Gå til innhold
marius558

Service på bilen i dag - diverse rust oppdaget

Recommended Posts

marius558    0
marius558

Hadde bilen inne på første service i dag etter at jeg kjøpte den (2007 Skoda Octavia). Jeg fikk beskjed om det var enkelte rustbobler og noe rust på den ene kanalen. Jeg så over bilen etterpå og jeg kunne kun se en rustboble, i tillegg til noen steinsprutskader. På kanalen kunne jeg ikke se noe, så det skulle ikke dreie seg om mye rust.

Da bilen begynner å bli noen år, er ikke det noe jeg ønsker å bruke mye penger på. Det viktigste er å få fjernet det som er av rust, og lakkert over der det trengs.

Jeg skal innrømme at dette ikke er noe jeg har noen stor ekspertise på. Etter diverse søk her på forumet er vel fremgangsmåten å få pusset ned områder med rust, ha på ny grunning og så lakk/klarlakk.

Mitt spørsmål er om det er noen som vet av firma/privatpersoner i Trondheims-området som kunne ha hjulpet meg med dette og hva dette evt. vil koste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vincentya    0
Vincentya

Husk at det er 12 år rustgaranti på VAG.

Du kan sannsynlig få det på garanti. men dette må man krangle seg til og ikke gi opp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
marius558    0
marius558

Det står vel noe om at det ikke gjelder ytre skader på karosseriet slik som steinsprut? Litt usikker hva som har skjedd med den ene bobla jeg så, men skal se over bilen mer nøye når jeg får vasket den skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vincentya    0
Vincentya

Bobler under lakken uten synlig hull er rust innenifra.
Dessuten prøver møller seg hele tiden å sno seg unna garanti rep.

jeg skal også inn med min passat. 

Er de vanskelige tar jeg det via advokat i NAF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Bobler under lakken uten synlig hull er rust innenifra.

Det heter sinkslipp og har 6 års garanti på VAG, 12 års garantien er vel mot gjennomrusting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vincentya    0
Vincentya

Det heter sinkslipp og har 6 års garanti på VAG, 12 års garantien er vel mot gjennomrusting..

Stemmer. Men virker til at de tar rusten før den er gått igjennom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffin    16
griffin

VAG hadde vel gått konk hvis de skulle reparert alt de burde på garanti. hehe. Er vel neppe noen biler som ruster værre. At folk kjøper disse bilene er for meg helt forunderlig, men men...  Vet mange som får nei på på garantijobber en plass og tja/ja en annen plass, så ikke gi opp på første avvisning. Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

VAG hadde vel gått konk hvis de skulle reparert alt de burde på garanti. hehe. Er vel neppe noen biler som ruster værre. At folk kjøper disse bilene er for meg helt forunderlig, men men... Vet mange som får nei på på garantijobber en plass og tja/ja en annen plass, så ikke gi opp på første avvisning. Lykke til :)

Mercedes, isuzu, hyundai. Er VAG noe værre enn disse? De fleste bilmerker har vel på ett eller annet tidspunkt hatt problemer med rust?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffin    16
griffin

Mercedes, isuzu, hyundai. Er VAG noe værre enn disse? De fleste bilmerker har vel på ett eller annet tidspunkt hatt problemer med rust?

Ja såklart de fleste merker har i enkelte perioder slitt med rust, men man hører stadig om vag og såkalt "sinkslipp". Jeg kjenner selv flere med dette problemet. Disse "nye" bilene får ofte bobler midt på ei dør, bakluke, tak osv. Det er dårlig. Jobber daglig med bilreparasjon og får ofte forespørsel om å fjerne rust på nettopp VAG. Men nok OT. Sorry det, jeg som fort sporer av :P

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig