Gå til innhold

Rense frontrute


Ice_Tray

Recommended Posts

Jeg satt inn ruten med Rain repellent stoff. Å nå hakker vindusviskerene ved regn. Så kommer en grå film over ruten når de går sin gang. Hvordan får jeg fikset dette? Noen tips for å få ruten glatt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroller vinkelen viskerne har mot ruta. En liten justering der kan hjelpe mot hoppingen.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vi noen gang konkludert med hvorfor viskerne hopper? Ruta burde jo være glattere enn noen gang? Eneste grunn til hopping burde jo da være ujevn legging?

Og denne berømte grå filmen? Why?

Og leste jeg noe om at en eller annen produsent av slik rutebehandlinga anbefalte å dra over viskerne med stoffet og,eller var det en drøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Fikk vi noen gang konkludert med hvorfor viskerne hopper? Ruta burde jo være glattere enn noen gang? Eneste grunn til hopping burde jo da være ujevn legging?

Og denne berømte grå filmen? Why?

Og leste jeg noe om at en eller annen produsent av slik rutebehandlinga anbefalte å dra over viskerne med stoffet og,eller var det en drøm?

Carpro anbefaler det med FlyBy! Jeg har også Gtechniq G1 på frontrute, også C4 på viskere, null hopping, og null grå film. [emoji106]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Gyeon spesifiserer i manualen å dra over viskere med coatingen

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carpro anbefaler det med FlyBy! Jeg har også Gtechniq G1 på frontrute, også C4 på viskere, null hopping, og null grå film. [emoji106]

C4 på viskerne? Hmm, interessant.

Sliter voldsomt med hopping på A4'en og det eneste som hjelper en stund er gummifornyer som sealfeed eller T1 på viskerne.

Bruker samme glassforseglinger på firmabilen uten problemer, men den har gammel type viskere, annen form på rute osv. Eneste problem på den er at jeg får veldig dårlig holdbarhet på forsegling.

Noen må jo forske litt på dette problemet ;)

Nesten så jeg vurderer å kjøre uten forsegling på frontrute. Nesten....

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

C4 på viskerne? Hmm, interessant.

Sliter voldsomt med hopping på A4'en og det eneste som hjelper en stund er gummifornyer som sealfeed eller T1 på viskerne.

Bruker samme glassforseglinger på firmabilen uten problemer, men den har gammel type viskere, annen form på rute osv. Eneste problem på den er at jeg får veldig dårlig holdbarhet på forsegling.

Noen må jo forske litt på dette problemet ;)

Nesten så jeg vurderer å kjøre uten forsegling på frontrute. Nesten....

Det funker knall, så kjør på! ;)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fjernet endel mikroriper med Carpro Ceriglass, her er antakelig årets dårligste 50/50, men du kan se forskjellen midt på bildet, akkurat der pusseren snur. (Jeg kjørte her på MF spotpad på roterende)

Større riper har det liten effekt på.

Ceriglass2.jpg

Endret av 605

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...