Stoneass

Hvilket produkt hverdagsvask innvendig?

Hei,

Jeg lurer på hva dere bruker til hverdagsvasken av bilen innvendig? Tenker da i hovedsak på vinyl og skinn (dashbord,dører osv.). Er det Green Clean som er mest brukt?

Jeg er ute etter noe som jeg bare kan spraye på og tørke av, men som ikke koster skjorta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg stilte samme spm anbefalte mange GT W2 som blandes ut i ulike forhold. Vil dog anbefale uansett å spraye i klut og tørke over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Green Clean blir brukt for min del og er veldig happy med denne....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikrofiberklut og en dusj med vann holder lenge til hverdagsvask hvis det er egen bil som skal holdes jevnt fin. En grundigere vask med mildt blandet APC ved behov.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv Scholl Speed 9000 og synes den funker knall til både å dra over interiør med MF og rens av seter med våtsuger. Denne blandet 1:20 ser jeg for meg er nok for hverdagsvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke cg allclean utblandet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse produktene er veldig bra og bruker de selv. Om du ønsker noe med litt "beskyttelse" kan swissvax nano express kanskje fungere fint. Men igjen, for kun rengjøring er de nevnte produktene mer enn bra nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gtechniq W5 virker å være meget bra så lagt. Luktet sanasol nå jeg åpnet 5liters dunken, men ferdig blandet 1:20 ble lukten mye bedre. Lukten minner faktisk om solo... Lukter i alle fall mye bedre enn Gtechniq W2. Du kan også bruke noe du sikker allerede har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinyl: AF Spritz. Rengjør og beskytter i en omgang. Behagelig lukt :)

Skinn: Rupes skinnrens. Rengjør og beskytter også i en omgang :)

Har ikke hatt behov for sterke midler til rengjøring innvendig. I så fall prøver jeg en skvett surfex i vaskevannet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp tatt seter, vegger og dashbordet med GC. Fire unger og bikkje gjør at en må bruke mer enn bare vann til tider. Brukte Invisible glass på rutene. GC lukter behagelig og er flott å bruke. Blandet 1/16. Får New car Sent fra scandicshine i posten om en dag eller to. Så da kommer Caravellen til å bli "ny".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker w2. På skinn går det i sw. Legger c6 på alt av plast og vinyl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg riktignok ganske fersk i gamet, men jeg er veldig glad i Scholl Spam, syntes denne gjør god jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker w2. På skinn går det i sw. Legger c6 på alt av plast og vinyl

Buffer du C6 umiddelbart, slik Gtechniq viser? Prøvde meg på en 50/50 ved å legge etter anbefalingene, og det var absolutt ingen forskjell før/etter. Har ikke testet effekten etter herding da, så kan godt hende dashbordet er godt beskyttet om ikke annet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C6 gir ingen synlig forskjell. På veldig gamle/tørre overflater kan man av og til se en anelse mørkere farge på behandlede områder kontra ubehandlede, men ut over det - nope.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker dere C6 til hverdagsvasken? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker dere C6 til hverdagsvasken? :huh:

Vasker ikke så ofte inni da. Var ment som produkttips Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym sin interiør shampoo er fin til vinyl og gummi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Spam er definitivt favoritten her :) Lukter veldig godt. Green Clean på stoffmatter og gummimatter. Sistnevnte lukter ikke like godt syns jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en eller to skikkelige runder i året innvendig med rens og forsegling av alle materialer (skinn, plast, stoff osv.).

Da holder det lenge med en tørr eller fuktig mf klut til vedlikehold resten av året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive