Gå til innhold

INFO: KB (Kevin Brown) metoden ?


My2cents

Recommended Posts

Vann her...

Forsto det slik at han da primer SKIKKELIG godt med polish på pads og varierer press og type pads....noen som vil forklare på norsk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What is so great about the KBM?

On excessively scratched paint that requires heavy leveling, I can take a compound and wool pad, make 3 or 4 heavy applications, followed by a medium polish, followed by a finishing polish, or I can do the KBM, work until all the defects are removed, then final polish. (Or get really fancy, switch to a finishing pad and more the M105 remaining on the paint to a perfect shine).

Or on soft paints that require heavy cutting (for several applications) then require a ton of medium polishing steps to remove all the compound marks, etc, I can simply do the KBM and remove it all in seconds. I probably saved 8 hours on a 328 Ferrari, maybe more. Also there was no stress and guess work, M105, porter cable, work until defects are gone.

Javel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei, men så jo ut som det funket greit det...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visst funke med roterende også....

Funker gjør det sikkert, men er det noe poeng? Kanskje, det er jo mange som foretrekker å starte med relativt høyt turtall og da kan det sikkert være greit, men for de som starter lavt for å sprede tror jeg ikke det er noe stort poeng.. men hvem f* vet, kanskje jeg skulle teste det neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da uansett være noe i det siden man kan kutte tiden man bruker på polishing betraktelig samtidig som resultatet blir like bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Ikke skyt meg dersom jeg har feil, men føler jeg har lest noe om at dette funker bra med M105 fordi "slipepartiklene" i den ikke brytes ned.

I motsetning til menz sine der partiklene blir mindre og mindre etterhvert som en jobber med polishen??

Mer om det her:

Klikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg dersom jeg har feil, men føler jeg har lest noe om at dette funker bra med M105 fordi "slipepartiklene" i den ikke brytes ned.

I motsetning til menz sine der partiklene blir mindre og mindre etterhvert som en jobber med polishen??

Mer om det her:

Klikk

Helt riktig at MG105 er non-diminishing ja, den brytes ikke ned. Samma med MG205, 3M,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Helt riktig at MG105 er non-diminishing ja, den brytes ikke ned. Samma med MG205, 3M,...

Det stemmer vel veldig bra det. Men den brytes faktisk noe ned, men den brytes ikke ned til null. Det er vel det som er forskjellen mellom nedbrytbar og ikke nedbrytbar. Den ene kjører du i null og den andre kjører du litt ned mot null, men stopper på ett punkt en god stund før.

Testa å rense med 105/95 med ganske like metoder på ett gammelt panser. Skal se om jeg ikke legger utt en test/worklogg på det. Var igrunn litt artig.

Håvard

Endret av Meguiars Fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Sjekk ut denne, veldig tidssparende..

http://www.detailingworld.co.uk/forum/show...ad.php?t=107118

Han mente også dette;

You see the difference when you moved over to the Brown method.

Is the Kevin Brown method only used with a wool pad or is it possible to do it with a polish pad and then a finishing pad?

I was very impressed with it! You can do it on a foam cutting pad and foam finishing pad. The only reason you spritz water is to reactivate the M105, so if you aren't using it, then no need to spritz. And it supposedly works really well on foam polishing and finishing pads. I did the KB method on the finish pad with outstanding results!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...