Gå til innhold

Trenger hjelp til og velge Polish utstyr


DanSteffen

Recommended Posts

DanSteffen

Hei..

Jeg skal kjøpe meg poleringsmaskin, og valget faller da på scandicshine sin pakke.

Krauss 900w S8/S21 pro maskin.

Men, de har to pakker der. 1 = Chemical guys 2 = Scholl..

Jeg har fått litt sansen for CG, da jeg har sett en del filmer på youtube av produktene og lest hva det er godt for:)

Men, jeg vil gjerne ha en vurdering fra dere her inne (som jeg vet har bra peiling på dette)

Hva ville dere ha valgt ut av disse to?

CG

https://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=894

Scholl

https://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=529

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 for scholl. Begynte selv med 3M sine produkter, men blir ikke brukt nå etter jeg kjøpte S3 og S30 fra Scholl.

Samme, om ikke bedre resultat på kortere tid etter min erfaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp som happ tror jeg! Har brukt begge deler, og tror faktisk jeg liker CG best[emoji14]

Kan være fordi jeg er best kjent med de produktene da det var CG jeg begynte med!

+1.. Føler jeg aldrig har blitt helt venn med scholl produkter.. Men det går helt sikkert på min teknik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Det ser ut til at det blir hipp som happ hva jeg havner på igrunn da :P

Man får jo litt mer av scholl produktene. Men tror nok jeg havner på CG sine produkter :)

Men, jeg må kjøpe med flere pad's. Hvilke burde jeg kjøpe da? For og dekke alle behov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer en del på å heller gå for denne maskinen som er samme type men med 15 mm utkast og menz pakka.

Supre produkter som du garantert blir fornøyd med:-)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=675

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=201

En kjekk test som er informativ

http://www.detailersclub.no/forum/topic/20847-test-av-menzerna-polish-pads/

Endret av RNa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, til DA hadde jeg personlig valgt Rupes produkter, eller menzerna. (Funker på roterende altså, bare sånn det er sagt)

CG funker helt fint, så du gjør nok ikke noe dumt, men en viktig ting;

Når du står fast vedr resultater,komboer, Holos eller lignende og trolig kommer hit for tips, så bruker svært få CG til polish, da er det betydelig enklere å få hjelp og tips med scholl, menzerna, Rupes, for å nevne noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Går folk god for denne maskinen som bilnerden har da?

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=675

Og de produktene osv som linkes til oppe her? Menzerna polish og uber pad's.

Det blir jo litt billigere.

Men samtidig så får jeg med 2 x microfiber håndkler fra CG og voks om jeg handler den på scandicshine.

HM.. VANSKELIG :shocking2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer eller mindre identisk maskin som er rebrandet.

Menzerna er ingenting å utsette på.

Både Uber pads (holdbare og billig) samt menzerna sine egne er veldig bra.

300/400, 2500 og 4000 så har du det meste du trenger skulle en tro..

Evt ville på scholl pakken vurdert s03, s17 og s30 som er mest brukt. Og orange, sort og lilla scholl pad (jeg personlig synes den lilla er fabelaktig, og liker den bedre enn gul og blå)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanSteffen

Ja, den ene Krauss maskinen har et utkast på 21mm da.

Spørs om jeg får kaste meg på og bestille fra bilnerden tenker jeg. Sparer noen kroner pluss at jeg heeelt sikkert får en blankere bil:)

Men er det slik at den Menz FG400 er en cutting polish eller hva greia?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ene Krauss maskinen har et utkast på 21mm da.

Spørs om jeg får kaste meg på og bestille fra bilnerden tenker jeg. Sparer noen kroner pluss at jeg heeelt sikkert får en blankere bil:)

Men er det slik at den Menz FG400 er en cutting polish eller hva greia?:)

Les igjennom denne testen, veldig informativ:-)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/20847-test-av-menzerna-polish-pads/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Rupes polishen da?:)

Rupes er veldig bra og går supert sammen med alle maskinene det er snakk om:-)

Så du går ikke feil om du velger det men jeg holder menz over rupes i de fleste tilfeller men du finner garantert folk her inne som mener noe annet så du bør teste selv.

Du er i ferd med å skli utpå likevell:-)

Lykke til:-)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Om du er på budsjett gå for northdetailing og menzerna framfor rupes.
Rupes er knallgode maskiner som jeg bruker ganske mye, men det er ikke voldsomt forskjell fra andre DA kvalitetsmaskiner.

Har nå testet Rupes UHS på 2 hele biler (Izusu D-Max og VW Transporter) med og uten UHS padden, sammenlignet med Menzerna PF2500 og jeg ser rett og slett ikke hva som er greia med UHS, det tar i alle fall ikke mer riper enn Menzerna 2500, og det avslutter ikke penere i mine tester.
Jeg fortsetter med Menzerna.
(PS. Jeg har ikke fått UHS til testing fra Rupes (ikke menzerna heller for den saks skyld), jeg har betalt for produktet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i PF2500 og Flex VRG. I går fikk jeg endelig testet UHS med pad, og Duetto'n min for første gang. Jeg ser nå ikke noen grunn til å fortsette med PF2500. UHS støver absolutt ikke, lenger kjøretid enn Menzerna, kladder ikke, lettere å buffe, mindre slitsomt da det skal lite eller ingen press til og derfor fjerner den riper raskere og mer effektivt enn Flex og PF2500. Den avsluttet med enorm glans også. Jeg har 4 maskiner, hele Menzerna sin serie, Scholl, Rupes i polish og puter og Rupes er etter min mening overlegent mtp. Hvor lett den er å jobbe med og hvordan det fungerer. At en ihugga Flex entusiast ble så overbevist på en eneste bil, sier vel også litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i PF2500 og Flex VRG. I går fikk jeg endelig testet UHS med pad, og Duetto'n min for første gang. Jeg ser nå ikke noen grunn til å fortsette med PF2500. UHS støver absolutt ikke, lenger kjøretid enn Menzerna, kladder ikke, lettere å buffe, mindre slitsomt da det skal lite eller ingen press til og derfor fjerner den riper raskere og mer effektivt enn Flex og PF2500. Den avsluttet med enorm glans også. Jeg har 4 maskiner, hele Menzerna sin serie, Scholl, Rupes i polish og puter og Rupes er etter min mening overlegent mtp. Hvor lett den er å jobbe med og hvordan det fungerer. At en ihugga Flex entusiast ble så overbevist på en eneste bil, sier vel også litt...

Flex da er en god kvalitets maskin men den er etter min mening ikke bra for leddene da den rister som bare det.

Ang menz og uhs testingen så er det altid slik at noen mener det ene og noen det andre, uansett jeg mener mener jeg test av polisher bør sammenlignes med samme maskin og ikke en med flex og en med rupes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...