Gå til innhold

Test: Gyeon Q2M Wetcoat


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G
Gyeon Q2M Wetcoat.
 
 
Jeg lager en test av dette produktet som er en hurtig "kortvarig" beskyttelse. Jeg skriver kortvarig siden den ikke varer like lenge som en voks eller sealer, men iforhold til hvor lite jobb det er å legge dette produktet så vil jeg påstå at den gir mye igjen.
 
Et kriterie er at lakken må være ren. Har man en lakk som ikke er vasket eller full av forurensninger og fastgrodd skitt så vil dette gå utover effekten. Om vannet ligger flatt på panelene gjør ingenting.
 
 
Produktet sprayes på våt lakk etter vask og spyles av igjen før du tørker bilen. Gjør du dette i forbindelse med hverdagsvasken koster det deg ca. 5 min ekstra og du får en beskyttelse som varer minst 1 mnd. Dette produktet er perfekt for de som ikke har tid eller lyst til å legge voks/sealer, men likevel vil ha beskyttelse på bilen som gjør bilen lettere å vaske og holde ren.
 
 
Jeg har hatt Wetcoat på min V70 nå litt over 1 mnd. Produktet begynner å dabbe av på sidene, men det er ikke rart mtp. saltet fra E18 som "spyler" sidene på bilen min hver dag. Selv om det begynner å bli slappt på dørene har jeg valgt å la den ligge på litt til før jeg lager en komplett test av produktet, men jeg kan legge ut noen bilder her som viser hvordan vannskrekken er underveis. Det finnes også endel filmklipp på Youtube som viser hvordan produktet påføres og fungerer.
 
 
 
 
 
Vask 1. En uke etter påføring.
 
 
IMG_2578_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2580_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2583_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2585_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Vask 2. 12 dager etter påføring.
 
 
IMG_2594_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2601_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2599_1920x1280.jpg
 
 
 
 
 
Vask 3. 2 uker etter påføring.
 
 
IMG_2603_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2604_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2611_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2606_1920x1280.jpg
 
 
 
 
Vask 4. 1 mnd etter påføring.
 
 
IMG_2690_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2687_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2685_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2692_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2684_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2691_1920x1280.jpg
 
 
 
 
Vask 5. 33 dager etter påføring.
 
 
IMG_2721_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2723_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2724_1920x1280.jpg
 
 
 
IMG_2725_1920x1280.jpg
 
 
 
 
Som dere ser så henger vannet litt på sidene etter 1 mnd. På sommeren holder den nok lenger. Når dette skjer er det jo også fort gjort å spraye litt Wetcoat der vannet henger.
 
 
 
Denne testen er et sammendrag fra loggen min der jeg har loggført fortløpende etter hver vask. Ønsker du å vite mer om hvordan bilen ble vasket underveis, ta en titt her.
 
 
500 ml koster 129 kr hos Bilnerden. 1 flaske holder til ca 3-4 påføringer på en bil med samme størrelse som en V70.
Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

freakshow87

Jeg har brukt dette produktet flere ganger og er veldig fornøyd sett i sammenheng med hvor lite jobb det faktisk er og at du kan hive det på våt bil. Tommel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Ser ut som et godt produkt. Hvordan er det hvis du får wetcoat på frontruta? Jeg testet spray på, spyl av med Neo tidligere i vinter og tror det rant litt produkt fra taket og ned på ruta. I alle fall fikk jeg noen meget sjenerende "renneskjolder" på ruta i etterkant.

Cred for nok en fin test :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Fin oppsummering og jeg er imponert over hvor lite produkt du brukte.

Jeg brukte ca 300ml på min Tiguan, så jeg innser nå at jeg har brukt altfor mye produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test!

Forsøkte denne for 3 uker sida selv, og brukte nok 300ml da det var blitt mørkt og jeg ikke hadde peiling på hvor jeg hadde spruta. Jeg var generøs overalt!

Vasket med surfex, autofoam, autoglaze ultra og mr.pink.

Ligger fortsatt flott på panseret, men dabber nok av på sidene.

