EBM

Video: Scholl NEO etter to uker

36 innlegg i emnet

Scholl NEO påført vått i vått med spiderpad for to uker siden. Bilen er kun spylt i mellomtiden.

Etter litt Prickbort og skum (5 min) med påfølgende berøringsvask med CG MS II så ser det fortsatt slik ut:

https://vimeo.com/121871521

Min begrensede erfaring sier at dette må vi kunne godkjenne ;)

NEO'en legger igjen en hard hinne så skikkelig buffing må til for å unngå skjolder.

Evt. skjolder ser ut som matte flekker og er vanskelige å få bort uten litt hard gnukking.

Jeg synes også at den krever litt av microfiber. Min godt brukte loer, det gjør ikke de som er litt nyere.

Endret av EBM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke spilt av filmen desverre :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verst av NEO!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værst. Men hard hinne? hvordan gikk du frem når du la den?

Jeg legger på et panel med en MF, tar en ny og buffer av i samme farten. Jobber meg slik rundt hele bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er riktig å kalle det hard hinne, men grunnen er at når jeg buffa av sist så overså jeg er par punkter grunnet litt dårlig lys. Disse så jeg nå etter nevnte vask at fortsatt var der. Er som en matt flekk, og disse var litt vanskelige å buffe bort. Måtte bruke våt micro og gnikke med litt kraft.

De føles også klart matte når jeg stryker fingre over.

Påføring gjorde jeg vått i vått, altså sprayet panel for panel, jobbet inn med spiderpad og buffet av når jeg hadde kommet rundt.

Brukte samme micro på hele selv om den ble noe fuktig etter hvert. Etterpå går jeg over med ren micro.

Er så lite tidkrevende at jeg gjør det etter hver vask.

Ikke særlig mer jobb enn å tørke bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen legger denne på bilen når den er nyvasket og våt. Har du prøvd det? Har prøvd å legge denne på bilen når den er tørr men det er vanskelig å få det til uten skjolder synes jeg (har en mørk bil). På en sølvfarget bil så jeg ingen skjolder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen legger denne på bilen når den er nyvasket og våt. Har du prøvd det? Har prøvd å legge denne på bilen når den er tørr men det er vanskelig å få det til uten skjolder synes jeg (har en mørk bil). På en sølvfarget bil så jeg ingen skjolder.

Ja det er det jeg gjør. Se over

Ingen nevneverdige problemer med å få det bra på mørk bil.

Endret av EBM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk på en smell og dynket bilen inn med neo etter vask og tørk. Det resulterte i en grå hinne som sitter som f....

Lærte av det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trolig det som gjør den holdbar også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Er meget fornøyd med produktet etter jeg fant ut hvordan jeg sku bruke det skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv neo, etter håndvask av bil. Sprøyter jeg bare lett over bilen å fordeler me høytrykk. Hjelper godt nå i vinter måndene når fusso nesten har gitt opp:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv neo, etter håndvask av bil. Sprøyter jeg bare lett over bilen å fordeler me høytrykk. Hjelper godt nå i vinter måndene når fusso nesten har gitt opp:)

Ja det står så på flaska men jeg antok at den behandlingen var litt spinkel siden "de luxe" alternativet på flaska er å spre det med Pad.

Skal prøve spylevarianten neste gang

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt spray en gang på en mf-klut, fordel produktet, snu kluten og buff. ;)

Strøkent og uten skjolder.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar å sprayer litt en en applikator. Smører ut ett lite område, og tørker umiddelbart av.

Bruker det på ruter og plast. På sideruter varer den ett år, og vel så det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen alternativ til denne? Har søkt litt, men finner ingenting fra andre produsenter som gjør det samme (til samme pris).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv Neo på bilen for tiden. Har vel lagt på bilen i en mnd tid nå og beader fint enda.
Sprayer selv lett over bilen etter vask når den er våt og spyler så bilen igjen også tørker bilen :)
Funker helt topp det :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen alternativ til denne? Har søkt litt, men finner ingenting fra andre produsenter som gjør det samme (til samme pris).

Carpro Hydro2 som er spray på spyl av i likhet med gyeon wetcoat.

Og Carpro Reload. Denne er av samme type som NEO. Fordel med MF snu og buff :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel fint spraye NEO på våt bil og spyle av også vel?

Har gjort dette med stort hell på frontruten før, og SS gjør det også slik på en video de har lagt ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fae48e0627a896e8642c7973f7051c82.jpg

"Endelig" litt regn. NEO holder fortsatt koken, og det på støvete bil.

Ser ikke mye bra ut når det tørker men klar effekt fortsatt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Carpro Reload etter vask , mens bilen er våt dusjer jeg litt over et panel tørker over med en god klut og en ny klut til slutt, blir utrolig glatt og blankt, holder i flere mnd . Har også brukt G Techniq c2v3 med veldig bra resultat,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive