Marius Engel

Finnes det en (DA) maskin som gjør jobben raskere

29 innlegg i emnet

Jeg synes poleringsjobben på egne biler tar lang tid, med 900W krauss kopi. Jeg trenger bare å kjøre ett steg på mine biler, jeg vasker skånsomt.

Finnes det en (DA) maskin som gjør jobben raskere, samt avslutter fint? Eller er jeg bare utolmodig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes Duetto

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både rupes og flex gjør jobben raskere, sikkert flere også, men det er disse jeg har testet (mot das 6 pro). Men det er ikke en dag/natt forskjell, du må fremdeles være tålmodig :)

Endret av shiznit
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På lette vaskeriper så er krauss mer en god nok til å fjerne det. Hvilken produkt bruker du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Krauss Shinemaster s21 idag, tilsvarer Rupes Bigfoot 21, men med kraftigere motor.

Flex DA er også mer effektiv enn das6, hvis det er det du har?

Duetto har marginalt mer slag, jeg ville minst gått opp til 15 eller helst 21 om det er effektivitet du er ute etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På lette vaskeriper så er krauss mer en god nok til å fjerne det. Hvilken produkt bruker du?

Bruker menzerna og uberputer. Resultatet blir kjempebra, men jeg synes det tar tid.

Menzerna 4000 og blå uber fikser saken, men det tar jo så lang tid, synes jeg ;)

Vask, korrosol, clay, polering, wipedown, voks. Det går jo fra tidlig morgen, til sent på kveld/natt. Og det er definitivt poleringen som tar lengst tid.

Å bruke clay også synes jeg er dørgende kjedelig, spesielt når den finner omtrent ingenting. Lurer på om claymitt eller claytowel også kan være raskere?.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal jobbe litt for et godt resultat... Derfor det føles så godt når man triller bilen ut av garasjen etterpå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna 4000 og blå uber fikser saken, men det tar jo så lang tid, synes jeg ;)

Er problemet at du må gå over flere ganger med 4000 før du er fornøyd?

Har du prøvd med 2500 eller annen litt grovere polish?

Tviler på at det går merkbart kjappere med å bytte til en annen DA maskin, selv ikke 3401 med tvungen rotasjon. Ihvertfall så lenge du kjører med finfin polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må jobbe ganske sakte, og kjøre en del pass før det blir bra. Blir jeg utolmodig og kjører veldig kjappe pass, og litt færre, må jeg gjerne en strafferunde.

Så er det så utrolig knotete å skifte fra stor til liten bakplate. Men det er vel ikke noe å gjøre med på DA maskiner.

2500 avslutter vel ikke like bra som 4000? Eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Menzerna 3000 eller Scholl S30 med grønn uber f.eks går det kjappere og burde bli like strøkent hvis du ikke har silkemyk lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker menzerna og uberputer. Resultatet blir kjempebra, men jeg synes det tar tid.

Vask, korrosol, clay, polering, wipedown, voks. Det går jo fra tidlig morgen, til sent på kveld/natt. Og det er definitivt poleringen som tar lengst tid.

Å bruke clay også synes jeg er dørgende kjedelig, spesielt når den finner omtrent ingenting. Lurer på om claymitt eller claytowel også kan være raskere?.

4000 gir en veldig flott glans, men det er veldig lite slipemidler i den. Prøv heller 2500. da skal du se at de går kortere tid da den har meir slipemidler, og den gir fin glans :)

Claytowel sparer en del tid ja. Personlig clayer eg bare nedre del av bilen..finner clayen lite dropper eg resten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har veldig myk lakk på en bil (metallic sort Nissan Leaf). Skodaen virker mye hardere (Dark metal grey), men der ble nylig halve bilen omlakkert, så ikke lett å si enda om den omlakkerte delen er like hard. Hva pleier å være vanlig her?

Da har jeg fått noen gode tips, både polering og ang. clay, takk for det. Tar gjerne imot mer hvis noen har flere triks i ermet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna 4000 er jo nesten som vann! Hehe :)

Tipper du blir mer fornøyd med 2500, evt S30 eller lignende, som flere andre her nevner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SF4000 er gull for mitt vedkommende til rydding på myk fæl lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har das6 pro og flex DA, og eg vil tippe at det går ca 30-40 % kjappere med flex'en konra das'en, pluss at den er mye mer behagelig å jobbe med, og mye mindre viberasjoner. Men som sagt, prøv deg med Menzerna 2500, eg har brukt den mye, og den er veldig bra, ganske perfekt til 1.stegs synest eg, så slipper du kanskje å kjøpe ny maskin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har das6 pro og flex DA, og eg vil tippe at det går ca 30-40 % kjappere med flex'en konra das'en, pluss at den er mye mer behagelig å jobbe med, og mye mindre viberasjoner.

Til korrigering går det nok sikkert en del fortere, men til å fyke over bilen med finfinpolish med lite press, går det nok ca. 0 % kjappere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har das6 og flex roterende, hvis du liker å være i garasjen for å slippe å være med samboeren, da bruker du das6, mens du liker begge deler og vil gjøre andre ting og i livet, da bruker du flex roterende, det går 90% fortere, men men....her må du være våken, mye mer risikabelt........

Men det er mange bedre DA maskiner enn das6, det er en billig maskin. Men det er en god start, den får opp gløden i lakken, spm er sikkert godt nok for mannen i gata....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Das6 duger til utrolig mye mer enn å få opp glans og glød, det er en god maskin men det kan ta tid.

I dette tilfellet ville jeg ha prøvd med Menzerna 3000 og grønn uber som nevnt, og kanskje oppgradert til PDA-15 med lakktypene du har i minnet

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pån igjen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive