Gå til innhold
stiannb

Produkt for fjerning av tørket polish?

Recommended Posts

stiannb    0
stiannb

Kanskje det største nybennyer spørsmålet av de alle, Finnes det noen gode produkter som fjerner uttørket polish på svartelister ol. Funnet ut at produkter for å gjøre listene svarte igjen ofte ikke dekker til dette.

Har mye CG så om det er fra samme merke så hadde det vært greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Hvis du har Surfex kan du prøve en sterk blanding av den. Kjenner ikke så godt til CG sine produkter. Er det bare søl eller har du brent fast polish etter maskinpolering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FrederikOslo    17
FrederikOslo

Jeg kom til å gjøre samme skade da jeg la SV Shield før vinteren. Har fått grå/hvite merker på noen plast deler som speil etc.

Ser ikke bra ut og vil gjerne få dette fjernet.. Får prøve noen sterke saker når jeg snart tar vår rengjøringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Surfex eller isopropanol og børste bruker å fungere bra, dog er slike merker etter polish/voks mye enklere å fjerne umiddelbart, det virker som at jo lengere de får sitte desto værre er de å fjerne. Det vil selvfølgelig variere litt etter hvordan merkene har oppstått og hvilken type plast/list (struktur o.l) det er, har man svidd polish med roterende maskin på plastlister med struktur, er de ofte umulig å få bra igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Og neste gang det skal poleres - bruk maskeringstape B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stiannb    0
stiannb

dette var med håndpåføring av flytende voks, så godt over, men kom fram etter en dag eller noe slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stiannb    0
stiannb

funker isopropanol bra til å rense lakken etter rubbing og før voksing også da sikkert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Det er en cg avfetning som skal virke som surfex omtrent.Husker ikke navnet da det er 5 år siden jeg brukte det sist..Så skrubber du med neglebørste eller noe når avfetninga har fått virket noen minutter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

CG Grime Reaper, heter den. Veldig effektiv, finnes ikke drøy, og veldig dyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stiannb    0
stiannb

Har akkurat fått surfex HD i posten, hvilket blandingsforhold mener du bør passe til denne jobben?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg har fjernet tørket polish med 1:30-blanding og børste uten problemer. Jeg liker dog å virkelig dynke det, flere ganger, sånn at det blir så vått som mulig og så oppløst som mulig før jeg går på med børsten. I noen tilfeller har jeg også fått det bort med klut etter dynking.

I andre tilfeller har jeg måttet på med ren Surfex og stiv børste for å i det hele tatt ha en sjans, men tommelfingerregelen er å begynne med mildest produkt og redskap og øke på etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig