke si så mye om desverre, da jeg ikke har prøvd den på egen bil enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg skal legge Max Protect V2 i helga. V1 er lettere å legge, og skal gi beskyttelse i 1,5 år.

Hvis du ikke skal legge coating kan jeg på det sterkeste anbefale Master Sealant. Den er helt mega god!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endte opp med carbon collective platinum paint. Kjøpte PA master sealant i backup i tilfelle det gikk til faen med platinum paint.

Må bare si at carbon collective er absolutt inne på noe med slagordet sitt "wax is Dead" fy flate så lett å legge å lett å buffe, null motstand når man buffer den av, enormt lett å legge å sinsykt drøy i bruk, gikk under ei halv flaske (30ml) på ei stasjonsvogn. Ga kanon god look så nå er det bare å se på holdbarheten :)

post-5706-0-77884200-1428176011_thumb.jp

Endret av Stenerz1

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...