Gå til innhold

Min E-golf - voldtatt av klargjøringen hos VW


PerHG

Recommended Posts

Jeg gledet meg skrekkelig mye til å hente min E-golf med varmepumpe i januar, men det som møtte meg var ikke noe særlig å glede seg over. Bilen var full av riper etter klargjøringen hos VW, selv om de ble informert om at jeg ikke ønsket noen klargjøring fra deres side. Det de kunne kompensere med var å få utrettet feilen hos Strømmen bilpleie, noe jeg takk nei til. Har nå heldigvis fått tatt meg tid til å utbedre disse kosmetiske feilene selv, og legger ved noen før og etter bilder. :)

post-8859-0-59406400-1425665308_thumb.jp

50/50

post-8859-0-10835100-1425665266_thumb.jp

post-8859-0-18898800-1425665265_thumb.jp

Ferdig resultat:

post-8859-0-92194600-1425665261_thumb.jp

post-8859-0-98152000-1425665262_thumb.jp

post-8859-0-97789600-1425665263_thumb.jp

post-8859-0-93565900-1425665266_thumb.jp

Kommer en S&S på den siden. :)

Beklager dårlig bilde kvalitet.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ganske utrolig at de ikke klarte å holde fingrene unna til tross for at de hadde fått beskjed... fikk/får du noen form for kompensasjon?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Jeg hadde ikke latt det der gått hen uten å få sagt noe til selger.

Slikt går det ikke ann å skulle drive business.

  • DCN Poeng 1

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske utrolig at de ikke klarte å holde fingrene unna til tross for at de hadde fått beskjed... fikk/får du noen form for kompensasjon?

Det de kunne tilby meg var å utbedre skaden hos Strømmen bilpleie(deres samarbeidspartner). Sa selv at jeg kunne utbedre skaden selv for et avslag i prisen, men det kom ikke på tale.

Fikk dog 10 000 avslag grunnet forsinkelsen.

Jeg hadde ikke latt det der gått hen uten å få sagt noe til selger.

Slikt går det ikke ann å skulle drive business.

Var i kontakt med salgssjefen hos VW, men var i en litt lei situasjon da jeg solgte min BMW 520 samme dagen, så var avhengig av å få bilen utlevert asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Hadde jeg fått en ferdig oppripet helt ny bil, hadde jeg ikke gitt meg med det første...

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Du skulle bedt om å få lære opp "bilklargjørerne" i skikkelig bilpleie, mot et ordentlig avslag i prisen (arbeidsfortjeneste). Det hadde vært win-win for begge parter :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klargjøringen på bekkelaget består av er stort sett fjerning av transportvoks og vask. Deretter skal bilene undersøkes hos forhandler, for å sikre at det ikke er skavanker før kunden får bilen sin. Vaskeriper er fortsatt for folk flest ikke en skavank, og fremkommer på nye biler i alle merker. Senest når jeg vokset en E-klasse i utleveringshallen til Mercedesforhandleren i Molde så jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min VW Up for snart et år siden, og jeg ga klar beskjed om at hvis den blir rørt på kaia eller hos forhandler tar jeg ikke imot bilen.

På kaia hadde de revet av folien på panseret men påfølgende folie og limrester på alle sider, tatt teknisk klargjøring og montert defa, thats it.

Bilen var full av sliperiper etter forsøk på fjerning av støv i lakkprosessen, og generelt masse riper. Gikk med 20 timer for å få den presentabel og enda var det en ripe på frontfanger som ikke lot seg fjerne.

Up er ikke produsert i Tyskland som golf, 4/5 nye golf jeg har tatt har vært 99% strøkne. Den hvite var verst. Dog ingen sorte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når slikt skjer og spesielt hvis man har gitt beskjed. Gode ting at lakken ser bra ut nå i hvert fall :)

Ja var rimelig skuff kan man si. Heldigvis så hadde jeg tenkt til å kjøre en 1-stegs på den uansett pga. jeg skulle legge coating. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klargjøringen på bekkelaget består av er stort sett fjerning av transportvoks og vask. Deretter skal bilene undersøkes hos forhandler, for å sikre at det ikke er skavanker før kunden får bilen sin. Vaskeriper er fortsatt for folk flest ikke en skavank, og fremkommer på nye biler i alle merker. Senest når jeg vokset en E-klasse i utleveringshallen til Mercedesforhandleren i Molde så jeg det.

Stemmer det, men stort sett alle kjøretøyene som blir klargjort hos forhandler ser verre ut etter klargjøringen enn før, så skjønner ikke helt at de gjør det.

Ta denne BMW 520D carbon sorte feks, den var dekket av kjørespor og riper etter klargjøringen hos forhandler. Man må da kunne forvente at det skal se sånn noenlunde ut når du betaler 0,5 mill for bilen.

post-8859-0-01766000-1425806245_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
BMWDoktorn

Hvordan er lakken (hard/ myk) på E-Golfen? Har en kompis som har kjøpt hvit (Oryxhvit perlemoreffekt) som sikkert trenger en runde med tlc etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...