Gå til innhold
noekult

Rengjøring av pianolakklister etc. i interiør

Recommended Posts

noekult    1
noekult

Var så smart og kjøpte bil med pianolakklister. De får på magisk vis riper bare ser på dem :P

Lurer på om noen har tips til hva slags middel og hva slags klut jeg bør bruke? Som ikke lager riper og som ikke etterlater seg rester. De "Armor All" våtservietter er noe herk, samme med Turtle Wax sin interiørklut av mikrofiber (dette kjøpte jeg i desparasjon for å fjerne noen bruksmerker). Nå vil jeg prøve noe av kvalitet.

Trenger produkttips til interiøret som består av:

- Sorte pianolakk lister

- Børstet aluminium

- Vinyl (dasken)

- Plast (instrumentpanel)

- Plast? (skjermen)

Takk på forhånd :)

post-2105-0-06425300-1424878590_thumb.jp

post-2105-0-19541700-1424878595_thumb.jp

post-2105-0-70325800-1424878599_thumb.jp

post-2105-0-82850000-1424878603_thumb.jp

Endret av noekult

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Gode produkter er lett å finne for alt dette.Det er bruken som tar litt tid å lære :) Lister med pianolakk ville jeg ha brukt f.eks menzerna2500 på.For hånd, med aplikator/skumpad som ikke er for fin eller for grov.Jobb inn produktet på midten, og fordel utover så det ikke havner i groper/skjøter.Buff av med en mf klut som ikke riper.F.eks, De blå klutene til swissvax vil fungere godt.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LarsL.    2
LarsL.

Pianolakk er vanskelig uansett med tanke på både vaskeriper og bruksriper. Det aller beste for å begrense dette er trykkluft, gjerne med en Tornador gun, hvis du har kompressor.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 877
alexanderst

Jeg har polert lisverk i bil først. Det er like viktig å maskere rundt der du holder på inni bilen også, slik som man gjør på utvendig plast når man polerer lakken. Du vil ikke ha polish på vinylen, det er krevende å få bort. Etter rubbingen med håndpad og en medium polish/rubbing kan du fint legge en voks over for litt ekstra beskyttelse.

Et annet tips til støvtørk av slike lister er en slik støv-duster, som man bare fører lett over pianolakken uten press.

http://www.swissvax.no/produkter/interior/swissvax-car-mini-duster

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Hvordan vil coatingprodukter som f.eks. Gyeon whateverit'scalled, Viking Coat, cQuartz etc fungere på pianolakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest   
Gjest

Hvordan vil coatingprodukter som f.eks. Gyeon whateverit'scalled, Viking Coat, cQuartz etc fungere på pianolakk?

Dette har jeg også lurt på, tenket da på Polish Angel Cosmic eller Gtechniq C1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig