Gå til innhold

Rustflekker utenpå lakken...


-Martin-

Recommended Posts

-Martin-

Heisann!

Driver med forberedelser for en skikkelig vårpuss shau. I den forbindelse vasket og tørket jeg bilen ganske grundig for å gå over hva som trenger litt ekstra kjærlighet.

Det tok ikke mange sekundene med håndkleet før jeg merket meg en god del rustflekker, bak framhjulene på framskjermene og lengst fram på dørene og bak bakhjulene et lite stykke bakover på bakfangeren.

-Og det var når jeg oppdaget flekkene på bakfangeren og på listene ved skjermer og dører at jeg ble litt nysgjerrig på når plast begynte å ruste...

Jeg antar at det er en eller annen form for bremsestøv eller annet metallstøv som har festet seg i lakken og begynt å ruste i løpet av dette saltbadet av en vinter...

Er det noen som har opplevd lignende? Håper en god clay behandling kan få tukt på dette!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja er nok et vinterfenomen, prickbort, høytrykk, vask, prickbort mitt/svamp, vask, høytrykk.. s¨å clayer du det lille som er igjen, når plast ruster skjønner du de salter hardt...ha ha

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Martin-

Takk Takk! Dette var betryggende å høre! :)

Med sånt salt/sørpeføre som er nå skjønner jeg godt hvis plasten føler for å ruste litt...

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke rust, ser bare slik ut... Små små flekker med rustfarge. Ser dem spesielt lett på sølv og hvit bil. Det er salt, ikke rust. Du får det nok ikke bort med avfetting, men clay+polish fikser det.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Men det er ikke rust, ser bare slik ut... Små små flekker med rustfarge. Ser dem spesielt lett på sølv og hvit bil. Det er salt, ikke rust. Du får det nok ikke bort med avfetting, men clay+polish fikser det.

Er støv fra piggdekk.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en sånn "rustflekk" på høyre bakdør på mutter sin bil her om dagen..første jeg tenkte var at det var rust. Men da er det fram med clayen og litt polish..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er støv fra piggdekk.......

Støv som ligger i veibanen etter andre biler, blandet med salt i så fall. Metallstøvet alene lager jo ikke slike flekker.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Støv som ligger i veibanen etter andre biler, blandet med salt i så fall. Metallstøvet alene lager jo ikke slike flekker.

Da er vi enige :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det farlig om det ligger på lakken hele vinteren? eller bør man claye bilen et par ganger igjennom vinteren

Ikke farlig... bare stygt. Og desto lenge du lar det være der, desto vanskeligere vil det være å få det bort.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Støv som ligger i veibanen etter andre biler, blandet med salt i så fall. Metallstøvet alene lager jo ikke slike flekker.

Salter inneholder jo også metaller, sikkert litt derfra også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...