Jeg kjører daglig forbi alnabru, hvor vi har 8 felt dekket i en tåke av salt og drit.

Har ikke hatt spesielle problemer med skjolder på ruta, men merker et svakt grått slør etter vindusviskerne - uansett mindre slør enn om ruta ville vært møkkete, så det går opp i opp.

Endret av Ingolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk for cred og kommentarer. :)

Jeg sprayet WC på frontruten og opplevde ikke noe negativt.

Det grå sløret det snakkes om har jeg aldri opplevd med de produktene jeg har testet. Sikker på at dette ikke er pga. ruten er skitten? Har ikke bilen eller ruten blitt vasket på en stund så blir ruten skitten og det er ikke sikkert at alt dette fjernes ved bruk av viskere.

Det skal sies at jeg bruker viskerne veldig lite, kun når det er høyst nødvendig som selvfølgelig hender en gang iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

For min del var frontruten høyttrykksvasket med Surfex og håndvasket. Ikke noe glassrens eller polish.

Det er godt mulig jeg må ta en skikkelig runde med glasskrape og clay for å rense ruta skikkelig før jeg prøver meg med ruteforsegling eller liknende neste gang.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Fin test! Testet samme på lørdag, og det var helt greit det. Syntes Carpro Hydro2 var bedre, men den er også dyrere, men drøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Øyvind G

Atomiza spray gode passer ikke på Wetcoat flasken.

 

 

Fordi Atomiza sprayhodet er bedre enn det som fulgte med hadde jeg tent til å bruke dette neste gang jeg skulle påføre WC.

Flasken har stått med dette hodet montert en stund og nå fant jeg ut av at det ikke er tett, Flasken min har sått rett opp og ned så jeg har ikke mistet noen produkt, men jeg tenkte det var greit å si ifra til andre som vurderer dette. 

 

Det ser ut som at bunn på mutteren til sprayhodet treffer skulderen på flasken før den tetter imot toppen av flasken. 

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En runde med denne og så videre vask med bathe+ så varer det "evig". Tror aldri jeg kommer til å bruke annen såpe.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil komboen wetcoat og vasking med bathe+ kunne erstatte voksing eller sealer på sommeren? Altså, om man er en typisk tidsklemmesmåbarnspappa uten garasje, men med vaskemuligheter? Vil en grundig DCN-vask med påfølgende WetCoat og Bathe+ på senere vask være en erstatning for å legge beskyttelse på våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt annet på min bil fra i fjor høst til nå, og jeg har heller aldri hatt så jevn beading på alle overflater og bil som er så lett å holde rent som nå. Jeg gidder ikke å vokse mine egne biler titt og ofte, så jeg synes dette fungerer ypperlig.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt annet på min bil fra i fjor høst til nå, og jeg har heller aldri hatt så jevn beading på alle overflater og bil som er så lett å holde rent som nå. Jeg gidder ikke å vokse mine egne biler titt og ofte, så jeg synes dette fungerer ypperlig.

Svært interessant! Det høres ut som en måte å spare litt tid på for min del. Dette må testes. Har Bathe+ nå og er meget fornøyd med den, men kan tenke meg at holdbarheten på WetCoat er litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil komboen wetcoat og vasking med bathe+ kunne erstatte voksing eller sealer på sommeren? Altså, om man er en typisk tidsklemmesmåbarnspappa uten garasje, men med vaskemuligheter? Vil en grundig DCN-vask med påfølgende WetCoat og Bathe+ på senere vask være en erstatning for å legge beskyttelse på våren?

Ja. Eg brukte wetcoat på bilene mine i hele vinter..påførte nytt lag etter ca 4 uker. Kjempe enkel måte og få beskyttelse på..men det blir jo en veldig dyr beskyttelse i lengda..vil heller lønne seg å legge en god coating i året, kontra bruke kun wetcoat osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt og dyrt. Er vel en drøy hundrelapp for en flaske og jeg får 5 påføringer ut av den. Trenger skjelden ny påføring om man bruker bathe+ såpa.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...