Gå til innhold

Gtechniq Vindu Produkter - Proff Guide


djrobbie

Recommended Posts

hei,

Jeg ønsker å kjøpe dette settet med produkter for å vakse , polere og coate mot frontvindu.

Kan noen forklare fra A til Å hvilke av Gtechniq produktene jeg trenger og hvordan de påføres og i hvilken rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

hei,

Jeg ønsker å kjøpe dette settet med produkter for å vakse , polere og coate mot frontvindu.

Kan noen forklare fra A til Å hvilke av Gtechniq produktene jeg trenger og hvordan de påføres og i hvilken rekkefølge?

Er det G1 coatingen du er interessert i?

I så fall trenger du i utgangspunktet ikke mer enn GTechniq G6 (eller eventuelt tilsvarende glassrens), G4 og G1. Se instruksjonsvideo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Er det nødvendig å bruke G4 eller kan man bruke andre typer glasspolish?

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karlsen86

Jeg tok rutene mine I går hvor jeg brukte G4 nano polish på alle rutene, satt in front og bakruten med G1 tre lag, så satt jeg inn side rutene meg G5. Begge var utrolig lette å jobbe med, syntes vannskrekken er relativt lik, så får vi se hvor lenge det holder. Står at G1 skal holde opp til 2 år, så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det G1 coatingen du er interessert i?

I så fall trenger du i utgangspunktet ikke mer enn GTechniq G6 (eller eventuelt tilsvarende glassrens), G4 og G1. Se instruksjonsvideo:

Takk for info!

Trenger jeg GTechniq G5 også ? Vil ha så mye vannavstøtning som mulig.

I denne videoen sier de at man også skal bruke G2. Hva mener du ?

Endret av djrobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

G2 følger med i pakken om du kjøper G1.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G2 følger med i pakken om du kjøper G1.

 

 

Takk for svaret!

 

Når jeg skal vaske ruten innvendig , holder det da med GTechniq G6 og tørke av med en glassklut/mikrofiber klut? Trenger jeg å gjøre det flere ganger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en videoguide og tekstguide for hvordan man påfører G6 , G4 og G1/G2

https://www.youtube.com/watch?v=Hy2E755jvjc
    
 
Steg 1. G6 Perfect Glass

  • Spray onto the surface of the glass as you would a household glass cleaner
  • Buff to a brilliant shine using a Microfibre Buff Cloth or paper towel
  • Apply at a temperature above 5 degrees 

Steg 2. G4 Nanotech Glass Polish

  • Shake the bottle well
  • Apply using aN AP3 Dual Layered Soft Foam Applicator
  • Work the product in a circular motion
  • Remove excess product with a MF1 ZeroR Microfibre Buff Cloth
  • If the product dries on the surface, dampen with water to reactivate

Steg 3. G6 Perfect Glass (gjenta)

  • Spray onto the surface of the glass as you would a household glass cleaner
  • Buff to a brilliant shine using a Microfibre Buff Cloth or paper towel
  • Apply at a temperature above 5 degrees 

Steg 4. G1 ClearVision Smart Glass

  • For application of G1 ClearVision Smart Glass use the application pad to wipe the coating onto the surface of the glass ensuring complete and thorough coverage. We recommend three coats on windscreens and a single coat on side, and rear screens -  apply 2 coats, 1 immediately after the other on the windscreen, coat the side and rear screens once, and then return to the windscreen to apply the third and final coating
     
  • If ambient conditions are below 15 celcius allow the coating to cure for 30 minutes if above allow to cure for 15 minutes only
     
  • Once dried, use another lint free cloth to apply the G2 Residue Remover and then buff using a cotton towel type cloth - cotton is preferable to microfiber as the densely packed fibers of the microfiber cloth may remove too much of the partially cured coating from the surface - until you have removed all residue
     
  • We recommend buffing areas no bigger than quarter of a windscreen or half a side window at a time
     
  • On application of G1 wiper blades should be thoroughly cleaned with IPA or window cleaner, alternatively replace the wipers if they are towards the end of their lifecycle as if the blades are soiled they can judder on the surface. We also recommend applying G1 to the blades without removing residue

     
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg foretrekker å kjøre ut g4 med maskin og buffe med hjelp fra g6

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å kjøre ut g4 med maskin og buffe med hjelp fra g6

Type pute og hastighet kjører du? Buffer du rett av etter å ha kjørt det ut? Drittlei dårlig kondis prosjekt å rense ruter skikkelig for hånd..

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er det problem å vaske frontruten med vaskehanske og shampoo ved jevnlige vasker etter å ha påført dette settet på vinduene?

Nei, det er bare å vaske i vei!

Type pute og hastighet kjører du? Buffer du rett av etter å ha kjørt det ut? Drittlei dårlig kondis prosjekt å rense ruter skikkelig for hånd..

Grov pute, sørg for å smøre G4 ut på ruta da den spytter noe jævlig hvis du ikke gjør det. Jeg kjører på hastighet 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Type pute og hastighet kjører du? Buffer du rett av etter å ha kjørt det ut? Drittlei dårlig kondis prosjekt å rense ruter skikkelig for hånd..

Tar det som ei treningsøkt jeg. Legger sjela i det og leker at jeg er en DA maskin på hastighet 6 ;) Og angrer på at jeg ikke kjørte maskin etterpå hehe.

Endret av Vårhus

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påførte alt for hånd i går. God trening :) Det har ikke begynt å reine enda, så jeg er spent på resultatet. Testet dog med litt vann - så lovende ut :) Påførte kun på halve frontruta for å se effekten. Virker som et veldig bra produkt.

 

Vet ikke om jeg skal påføre dette produktet på siderutene og på bakruten. Tror jeg går for RAINX på disse plassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skarholm

Tar det som ei treningsøkt jeg. Legger sjela i det og leker at jeg er en DA maskin på hastighet 6 ;) Og angrer på at jeg ikke kjørte maskin etterpå hehe.

Haha!! Kjenner meg virkelig igjen i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...