Gå til innhold
thomasro93

Peugeot 307 med "EVIG" møkk under dørlister...

Recommended Posts

thomasro93    66
thomasro93

Som overskriften tilsier, så skal jeg nå til helgen ta shine opp en peugeot som har vært i familien siden den var ny. Eneste problemet er at det slutter aldri å rene drit ned fra dørlistene, som er plassert så fint midt på døra... <_< Har ved flere anledninger stått med HT i en lengre periode ved listene, men driten virker uendelig :ph34r: 
Så lurer på om noen har noen gode ideer på å få det ordentlig rent bak der eller om det er bare å "røkke" de av?  :lol: 

Er listene du ser på døra her, samme farge også! Håper noen kan gi meg en god framgangsmåte :D
post-7317-0-42024300-1426560385_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Ofte blir plastklipsene listene henger i porøse over tid, slik at hvis du bestemmer deg for å ta de av, kan det være at du ikke får listene på igjen uten at du bytter klipsene også.

Ellers er det å rett og slett å bruke høytrykk og en god dose tålmodighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden    366
Alfaduden

Jeg hadde prøvd å demontere de. Husker jeg tok av plastdekselene på en Mercedes jeg hadde. Dritten ville ingen ende ta, til slutt demonterte jeg like godt alle sammen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Finn ut hvordan de klipsene sitter, hos meg (saab riktignok) er den fremste ulik de andre, så gjør man det samme med den som de foregående så knekker den.

Har du plastverktøy kan du jo lage litt glipper slik at vannet kommer bedre til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden    366
Alfaduden

Finn ut hvordan de klipsene sitter, hos meg (saab riktignok) er den fremste ulik de andre, så gjør man det samme med den som de foregående så knekker den.

Har du plastverktøy kan du jo lage litt glipper slik at vannet kommer bedre til?

Ja, ikke dumt. Kjøp et par plastkiler. De bør gjøre jobben med å lage litt plass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

Ringe pyssjå og spørre verkstedet hvordan man tar av listene, og om man bør ha klips liggende. De vet veldig godt om klipsene som er brukt har lett for å knekke eller ikke :)

Hvis de ikke knekker lett, og listene er enkle å ta av... Ikke noe å tenke på. Da får du jo tilogmed håndvaska bak der, og på baksiden av listene også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
thomasro93    66
thomasro93

Tusen takk, for svar  :thumbup: 
Da blir det nok en telefon til Peugeot i en av de nærmeste dagene  :thumbs: 
Og skaffe plastkiler, da dette kan være veldig greit uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig