Gå til innhold

New car sent. Luftfriskner erfaringer?


AreJJ

Recommended Posts

Har nettopp brukt new car sent Fra Scandic shine. Har lyst på den med Hubba Bubba rett fra pakken lukt. Er det noen som vet hva jeg kan forvente av holdbarhet og klarer de å ta knekken på uønsket lukt. Umiddelbart lukter det iallfall veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

De lukter godt, men har nok ikke veldig god "holdbarhet" dvs, lukten forsvinner ganske fort, og den vil ikke ta knekken på "dårlig" lukt.

Om du har den ligende i bilen og gir noen dusjer her og der, vil det nok fungere rimelig greit. Dog må til med skikkelig rens for å eventuelt fjerne uønsket lukt, og en aircon-rens vil nok være på sin plass..

Men igjen, de lukter godt da:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den. Da går det vel å skifte mellom de forskjellige luktene uten problem. Hubba bubba en måned og en annen neste mnd. Skjønner no at det kan bli dyrt dette også. 160 kroner for en osv. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker CG Lemon Lime scenten, den er veldig drøy (kommer som konsentrat).

Den lukter godt og friskt, men varer ikke spesielt lenge.

Har testet den i en innrøkt bil, lukter godt første dagen, men røyklukta blir ikke borte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som fikk varig bukt med vond lukt i en tidligere bil jeg hadde var aircon bomb som selges hos BN for ca 180,-. Om lukten sitter i stoff må vel rens til...?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nylig en air freshener på ebay Sexwax coconot lukt, først likte jeg den ikke men nå synes jeg den er helt herlig. Ellers så lukter Chemical Guys stripper scent (les tilbakemeldingene) faktisk meget godt, men varer ikke lenge.

Men for å fjerne lukt permanet så bør du kjøre en Ozonrens, kjøpte denne på biltema . Og ja den virker, men den må stå på et døgn eller to. Husk adapter! Etter på bør man rense men en rensemaskin feks en Foma mimo. Og etter som du bor i Bergen så fåreslår jeg at du tar deg en tur til Coop obs bygg på kokstad de selger disse til 1/2 pris, om du ikke alt har kjøpt en da. :)

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte med Obs bygg Lagunen angående Mimoen, de sa de var tom, også på kokstad. Det toget er nok kjørt. Tror det blir RG fra bilnerden. Samme pris. Obs bygg har sluttet å selge/leie ut rensemaskiner da polakkene stikker ut av med leiemaskinene og leverer tilbake de dem har kjøpt etter jobben er gjort. Altså dårlig butikk. Sliter ikke med dårlig lukt, det er bare det at CG reklamerer med at produktene nøytraliserer uønsket lukt. Så lurte på om det, ønsketenkning, kunne være så enkelt og permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Min erfaring er at New Car Scent ikke lukter nybil, ikke skinnlukten CG selger heller.. Har du skinnseter er det meget gunstig å behandle de med SV leather care kit og kjøre en AC rens samt filterbytte. Etter jeg gjorde dette lurer folk på om jeg har nybillukt enda. :)

Men ikke glem at luktesansen tilvenner seg lukten også, så den er der selv om du ikke kjenner den like agressive lukten slik som man gjør like etter påføring.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, obs. De hadde fremdeles tilbud på Foma Mimo til 1995. Selger ut restbeholdningen til halv pris. Jeg spurte som nevnt tidligere og de hadde flere. Da fikk jeg nei, de var tomme sa de. Men, hei. 8 maskiner igjen for de som er interessert på Obs bygg kokstad. ( Bergen)

post-4215-0-70000200-1425053861_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Obs, obs. De hadde fremdeles tilbud på Foma Mimo til 1995. Selger ut restbeholdningen til halv pris. Jeg spurte som nevnt tidligere og de hadde flere. Da fikk jeg nei, de var tomme sa de. Men, hei. 8 maskiner igjen for de som er interessert på Obs bygg kokstad. ( Bergen)

Sesjon i Bergen 16. Mars... kanskje eg slår til om det er fleire igjen!

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har bruktbcalifornia scents siden jeg fikk tips om det i fjor. Nå har en boks med "new linen" (eller noe slikt) holdt i ca 5 måneder:) og fremdeles er det igjen mye lukt i boksen virker det som. Og ikke er de dyre heller. Kjøpte ett par andre lukter samtidig men ikke alle lukter like godt spør du meg. Men new linen lukter ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...