Gå til innhold

VALG AV IRON X


Grefstad

Recommended Posts

Grefstad

Hei igjen, våren er i fremmarsj på Sørlandet og innkjøpene er igang, Hehe.

Har til vanlig brukt carpro iron x, men er Auto Finesse Iron Out - Iron Remover og GYEON Q2M Iron like bra?

Pleier å bruke iron x sammen med clay kluten.

Ser autofinesse er litt billigere, hva ville dere valgt ?? Kan alle brukes med clay kluten?

Takker for alle innspill:)

- Hobby Detailer

 

- Toyota Corolla 2000

 

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Bruker du den med kluten? Har en følelse at dy drar utover halvspiste metallpartikler da..

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg ville ikke brukt metallpartikkelfjerner sammen med klut. Har testet flere typer og de fleste fungerer på samme måten, dog med litt forskjellig virketid bare.

 

Om du føler at det fremdeles sitter igjen metallpartikler så kjør en runde til med kjemi. Så clayer du heller bilen etterpå

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bruke iron x sammen med clayklut, slik en selverklært royal bilpleier anbefaler, er diskutert i flere tråder her. Konklusjonen er vel at dette ikke er en anerkjent DCN-fremgangsmåte. Metallfjærner, f.eks Iron-X, brukes som siste steg i forvasken. Og klayklut brukes sammen med vann eller såpevann.

 

Så til spm ditt. 

Jeg velger Korrosol fra Bilt-hamber.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grefstad

Dette har jeg lært av bilpleiekongen i sin tid, men jeg spayer først iron x, venter å spyler av. Så sprayer jeg på igjen å bruker clay kluten!

- Hobby Detailer

 

- Toyota Corolla 2000

 

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lært av bilpleiekongen i sin tid, men jeg spayer først iron x, venter å spyler av. Så sprayer jeg på igjen å bruker clay kluten!

Hørtes dyrt ut. bedre og ta en runde og en qd eller såpevann til kluten vel?!

Saab 9-3, 2004 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarholm

Korrosol fra Bilt-hammer er til å anbefale da den er billigere og vel like god ;-) ville dog styrt unna clay kluten og brukt den som en siste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg har både Dodo Juice og Nanolex sin, og har prøvd andre.

Føler at største forskjellene er lukt. Synes alle fungerer bra. Nanolex sin lukter veldig godt. Dodo lukter greit, men litt kvalmt.

Iron X lukter bare forferdelig! Hehe

Har ikke prøvd noen av de to du nevner, men ang pris så er beste tipset mitt å kjøpe 5 liter når du først skal kjøpe.

Brukes såpass mye til både lakk og felger, at selv til kun priva vask blir det sakte men sikkert borte.

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonkanon

Jeg vil absolutt anbefale å ikke jobbe med metallpartikkelfjerner og clay sammen. Selv om de er og nøytrale er dette ikke snille stoffer og jeg gjør noe annet mens korrosol eller iron virker. Jeg ønsker å spare kroppen lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg vil bare påpeke at navnet til tross, så er ikke Bilpleiekongen så konge på bilpleie som han tror. Mye av det han gjør er bedre enn folk flest holder på med, men vi her på DCN er vel strengt tatt en egen rase...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Er nok ingen fordeler ved å bruke clayklut sammen med iron-x, nei. Hver for seg.

 

Finnes en god del tester av ulike metallpartikkelprodukter på Detailingworld.com :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grefstad

Det skal dog sies at iron x og clayklut er effektivt sammen! Riper eller ei :)

- Hobby Detailer

 

- Toyota Corolla 2000

 

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Autoglaze har også en som er veldig fin. lurer på om den heter Zombie X(Revolt) den funker helt knall! :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grefstad

dd7d2ef45f4e96a7ae197494cc965172.jpg

Kjøpte denne av bilnerden :)

Endret av Grefstad

- Hobby Detailer

 

- Toyota Corolla 2000

 

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Låner tråden for er et spørsmål om produktene. Kjøpte 5 liter Korrosol sammen med en kompis (han fikk teste litt fra eI flaske jeg hadde stående og ble veldig imponert). Er korrosol for sterkt til å oppbevare på ordinære kanner av plastikk?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Låner tråden for er et spørsmål om produktene. Kjøpte 5 liter Korrosol sammen med en kompis (han fikk teste litt fra eI flaske jeg hadde stående og ble veldig imponert). Er korrosol for sterkt til å oppbevare på ordinære kanner av plastikk?

På forhånd takk for svar.

Den skal ver PH nøytral. Prøv ein skvett i botn, før du fyller oppi 2.5l. Men eg er 99% sikker på at det går veldig bra! [emoji4]

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprayflasker, trykkanner og orginalflasker tåler korrosol, har hatt mine i årevis uten noe problem, men det kan etterlate seg litt pulver i dyser/gjenger etc om det tørker etter lang tids oppbevaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...