Gå til innhold

Plating av garasje


The Punisher

Recommended Posts

The Punisher

Rookie alert! Trenger noen lure innspill. Garasjen jeg har skal plates med gips. Saken er bare det at i bunnen av gipsplatene vil da gå helt ned i garasjegulvet siden det ikke finnes ringmur. Finnes det ferdige stålplater slik at gipsplaten står rett nedpå gulvet som det er litt høyde på? Så det fantes et kantbeslag hos maxbo, men det så ikke særlig høyt ut. What to do? Få en blikkenslager å knekke til plate?

Edit: kan denne i ekstra høy brukes??

http://www.norgips.no/produkter/stalprofiler/skinner/skinner-med-ulike-flenshyde/index2,2072.htm

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

teamanimal

De grønne platene er det Gyproc som lager (fysj)
bruk heller da våre (norgips) sine Røde GUX plater eller Humidboard 12,5 mm (veldig fin å legge membrann nederst på.

De stålprofilene våre er ikke alle rustfrie/syrefaste så dem ruster som et vondt år.

Mvh Fast innlagt på norgips i 15 år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gips helt ned på den ene veggen i garasjen min. Der har noe av gipsen nederst gått i oppløsning og pappen svulmet opp et godt stykke opp på veggen.

For min del er det ikke til å unngå at det kommer noe fukt inn med bilen, så får forandre litt når dette skal fikses.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Skal ha baderomsplater, men på ene veggen blir det gips, der verktøyskap, benk og tavle, selvsagt forsterket. Veggen blir såpass lite synlig allikevel at jeg ikke så poenget med å ha det på den veggen. Det blir liggende noe vann der fra bil, men vil ha mulighet til å spyle gulvet og da sier det seg selv at det ikke kan ligge nedtil :) kjekt med litt input fra mr.norgips! Takk takk! Var de stålprofilene jeg tenkte litt på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teamanimal

om du skal henge opp verktøy og andre ting som krever litt vekt. så har vi nå sluppet ultraboard plata.
med normal gips skrue så holder den 33 kg statisk vekt men med gips anker så holder den 60 kg statisk vekt.

http://www.norgips.no/ultraboard

om du ser på videoen så setter han opp en liten fin hylle med bare 4 skruer.
den holdt også meg :P å jeg er ikke en liten gutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bakgrunn av??

Fordi gips tåler veldig lite både fysisk og fukt egner seg derfor bedre innvendig i hus :P

Hadde gips i en tidligere garasje og skal garantert ikke ha det igjen :mad: .

Men så bruker jeg garasjen mye også da B).

Vannfaste plater er tingen :)

Endret av RNa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...