Spruck

Innkjøp - praktisk råd (igjen..)

Hei!  

Har lest mengder av poster/guider her på forum, og skal nå kjøpe utstyr/produkter inn slik at jeg kan komme i gang. I første omgang fokuseres det kun på eksteriør.

Har satt følgende opp på shoppinglisten basert på råd i forum:

Foam Lance skumkanon (Bilnerden 579,- + kopling til høytrykkspyler)

Grit Guard vaskebøtte 18,9L (Bilnerden 359,-)

Bilt-Hamber Korresol 5L (Bilnerden520,-)

Bilt-Hamber Autofoam 5L (Bilnerden 259,-)

Prickbort 5L (Bilnerden 249,-)

GYEON Q2M Mitt (Bilnerden 159,-)

GTechniq G-Wash 250ml (Bilnerden 115,-)

P21S Powergel Felgvask (Bilnerden 135,-)

P21S Felgvoks

Wheel Woolies 3pk (Bilnerden 399,-)

North Detailing Microfiber Drying Towel 5 pakk (Bilnerden 379,-)

North Detailing Microfiber Glass Towel 10 pk (Bilnerden 170,-)

Voks kommer på sikt. Ser dette sånn noenlunde fornuftig ut, eller er det noe som åpenbart mangler? Noe som ikke er nødvendig i det hele og store?

Hvor mange/typer mikrofiberkluter trengs det sånn rent praktisk? 

Må lese mer i forhold til vindu, men GTechniq G4 + G5 er et godt valg?

Håper ikke fruen finner fakturaen.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin liste :)

Er det kun din egen bil du planlegger å shine? I så fall ville jeg personlig ha gjort en endring. Korrosol brukes nok stort sett én eller to ganger om våren for å fjerne piggstøv. Ikke under hver vask. 5L korrosol er flott og blir garantert brukt ila. de neste årene, men er vel litt overkill om det kun er din egen bil det er snakk om? Jeg hadde heller valgt en mindre mengde korrosol, og slengt på og brukt pengene på en større dunk med vaskesåpe fra Chemical Guys. Evt. også ekstra mikrofiber. Du får aldri nok mikrofiber!! :)

GTechniq G4 + G5 tror jeg er topp. Skal investere i det paret selv snart også. G1 gir vel mest holdbarhet, G5 mest vannavstøtende?

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vasker bilen grundig, med prickbort, korrosol, ja full pakke, så kan det være greit å legge ett lag med voks.

Blir mye lettere å holde ren med voks nemlig, og ser bedre ut i regnet ;)

Til voks og interiør, holder det med 20 kluter. Til polering er det greit å ha mer.

845 er en voks som er billig, god, samt grei å jobbe med. Fungerer mget bra til felger også, så du kan spare litt penger og plass. BH Finis er også en favoritt voks for meg. Men dette er mine personlige preferanser ;)

2 vaskebøtter anbefales. En til såpevann, og en til skyllevann.

Vaskehansken er helt sikkert god. Personlig har jeg gått over til spesialsvampen.

Har du tenkt på trykksprøyter/sparyflasker? Til prickbort anbefaler jeg 6 liter kwazaar trykksprøyte. Går mye fortere og enklere med en trykksrøyte med lanse på. Clas ohlson selger også noen greie 7 litere til 139kr.

Felgrens og korrosol er greit på mindre trykkanner, eller spayflasker.

Personlig anbefaler jeg en polymerforsegler/plastfornyer som scholl neo også. Forsegler alt av vindu, glass, plast osv. på bilen veldig enkelt, og har kjempegod holdbarhet. Men på frontruten varer den ikke så lenge, så her er greit med noe annet. Jeg har kuttet ut frontruteforsegling, for det ble for mye vedlikehold. Men andre liker det svært godt.

Du har valgt autofoam som erstatter surfex til det meste. Men det kan være nyttig med en trykkanne med litt surfex til enkelte ting. Men vent gjerne med det, for du finner sikkert andre ting som er kjekt å ha etterhvert også.

Ellers ser det ut som du har tatt med det meste, og ikke sløst bort penger på unødvendige ting! Bra handlekurv! :)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive