Gå til innhold

Collinite produkter,hvor finnes de i butikk?


Josruu

Recommended Posts

Noen som vet om butikker på østlandet som fører Collinite produkter?

Holder til i Gjøvik traktene og er ofte i lillehammer og oslo feks.

 

Tror ikke det er noen på gjøvik som fører collinite men kansje det er noen på lillehammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må på bilnerden eller andre nettbutikker. Nisjeprodukter finnes sjelden over disk. Tar bare et par dager så har du bestillingen din i posten:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor Collinite? Ja, de varer lenge, men det finnes produkter som er mye bedre å jobbe med, og er bedre for helsa. Jeg har masse Collinite, men bruker de svært sjelden grunnet det over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor Collinite? Ja, de varer lenge, men det finnes produkter som er mye bedre å jobbe med, og er bedre for helsa. Jeg har masse Collinite, men bruker de svært sjelden grunnet det over :)

Hvorfor? Fordi de er gode, enkle og rimelige. Spesiellt 845 brukes mye her. Tror ikke det finnes noe som er enklere å jobbe med.

Hva mener du med bedre for helsa? Ca like mye helseskadelige løsemidler i andre vokser, bare mer bruk av odørfrie kjemikalier. Jeg betaler ikke flere hundre kroner for tyggislukt ;)

Trådstarter, bestill fra en av samarbeidspartnerene her inne. Går kjapt og billig :)

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker du Collinite videre, men jeg anbefaler heller noe uten like mye løsemidler om man står i en liten garasje feks. Får vondt i hodet av Collinite, ingen andre vokser. Om du ikke tror det finnes produkter som er lettere å legge enn 845, da kan du glede deg, for det gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand er at 845 på fuktig pad er mye lettere å legge en shield Vertfall.

Er carpro eraser sunn å inhalere bare fprdi den lukter så godt at man helst vil drikke den?

Si det på en annen måte;

Jeg kunne GLATT overlevd å sitti med nesa nedi en Shield i 30min (bortsett fra jeg hadde dødd av kjedsomhet) men jeg hadde trolig kastet opp eller svimet av om jeg hadde prøvd det samme med 845.

845 er dog veldig lett å påføre og buffe, men synes ikke den på langt nær har så god holdbarhet som mange andre opplever- og derfor bruker jeg den lite.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Dra til swissvax lillehammer og kjøp ei krukke concorso :) Er den swissvax voksen som er enklest å legge og buffe etter min mening! Myk som smør og null motstand ved buffing ;) Collinite er forresten knallbra også! Synes 845 går veldig lett å legge, så etter mine veldig intensive jobber så er det kjekt å jobbe med noe så lett og raskt som varer ganske lenge.

  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker du Collinite videre, men jeg anbefaler heller noe uten like mye løsemidler om man står i en liten garasje feks. Får vondt i hodet av Collinite, ingen andre vokser. Om du ikke tror det finnes produkter som er lettere å legge enn 845, da kan du glede deg, for det gjør det :)

Jeg gleder meg, gi meg ett eksempel da er du grei? 845 kan legges og buffes på ett kvarters tid, kjøres rett ut i regnet og fremdeles gi 6 mnd holdbarhet. Hvordan blir det enklere?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg gleder meg, gi meg ett eksempel da er du grei? 845 kan legges og buffes på ett kvarters tid, kjøres rett ut i regnet og fremdeles gi 6 mnd holdbarhet. Hvordan blir det enklere?

 

Det er ingen fasit som sier noe om hvor lenge en voks varer egentlig. Jeg ser det sies mye forskjellig. Noen sier 845 vare 6 mnd, andre sier 1 år og noen sier non få mnd eller uker. 

 

På den svarte 940 jeg hadde før testet jeg 845 i slutten av 2012. Da så det slik ut etter 7 uker. 

 

 

IMG_1809_1024x683.jpg

 

IMG_1810_1024x683.jpg

 

 

Vannskrekken er der, men den er kraftig redusert allerede etter 7 uker. Jeg mener det bør være noe strammere dråper og bedre vannskrekk hvis denne skal vare i flere mnd. 

 

 

 

Rett etter dette la jeg Shield som lå på resten av vinteren. Denne varte ca. 3 mnd. 

Bilder av Shield 8 ukger etter påføring. Samme bil og samme vinter.

 

IMG_2686.jpg

 

IMG_2687.jpg

 

 

 

Shield etter 3 mnd med vinter.

 

IMG_3672_1620x1080.jpg

 

 

 

Jeg har testet forskjellige vokser på forskjellige biler og tidspunkt og funnet ut av at holdbarhet varierer veldig. Akkurat hva og hvorfor vet jeg ikke.

 

 

Jeg har også testet 845 på konebilen. Der hadde jeg bedre holdbarhet enn på denne bilen, men ikke i nærheten av 6 mnd. Jeg sier ikke at 845 er dårlig, men selv om mange her opplever denne som en holdbar voks så er det ikke garantert at dette stemmer for alle. 

 

Jeg skriver dette for å vise at ikke alle har samme erfaring når det gjelder LSP. Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder holdbarhet. For å nevne noe:

 

  • Påførings metode
  • Omgivelsestemperatur og luftfuktighet ved påføring og herding
  • Lakktype
  • Vær der bilen står parkert og der den blir brukt
  • Hvor mye bilen blir brukt
  • Hvor ofte bilen blir vasket
  • Hvordan bilen blir behandlet

 

Dette er bare noe av det som kan være med på å forandre holdbarheten til det positive eller negative. 

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver dette for å vise at ikke alle har samme erfaring når det gjelder LSP. Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder holdbarhet. For å nevne noe:

 

  • Påførings metode
  • Omgivelsestemperatur og luftfuktighet ved påføring og herding
  • Lakktype
  • Vær der bilen står parkert og der den blir brukt
  • Hvor mye bilen blir brukt
  • Hvor ofte bilen blir vasket
  • Hvordan bilen blir behandlet

 

Dette er bare noe av det som kan være med på å forandre holdbarheten til det positive eller negative. 

Ikkje glem forarbeid og hva bilen blir vasket med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spørsmål når jeg tok felgene inne på ett bad med collonite om jeg ikke fikk hodeverk. NEI. Fikk ikke det, noen tåler ikke rødvin eller cognac. Vi må slutte å være kategoriske, vi vet alle at det beste er det vi faller for til slutt. Etter å ha forsøkt oss fram via gode råd og utfyllende guider ender vi opp med å ha bestemt oss for hva vi vil bruke. Noen syntes det er stas å bruke produkter som koster skjorta, noen har ikke råd til det. Liker ikke snobbete tankegang her inne eller i den virkelige verden. Poenget er, milde råd er flott, kategoriske avvisninger er ikke bra. For alle nye og søkende er det flott å få forsiktige henvisninger som er normalen hos DCN og det er derfor jeg liker å være med på det som VIP og bidragsyter. VIP betaler seg, så det er vel ikke ett godt argument:-))

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens:) 845 skal prøves etter å ha lest mye positivt om den. Har brukt Meguiars NXT 2.0 wax og den har bare holdt i 2-4 uker.

Da blir det nok ei nettbestilling i kveld. Skulle hatt Meguiars wash and wax såpe også men det kan Jeg like godt handle lokalt ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens:) 845 skal prøves etter å ha lest mye positivt om den. Har brukt Meguiars NXT 2.0 wax og den har bare holdt i 2-4 uker.

Da blir det nok ei nettbestilling i kveld. Skulle hatt Meguiars wash and wax såpe også men det kan Jeg like godt handle lokalt ser jeg.

Hvis du uansett skal legge inn en bestilling, ville jeg lagt ved en bedre såpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva den konkurrerte mot da ;)

Hvis du er fornøyd så fortsetter du med den, hvis du ønsker å teste noe nytt (og bedre) så er det masse tråder her som går på såper.

Jeg brukte i lang tid såpene fra chemical guys, så kun duragloss 901 og nå går det mest i g techniq g wash. Jeg foretrekker også såper uten noen form for beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Megs W&W er en helt OK såpe - den skummer bra, gjør rent og lukter godt. Eneste er at den er noe dyr, men siden den er såpass konsentrert som den er blir den også ganske drøy. Jeg har ikke regnet nøye på det, men stort sett uansett hvilken såpe man bruker koster de omtrent det samme i bruk (men ikke nødvendigvis i innkjøp).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...